LEI AV NÆRTAGENDE NORDMENN

Jeg må bare få si at jeg er veldig lei av dere som tar dere nær av ALT jeg skriver. Det virker som om det er typisk norsk å være nærtagende. Uansett hva jeg skriver blir jeg oppfattet feil av noen. Jeg prøver derfor en siste gang å forklare meg rundt hva jeg mener om “naverne”..

Kan du se deg selv i speilet med hånden på hjertet og si at du fortjener den støtten du får av nav? Ja, da kan du helt sikkert nyte pengene dine og sofaen med god samvittighet. Kan du ikke det? Da bør du skjerpe deg. 

Jeg vet ikke om du er en snylter eller ikke. Men jeg vet at det finnes snyltere der ute. Det er tydelig at jeg har truffet en del av de under gårsdagens kommentarfelt, men det er også tydelig at jeg har såret mennesker som ikke fortjener det og det er jeg lei meg for. Jeg ønsker ikke at du som er syk og uføre av en grunn skal bli lei deg av det jeg skriver. Jeg ønsker heller ikke at du som er arbeidsledig og vil ut i jobb skal føle at du er lat. Jeg ønsker bare å påpeke at det er noe galt med dette systemet. Det ser det ut til at vi er enige om.

Jeg er fullstendig klar over at det er mange som burde få hjelp, men ikke får det. Jeg er også fullstendig klar over at det er mange som burde ha fått mer hjelp og støtte enn hva de får i dag, men heller ikke får det. Det er jo nettopp derfor jeg ønsker å belyse dette. Jeg er ikke hjerteløs. Jeg skulle bare ønske at ting var mer rettferdig og derfor har jeg ingen problem med å snakke nedlatende om personer som fortjener å høre det. 

Jeg kan også ta meg nær av ting dere skriver. Men dere skriver jo faktisk TIL MEG. Det er ikke nødvendigvis slik at jeg skriver TIL DEG hele tiden. Jeg skriver til den det gjelder og de personene vet hvem de er. 

Jeg kom forresten over en komisk artikkel med mange gode eksempler på de menneskene jeg mener er late: 12 tegn på at du har navet for lenge..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

53 kommentarer
    1. Det var et par ting du sa som JEG reagerte på.
      Du skrev at du hadde bekjenter og noen du visste om som “snyltet” på nav.
      Jeg sliter med mitt og kan nok komme til å si at jeg tyner nav for alt det jeg kan i stedet for å si at jeg sliter psykisk. En del av rehabiliteringen min er å omgås andre ute, kose meg og være sosial.
      Du baserer mye av det du sier på det du hører. Men har du virkelig kjennskap til hvorfor du ser den sprudlende nabonavern din ute på restaurant? Hin er jo syk og på nav og burde være hjemme, helst i senga under dyna i et mørkt rom!? Ergo er hin en snylter.
      Og etterpå sier du at du grunnet dine krasse innlegg har fått dine klikk, tjener penger og er fornøyd med det?? DET kaller jeg kynisk og snylting.
      Får å få hjelp via nav må man innom såpass mange instanser at mange rett og slett ikke holder ut hele løypa. De gir opp…
      Håper du og piloten din ikke havner på nav for da får du endel kameler du må svelge….

    2. Det var et par ting du sa som JEG reagerte på.
      Du skrev at du hadde bekjenter og noen du visste om som “snyltet” på nav.
      Jeg sliter med mitt og kan nok komme til å si at jeg tyner nav for alt det jeg kan i stedet for å si at jeg sliter psykisk. En del av rehabiliteringen min er å omgås andre ute, kose meg og være sosial så derfor vil du se meg glad og sprudlende ute på byen.
      Du baserer mye av det du sier på det du hører. Men har du virkelig kjennskap til hvorfor du ser den sprudlende nabonavern din ute på restaurant? Hin er jo syk og på nav og burde være hjemme, helst i senga under dyna i et mørkt rom!? Ergo er hin en snylter.
      Og etterpå sier du at du grunnet dine krasse innlegg har fått dine klikk, tjener penger og er fornøyd med det?? DET kaller jeg kynisk og snylting.
      Får å få hjelp via nav må man innom såpass mange instanser at mange rett og slett ikke holder ut hele løypa. De gir opp…
      Håper du og piloten din ikke havner på nav for da får du endel kameler du må svelge….

