JEG GIFTER MEG AV KJÆRLIGHET

Hei, dere! Det er fortsatt storm i kommentarfeltet. Jeg kan ikke tro at jeg må forsvare meg. Ulrik og jeg gifter oss av kjærllighet, ingenting annet. Fikk dere med dere at jeg skrev om alle de fordelene Ulrik har ved å gifte seg med meg? Innlegget var kun ment som en morsom greie. Men det er jo ingen hemmelighet at det er fordeler og ulemper ved alle yrker. Heldigvis for Ulrik og meg så passer våre liv helt perfekt sammen. Det er det viktigste. Jeg hadde ikke passet sammen med hvem som helst. Det har dere helt rett i. Men jeg gifter meg ikke med han av materialistiske grunner. Jeg gifter meg med han fordi jeg elsker han og setter pris på alle de gode egenskapene hans, som at han er enormt ansvarfsfull, kjærlig og snill ♡

Det er ingen ulempe at Ulrik er bereist, at jeg får oppleve mye spennende på grunn av han og at vi får billige flybilletter dersom vi reiser med Norwegian. Men det er heller ingen fordel at han sover mye borte og ofte har ugunstge arbeidstider som gjør at de tingene vi skal sammen må planlegges i ekstra god tid. Til gjengjeld er han som oftest hjemme lenger når han først har fri. Jeg trives jo best når Ulrik er hjemme, men jeg trives heldigvis også godt når han er ute og flyr som nå og jeg kan bruke tid på venninner, julegaveshopping, fokusere på min jobb og andre ting som jeg setter mer til side når han er hjemme.

Meldingsloggen vår er full av selfies og søte tekstmeldinger fra hverandre. Mens jeg sitter hjemme og skriver fra kontorpulten min er U i luften. Jeg gleder meg veldig til han kommer hjem på søndag. I mellomtiden hører jeg som regel alltid fra han når han er på bakken ♡

 

39 kommentarer
    1. Godt dere faktisk klarer å leve med at han reiser mye også. er jo mange som ikke takler det i forhold. dèt står det ihvertfall respekt av =)

    2. Hei, ikke diss i kommentarfeltet. Hvis du mener noe negativt, kan det være lærerikt å lukke munnen, tenke over om du har nok kunnskap om denne personen til å kunne bedømme henne, og så tenke over hvordan du ville følt det, om noen som ikke kjenner deg, sa noe negativt om din personlighet. Jeg tror nok at du er en god og snill person, men det at du disser i et kommentarfelt, kan føre til at folk blir lei seg.. 🙁
      Velkommen til å komme til min blogg, og diss gjerne meg, men vær så snill, ikke diss andre enn meg..

    3. eg vet ikkje hva folk koker i kommentarfeltet over,men er ikkje greien med å gidte seg at DERE to som skal gifte dere er fornøyd? Bloggen din er vel neppe hemmelig så Ulrik har vel lest den og han kjenner deg jo….men på nett skal alle mene alt om alle…

    4. Du kunne jo vært et forbilde.
      I stede for å rakke ned på folk som ligger nede (NAV-klienter) og profilere deg på din manns yrkestittel (Pilotfrue), kunne du oppfordret til positive vibber.
      Er ikke spesielt glad i blogger, men er opptatt av at kvinner som får suksess med bloggingen sin, har en interesse av å fremstå som forbilder.
      Ser jo ut som at mannen din er mye eldre enn deg. Får en mistanke om rik eldre mann finner ung dame når jeg ser dere sammen. Kan godt hende dere er forelsket. Men mannen din er rett og slett noe så alminnelig som en pilot. Hvorfor gjøre profitt på hans yrke? Du er journalist, det er like bra. Du er pen, tipper folk liker stilen din.
      Hvorfor kalle seg pilotfrue? Hvorfor skal vi kvinner alltid defineres ut fra hvem vi er sammen med/gift med?
      Og til syvende og sist, ikke vært en bitch. Dømme andre mennesker. Vær snill liksom…
      Du fortjente all tilbakemeldingen på NAV innlegget ditt. Det var fordomsfullt og dårlig skrevet.
      Håper du har lært noe.
      Nå skal jeg holde meg unna denne bloggen.
      Finn din egen ære, er så kvalmt med kvinnfolk som later som de er noe, basert på hva mannfolket dems gjør. Dere svekker likestilling og kvinnekamp. tilbake til gamledager liksom. Spre beina og få alt du vil? Er det slike verdier du står for?

    5. Denne bloggen er full av selvmotsigelser og bloggeren dømmer og krenker folk pga både det ene og det andre, hun burde gått i terapi for problemene sine som garantert stammer fra barndommen

    6. hvorfor ikke kalle bloggen for Pastordatter istedet?Tror du har mye grums fra barndommen som du burde ryddet opp i

    7. Liz- du, som snakker om kvinnekamp, antyder til en annen kvinne, ut i fra en blogg, at hennes verdier ligger i å spre beina og få alt hun vil?! Så much for kvinnekamp! Kvinnekampen handler like mye om at vi kvinner må slutte å rakke ned på andre kvinner, og ikke minst slutte å kalle eller antyde at andre kvinner er horer/ligger seg til goder. Også har du den fordommen om “rik, eldre mann finner seg yngre kone”, bare på grunn av litt aldersforskjell?! For det er jo ikke stor aldersforskjell mellom Ulrik og Julianne. På hvilken måte mener du at du kjemper en kvinnekamp ved å si sånne ting til en annen kvinne? Burde ikke du, som trekker frem kvinnekamp, heller konsentere deg om å fremsnakke andre kvinner? Selv om andre kvinner tar andre livsvalg enn deg betyr ikke det at deres valg er dårlige, og skjønner man ikke det så er man ikke rett person til å snakke om kvinnekamp! Du skriver at Julianne ikke skal være en bitch, og dømme andre mennesker, men hva gjør du selv? Tror du først og fremst bør reflektere litt over hvordan du selv oppfører deg mot andre mennesker før du kritiserer dem.
      Lykke til med eventyrbryllupet, Julianne! Gleder meg masse til å få se bilder av den store dagen deres:)

    8. Julie, du burde ha lest denne bloggen litt over tid før du kvesser klørne, dette er ikke en blogg som fremmer kvinners rettigheter, pilotfrua kjører sitt eget egoistiske glamourløp uten å framsnakke andre enn seg selv, ikke noe forbilde for dagens unge kvinner i hvertfall. God Jul

    9. Kan du hilse Ulrik og si at han er en hyggelig pilot. Hver gang jeg hører at han er bak spakene blir jeg litt ekstra glad, og han er veldig god i jobben sin. Til og med mamma sa “Det her var en veldig hyggelig pilot.” sist vi reiste sammen og han begynte å snakke over høyttalerne.

    10. Anonym – jeg har lest denne bloggen over tid, men det var ikke det som var poenget i det jeg skrev. Jeg har vært både enig og uenig med mye av det Julianne har skrevet jeg, sånn som med de fleste andre personer. Jeg vet i alle fall ikke om en eneste person jeg har vært enig med i alt som han/hun har sagt og gjort, selv ikke meg selv. Jeg syns likevel at Julianne fremstår som en søt og grei jente, kan virke litt påståelig i noen av sine innlegg -men det er jo tross alt hennes meninger hun skriver om. Og da kan vi jo gjerne være litt påståelig, alle sammen.
      Nå er vel ikke dette en blogg som har som hovedtema å fremme kvinners rettigheter, men Liz skrev kvinnekamp, og likevel skriver hun så nedsettende om en annen kvinnes valg og måte å leve på. Og da er man ikke rette personen å snakke om kvinnekamp. For først og fremst må vi klare å respektere hverandre, og klare å holde oss saklig i det vi er uenig med; uten å måtte antyde at den vi er uenig med “sprer bena sine for å få det som hun vil”. Da har vi ikke kommet særlig langt i kvinnekampen!
      Hva du mener med forbilde? At Julianne skal være akkurat slik du ønsker hun skal være, ha de meningene du mener hun skal ha? Julianne fremstår som en veldig blid, glad, sporty og omsorgsfull jente, som bryr seg veldig om familie og venner – og sånn ønsker jeg at datteren min også skal være. Så i så måte er jo Julianne et forbilde. Nå er det vel ingen som er 100% perfekte, ingen som aldri sier eller gjør noe “galt” (i andres øyne). Og sånn skal det også være, vi er tross alt bare mennesker alle sammen.
      Prøv å være litt positiv mot andre, ikke bare se det negative -da blir livet sannsynligvis litt lysere 🙂 God jul til deg også!