    3. “Jeg kan også ta meg nær av ting dere skriver. Men dere skriver jo faktisk TIL MEG.” Men det var jo DU som kom med dette innlegget. Hvem andre skal vi skrive til? Kongen?

    4. Hvorfor søker du ikke på jobb i NAV selv da, siden du er så flink till å skille de som trenger støtte eller ikke

    5. Hvorfor sitter du å Gnåler om Navere ?!? Du har ikke akkurat en “jobb” selv. Uansett hva du kommer med så er ikke det å skrive en Blogg en Jobb !! Ta heller den grisenesa de og stikk ned i søla.

    6. Det er veldig mange som bare kverulerer av misunnelse. Og som ikke leser mellom linjene. Jeg syns det er mange som bare går hjemme fordi det er digg. Få betalt for å ligge på sofaen og se på serier.De burde skjerpe seg og fått banket litt sunn fornuft inn i hode.
      Men en annen ting er de som vil jobbe men det er vanskelig å få jobb nå, og ikke vil ta til takke med en jobb på Rimi. Det forstår jeg godt, for det er viktig å trives i jobben man har. Tross alt der man tilbringer den meste av tiden sin.
      Jeg har hatt jobben min i 2 år, og gleder meg hver eneste dag til å gå på jobb, lange dager og jobb hver eneste helg. Men det gir meg så utrolig mye å møte nye spennende mennesker hver eneste dag og å ha fantastiske kolleger som stiller opp for meg uansett.
      Så jeg forstår hva du mener. Men det er mange som ikke vil forstå eller lese hva du skriver, bare ha en mening , for å kverulere.

    7. Skjønner du virkelig ingenting? Igjen skriver du at “de kan nyte sofaen sin”. Fy faen, blir så mektig lei av deg og dritten du skriver. Ja, det er frivillig å lese bloggen din, men jeg håper at jeg finner noe mer intelligent her inne hver av de få gangene jeg er innom.
      Nei, jeg er absolutt ingen naver, jeg har jobb og studier, så du tramper ikke meg på tærne. Blir bare så sint fordi du skriver som om du er bedre enn alle andre.

    8. Det er måten du formulerer deg på, Julianne. Du skriver som om du ser verden fra en trone, der alle andre er under deg. Jeg driter egentlig i hva du skriver; jeg er student og har ingen erfaring med NAV. Det som sjokkerer meg er at du ikke forstår hvorfor folk reagerer.
      Du skriver at man kan nyte sofaen hvis man fortjener pengene man får. Tror du virkelig man nyter å ligge hjemme og ikke være til bruk for samfunnet? Faren min har gått på NAV de siste årene fordi han er kronisk syk. Han hater det. Han kjeder seg og føler at han ikke er til nytte for samfunnet fordi han er vant til å jobbe. Så nei, Julianne, de som er syke og fortjener pengene “nyter” ikke å ligge på sofaen. Det er slike utsagn som gjør at du fremstår som helt virkelighetsfjern, og det er det folk reagerer på.
      Det er dessuten helt trivielt at de som faktisk snylter må avsløres, og at de som behøver hjelp ikke skal beskyldes for noe annet. Derfor hjelper det ikke at du gjentar deg selv på det punktet, du må heller uttrykke deg annerledes og unngå å fremstå som helt bortreist når du skal ta opp ting. Dette er åpenbart noe du ikke har greie på.

    9. Til Karoline: Er det virkelig så “digg” å gå hjemme i lengden da? Du skriver jo selv om hvor mye jobben du har betyr for deg.
      Til Pilotfrue: At jeg noesinne skulle lese en artikkel i en rosablogg og dertil komme med fire eller fem kommentarer hadde jeg aldri trodd, men nå sier jeg takk for meg 🙂
      Håper alle reaksjonene om ikke annet har fått deg til å tenke litt. Ikke glem at Ulrik har et veldig utsatt yrke for tiden, luftfarten blir nok hardt berørt av nordmenn som for øyeblikket er klare som noen egg for sparing. Og da blir det mindre reising gitt. Og nettopp var vel verdens ledere i Frankrike og snakket om klima, de snakket vel også om at vi mennesker burde fly mindre siden det forurenser. Så da finner vel Kjos på noe etterhvert, spennende blir det i allefall. Men Ulrik har vel tjent såpass bra at han eventuellt kan leve gode dager med penger fra NAV, og om ikke annet så får dere jo god tid til hverandre. God jul og godt nyttår!! 🙂

    10. Gjorde ikke du et opprør mot alle som kaldte deg trofékone, fordi du tok deg NÆR av å bli kaldt det? Jeg forstår hva du mener med Navere, og jeg er heeeelt enig, men ikke bland inn “nærtakende nordmenn”, for det er du også.

    11. Du ødelegger bare mer for deg selv for hvert eneste innlegg du skriver… IGJEN nevner du penger fra nav og sofa i samme setning. Er du klar over at mange som går på nav ikke “ligger på sofaen”? Hvorfor heller ikke prise oss lykkelige for at vi ikke trenger å gå på nav, og ha forståelse for de som faktisk må? Og ja, jeg er fullstendig klar over at noen snylter, men du ser tydeligvis ikke forskjellen. Jeg hadde tenkt meg om bittelitt lenger før jeg uttaler meg om noe jeg ikke klarer å se nyansert.

    12. Ok. Nok om nav. Kan du heller skrive om noe annet. Hva som helst. Du trenger ikke forklare deg flere ganger, det er alltid noen som ikke forstår uansett….God helg!

    13. Nå må dere i kommentarfeltet ro ned trusa litt, herregud!
      Julianne: Du er en nydelig jente og jeg liker bloggen din veldig godt. Jeg synes ikke du trenger å bruke innlegg på å forsvare deg, folk vil uansett ha noe negativt å si. Det hjelper mye på psyken om du bare ikke bryr deg, og det tror jeg du ikke har noe problem med heller? 😉 Stå på og hver deg selv!
      Håper du oppdaterer masse i forbindelse med bryllupforberedelsene. Det er så gøy å se hva du har planlagt.
      Ha en nydelig jul!

    14. “Ja, da kan du helt sikkert nyte pengene dine og sofaen med god samvittighet.”
      Hva med de som ligger i ei sykehus-seng, oppspist av kreft, som ikke får penger fra NAV i det hele tatt, for de har rotet bort papirene til den syke igjen?
      Kan du være så snill å la dette teamet ligge? Du sårer folk jo, og sørger for å stigmatisere enda mer.

    15. Nå synes jeg du får mye ufortjent kritikk.
      Unødvendig at alle skal vri på det du mener. Du henviste allerede i første innlegg at innlegget var til personer som er LATE. Ikke fysisk, psykisk eller andre problemer.
      Ligger nok mye sjalusi bak disse kommentarene.
      Slik jeg har forstått det er mange sjalu på jobben din. De fleste starter en blogg for moroskyld, har det som en hobby og de aller fleste tjener aldri et øre.
      Pass på at disse kommentarene ikke knekker deg.

    16. Virkelig, så utrolig mange frekke ufine folk som kommenterer. Tror nok mange her føler seg truffet og resten av de stygge nettrollene er nok bare misunnelig på at du tjener penger på bloggen din så du klarer deg bra. Det som er bra alle troll er at det er frivillig å gå inn på bloggen, den er gratis og blir dere så sinna og frustrerte så vil jeg anbefale dere å droppe det. Stå på Julianne..

    17. Ta og bytt tema du Julianne og la nå Nav få ligge i ro:-) Det er nok mange som ikke leser innleggene riktig og dermed så blir en fjær til ti høns. Ta og skriv litt om julebaksten og se om det blir like stor respons på kommentarene da? Du har nok fått en del “klikk”siste dagene nå. Så God jul:-)

    18. Ikke alle nordmenn er nærtagende, men du er nok en av de. Du føler at du må forsvare alt noen kritiserer deg for istede for å heve deg over det og la kommentarene ligge.
      Blogg ser jeg på som en hobby, positivt hvis du kan tjene noen kroner på det selvsagt. Jeg har og en inntektsgivende hobby men jeg jobber og på kontor fra kl 8-4 mandag til Fredag.
      Det er synd at så mange slenger dritt til deg i kommentarfeltet for det er til en person de ikke kjenner.
      Men det er også synd at du slenger dritt til mennesker som er i en situasjon du ikke er kjent med og som du selv sier at du ikke har peiling på.
      Håper for din egen skyld at du legger denne saken død nå. Blogg om noe du vet noe om, mote, sminke og reise 🙂
      Lykke til med bloggen 🙂

    19. No må vi tenke på at bloggere liker å skape diskusjon og få oppmerksomhet 😉 Og tenker at dette med nav og navete er et ømt tema. Men vi som faktisk er syk og trenger nav må slutte å bry oss.Og til dere som naver ( uten grunn) Ta der til dere og slutt å gi de som trenger hjelp et dårlig rykte :p
      Og til dere alle! Vil en normal oppegående person nave? Ikke ha en jobb å gå til? Ikke ha der gode felleskapet en jobb gir? Selvfølelsen det gir å ha en jobb? En plass å være hver dag? Få lønn? Være til nytte? Få lån? Være frisk og normal?

    20. Det er ikke til å stille under en stol at det er mange der ute som misbruker systemet vi har her i Norge:) men jeg velger selv å tro at de færreste ønsker selv å bare gå hjemme. Jeg var selv sykmeldt i fire måneder pga depresjon! Jeg ville/ orket ikke jobbe men jeg ville ikke være alene hjemme heller- det ble veldig feil. Men jeg synes dette er et tema som er interessant! Absolutt! Det kan diskuteres i timesvis;) men respekt til deg som tør å snakke fra leveren!

    21. Du graver jo din egen grav jo mere du prøver å ro og bortforklare det første idiotinnlegget ditt.. Men du har jo klatret oppover på blogglista nå, synes du det var verdt det?
      Nå er ikke jeg under Nav med mindre du teller med barnetrygda jeg får hver mnd (og som også du kommer til å få hvis du får barn), men jeg må si jeg reagerer på at du beskriver at hvis man kan motta støtte fra Nav med god samvittighet så kan man bare kose seg i fred på sofaen.
      Lurer litt på om du i det hele tatt tenker igjennom det du skriver før du publiserer?
      Jeg jobber med kreftsyke som naturlig nok mottar støtte fra Nav, med god grunn, og jeg skal love deg at de ikke ligger og slumrer og koser seg på sofaen 24/7.
      Har tidligere likt bloggen din og syntes du er ei oppegående dame, men nå ramlet du mange hakk i mine øyne.

    22. Jeg synes også folk tar seg altfor nær av det du skriver. Du er da klinkende klar på hva du mener, så folk som rettmessig går på NAV har da ingen grunn til å føle seg dårlig på noe som helst vis. Men dette er ganske typisk norsk!

    23. Kommenterer svært sjelden på blogger, men her må jeg bare. Tror virkelig ikke at enkelte her skjønner hva Julianne mener. Hun peker ut de som naver og som i utgangspunktet er i fin stand til å kunne jobbe, som snyltere. Her snakker vi om de som kanskje tar seg et “naveår” (gidder-ikke-år) eller de som faktisk ikke gidder å løfte rumpa si for å engang forsøke å søke jobb! Disse er jo uten tvil nav-snyltere. Det handler faktisk noen ganger om å ta til takke med den jobben man får, fremfor å tenke og beslutte “nei, den jobben passer ikke meg” eller “den jobben virker så kjedelig”. Det handler faktisk om å begynne et sted, uansett hvilken jobb det måtte være. Tviler sterkt på at Julianne rettet innlegget mot de som virkelig prøver å få seg jobb eller de som ikke kan jobbe pga. psykiske lidelser/fysiske begrensninger. Synes forøvrig det er smålig å gå til personangrep på henne for dette.

    24. Er helt enig i det at noen snylter NAV. Og de som reagerer på dette er nok noen av dem. Jeg selv går dagpenger da jeg er arbeidsledig. Men jeg søker jevnlig arbeid, mens jeg holder på å kjede meg ihjel hjemme. Godt vi har NAV til oss som virkelig trenger hjelp! Men det er en del snyltere som ødelegger for oss andre :-/
      Syns du forresten har en kjempe fin blogg. Liker godt at du tørr å si dine meninger og ikke minst er deg selv! Selv om jeg ikke alltid tenker som deg, så har jeg en egenskap som flere av leserne dine mangler, nemlig å holde kjeft og respektere andres meninger 🙂

    25. Fine du! <3 Jeg vil nå skrive fra mitt ståsted, mitt ståsted som lever på NAV. Jeg følte meg overhodet ikke truffet eller angrepet av ditt innlegg. Ja, den dag idag så er jeg sykemeldt, og jeg har vært det i snart 5mnd og skal være det videre en god stund til. Så ja, jeg lever på NAV, men jeg har jobbet for det. Jeg har jobbet siden jeg var 16 og hatt opptil flere jobber og en stillingsprosent som gjerne er høyere enn man trenger. Og jeg har akkurat samme holdninger som deg. De som later seg på NAV burde fått et spark i ræven. De gjør det vondt for slike som meg som faktisk ikke kan jobbe for øyeblikket. Jeg skammer meg over å si at jeg er sykemeldt og lever på NAV. Fordi etter 2 uker så kommer ikke sykepengene fra arb.giver lengre, men fra NAV så ja, jeg naver. Men jeg har alltid jobbet beinhardt og gleder meg og ser så frem til den dagen jeg er frisk nok til å kunne jobbe igjen. I min situasjon så vil det gjøre meg verre å jobbe, og jeg hater det. Men jeg må svelge den kamelen, og godta det. Så jeg støtter alt du skrev i innlegget ditt, og de som kverulerer og ikke forstod hva du mente er nok de som later seg. I mine øyne hvertfall. Innlegget ditt var flott skrevet, fikk frem riktig poeng og jeg følte meg overhodet ikke truffet, for du skrev det så bra og riktig. Syns du er fantastisk som tar dette opp, for det er det ikke mange som gjør <3

    26. Kunne ikke vært mer enig med deg 👍 men ille farlig å åpne kjeften sin i dette landet uten å bli stempla for å være det ene eller d andre dessverre .. Hadde alle tørt å sagt noe så måtte d vel blitt en stopp ?

    27. delvis enig i hva du sier. men de du kjenner som er “snyltere”, hva vet du egentlig om dem? det er ikke alle som går rundt å forteller grunnen til at de naver. “hei jeg er naver fordi jeg er alvorlig deprimert, suicidal og har angst :)”. syns ikke du brude komme med slike uttalelser uten at du egentlig vet hva som foregår i vedkommendes liv. uansett hvor nærme du er med den eller de det gjelder, så er det ikke sikkert du vet så mye som du tror. men er helt enig i at de som faktisk snylter, bare ligger å later seg, ikke løfter en finger for å finne seg jobb eller bli frisk eller bedre fra sykdom eller psykdom, de burde skamme seg og det er ikke OK. poenget mitt er at alle har sine hemmeligheter og det er ikke alle som liker å snakke om det eller la folk vite om det. så det blir dumt å anklage noen for snylting av nav. alle har sine grunner, noen er mer personlige en andre og ikke alle er like åpen. men jeg forstår poenget ditt og meningene dine veldig godt.

    28. Det hadde vært fint om du satt deg bedre inn i hvordan det norske systemet fungerer. Det er slik velferdsstaten er, at vi skal hjelpe alle, i et fellesskap. Hvis du ikke ønsker å ta del i det, kan du rett og slett flytte fra Norge. Jeg er utrolig takknemmelig for at det er slik systemet er, selvom det medbringer ulemper er det i full hovedsak fordeler. At du derimot må betale mer skatt, er kanskje dumt å tenke på nå, men når norwegian pilotene får nedsatt lønn, og når bloggen din ikke er så populær lenger, hvem vet? Kanskje det er du som blir stående på navkontoret, og sliter med å finne jobb? Det er vanskelig å sette seg inn i en slik situasjon hvis du ikke har vært i den selv. Det å påpeke at mennesker er late er i all hovedsak veldig “skummelt”. Det er en grunn til at politikere ikke bruker disse uttalelsene. Og det sier vel like mye om din kunnskap om dette, som det gjør om noe annet

    29. Når var det bloggere skulle begynne å uttale seg om politikk? Syns det bare blir latterlig. Ikke nødvendigvis fordi dere ikke har nok kunnskap om det, men det er ikke derfor dere startet bloggen. Når det går på å “hate” på det norske velferdssystemet blir det bare idiotisk. Hat bygger ingen mann. Med det mener jeg at du kommer ikke i mål med å bygge hat, men det å engasjere seg er noe helt annet. Hvis du virkelig vil forandre på dette, så kan du melde deg inn i FRP eller noe

    30. Nå er navern våken. I dag skal navern på kurs. Det er nemlig slik at navern er pålagt å gå på kurs etc noe som skal tilsvare en hel arbeidsdag. Denne navern blogger også. Skulle gjerne likt å tjene litt mer på blogginga slik at jeg slapp disse navkursa. Men nei… blogging blir ansett som hobby og ikke jobb. Selv om jeg kunne ha tjent store penger med å ha hodet på skakke, trutmunn og “blond”. Men neida… Blogging er ikke jobb, det er hobby. På samme vis som oss som strikker mye og selger noe av strikkinga. Men nå skal jeg som sagt på kurs. Nav har begynt å bloggerne i næringa for nå skal jeg på trutmunn og haairekstensjenkurs!

    31. Mye synsing her.. Og mye som kan tolkes feil. Man skal være forsiktig med å mene noe om andres helse. Nav er forresten ganske så strenge på aktivitetskrav og at du har gyldig grunn. Men jeg skjønner at mange bekymrer seg for snylterne, men det er i hvertfall ikke sånn at de som går på aap eller er uføre får det lett. Med mindre legen er korrupt.. Håper du skjønner hvorfor man føler på det, når man føler seg ubrukelig. Og i tillegg så er det så mange som fortsetter å mase om navere og snyltere. Orker man ikke å fungere, så blir det ikke lettere av at noen trøkker det i trynet på deg. For de fleste vil jobbe!

    32. Folkens, Pilotfrua er smart, hun ble litt tidlig ferdig med blogging om juleforberedelser og annet dilldall, så for å få opp lesertallet og tjene litt ekstra penger til jul,fant hun ut at hun kunne skrive litt om late folk, for det er jo en hjertesak for henne, hahaha, ler meg skakk, verden vil bedras 🙂

    33. Så mange anonyme som kommenterer det samme at det virker som det er mange av de samme personene flere ganger…
      Jeg skjønner hva du mener, og er helt enig med deg Julianne 🙂
      Har selv venner som gjør det samme og det irriterer meg skakk da de sier “woho, fikk igjen på skatten også” og det er jo ting som blir enda mer ergerlig for meg som jobber masse, betaler skatt og likevel sitter igjen med mindre i måneden i de jeg kjenner som naver. Er ikke vanskelig å få en legemelding hvis man prøver hardt nok… Gjelder selvsagt ikke alle, men dette er de jeg kjenner.
      Ha en god helg 🙂

    34. Julianne, dette er jo relevant din utdannelse…
      Objektivitet (som også kan inngå i begrepene saklig og upartisk) er et mål for en journalists arbeid i ulike sammenhenger. Formålet er å kunne framstå nøytral og upartisk i sin yrkesutøvelse, og derigjennom kunne oppnå troverdighet overfor lesere og aktører.
      I Norge ligger de presseetiske normene slik de er nedfelt i Vær Varsom-plakaten og Tekstreklameplakaten til grunn for arbeidet med å kunne oppnå objektivitet i yrkesutøvelsen.
      Du er klar over at med denne bloggen så kan det hende du i fremtiden ødelegger din karriere vei innen det du er utdannet og mye annet. Mitt firma ansetter flere hundre hvert år og dette er noe du kanskje vær være litt forsiktig med. Jeg vet ikke hva slags mål du har i livet. Flybransjen er veldig fin for mange, men lønnen for piloter har i snitt de siste årene gått ned.
      Jeg fikk tips om denne bloggen av noen kollegaer og tenkte jeg måtte ta en titt.

    35. Jeg leser bloggen sin fordi den er annerledes og bra. Men det skuffer at du ser DWG nødt til å bruke så mye tid på å forsvare deg, det ødelegger. Jeg håper virkelig ikke du bruker så mange innlegg på ett tema for å få klikk. Jeg liker det du gjør og skriver om men nå ble det bare litt for dumt. Uansett, stå på Julianne, som jeg sa sist også. Juleklem Lena

    36. Kjære Julianne.
      Jeg digger blogger din og er som regel
      innom den hver dag.
      Synes du får mye tyn og ganske ekle kommentarer, spesielt med tanke på de siste innleggene ang nav og snyliting. Jeg håper virkelig de fleste slike stygge kommentarer preller av deg. Jeg opplever ofte at folk som går til “angrep” ofte føler seg truffet. Gjelder selvsagt ikke alle.Men istedenfor å “gå inn i seg selv” og kjenne litt på den dårlig samvittigheten som kanskje er der,ja så er det lettere å gå til angrep. Tragisk, men typisk. Få bort fokusert på seg og heller prøve å sette andre i dårlig lys.
      Fortsett med den gode bloggingen din, synes det er tøft du tar opp slike temaer.
      Stå på☺

    37. Pilotfrue! Ref innlegget ditt “trophy wife” du skriver følgende at når du googler “trofè kone” så dukker ansiktet ditt opp? Du har rett i at det dukker opp, men det er ifra DIN blogg! Kjære, søte deg, det finnes andre og bedre måter å få oppmerksomhet på. Lyve og fantasere om at du er kjent i media gir oppmerksomhet, men kanskje ikke den du ønsker. Håper på å se mer ekte innlegg fra deg fremover!

    38. Hei! Det jeg lurer på er hvor du får informasjonen din fra? Det er en interessert diskusjon du setter i gang men jeg lurer på om du har konkret data på påstandene dine, eller om dette er noe du bare har hørt et sted? Hvor mye kunnskap har du om NAV og hvordan systemet blir utnyttet? Det hadde vært interessant å høre litt om! Det er jo kjempegøy hvis det viser seg at du har masse kunnskap om temaet og har studert det mye, men noe sier meg at du oppfordrer til diskusjon med lite kunnskap og kompetanse til å uttale deg. Gøy om jeg tar feil! (Ettersom du ikke har gått på universitetet ville jeg lest meg litt opp på kilder og kildekritikk)

    39. jeg kommenterte ikke det innlegget. men ja jeg er helt enig med deg. det er mange som utnytter systemet å ødelegger for de som faktisk trenger det. jeg er selv en av de. jeg går på nav å får støtte fordi jeg har et handikap som sier at jeg ikke kan gå ut i full jobb, jeg jobber litt fordi jeg absolutt ikke vil sitte hjemme dag ut og dag inn.

    40. Jeg vil heller ha et velferdssystem som kan utnyttes, enn å ha et system som ikke gir trengende hjelp. Her pisser du greit på velferdsstaten, men heldigvis uten noen form for legitimitet, erfaring eller fagkunnskap (så vi slipper å ta det så veldig alvorlig). “Kan du se deg selv i speilet med hånden på hjertet og si at du fortjener den støtten du får av