    11. Julie, har du skrivekløe i kveld?ha ha… Skulle tro du var i slekt med pilotfrua og må gå i bresjen for verdens ivrigste forsvar, mens frua selv er taus som en Østers!!!!

    12. Himmel- kvinnfolk er noen rare “troll” ikkje bry deg Julianne!! God helg til Deg og Ulrik i luften. Mvh karianne

    13. Hei Julianne,
      Her får du mye ufortjent. Det er ingen tvil om at det er ekte kjærlighet mellom Ulrik og deg. Fortsett å vær den jenta du er med alle dine tanker og meninger.
      Ha en fin kveld.

    14. Folk har virkelig ikke bedre å gjøre enn å lese blogger de misliker også lire av seg all dritt på de stakkars bloggerne. Jeg leser bloggen din hver dag og digger den og deg! Fortsett akkurat som du gjør og skriv artige og interessante innlegg!
      Klem fra meg ♡ ha en fin helg!

    15. Ina: Tusen takk for støtten, Ina <3

      Veldig gøy at du følger meg og synes det er artig. Ekstra godt å høre nå som det har stormet i kommentarfeltet i noen dager 🙂 🙂

      Ha en flott helg videre!

    16. Altså, haaaallo!!! Å si at noen har problemer og at de mest sannsynlig stammer fra barndommen er IKKE greit! Tenk dere litt om før dere kommenterer her da, og ikke kom med sånne ytringer da dere mest sannsynlig ikke kjenner Julianne, eller hennes bakgrunn for den saks skyld.

    17. M: Takk for at du skriver dette. Jeg synes også det er helt sykt at folk drar inn barndommen min i dette. Det virker ikke som om folk har noen grenser for hva de skriver siden de får lov til å være anonyme.

    18. Anonym: Hei, du. Ja, jeg føler at jeg har fått veldig mye ufortjent de siste dagene. Men det tåler jeg. Jeg slutter aldri å la meg overaske over hvor tøffe folk blir bak skjermene sine, spesielt i et kommentarfelt hvor de får lov til å være anonyme..

      Jeg blir veldig glad av å lese det du skriver. Takk for at du ser det 🙂

      Ha en fin helg videre!

    19. Synes dere er et vakkert par jeg. Gleder meg til å se brudebildene❤️ Synes du er flink til å blogge om temaer som opptar folk. Ser jo det tydelig i kommentarfeltet. Er det ikke bra at vi alle har forskjellige meninger om ting😃

    20. Tine: Takk for det, Tine! Utrolig hyggelig å høre <3

      Jeg prøver så godt jeg kan å variere innleggene mine.. Det ser jo ut til å funke som du sier 😉

      Ønsker deg en flott helg videre!

    21. Rebecca: Hei, Rebecca! Det skal jeg hilse han å si neste gang jeg snakker med han. Veldig snilt av deg å legge igjen en slik kommentar. Det setter jeg stor pris på. Tipper Ulrik blir glad av å høre dette også 🙂

    22. Jeg prøver å nå et publikum. Har et viktig budskap som jeg ønsker å dele med deg og alle andre. Vær så snill å hjelp meg, slik jeg kan hjelpe andre. Stor klem

    23. Anonym: Fordi jeg ikke er en pastordatter kanskje? Det begynner å bli ganske mange år siden min far som du sikter til ga seg i denne bransjen..

      Jeg hadde verdens beste oppvekst, så skjønner ikke hva du mener med dette?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg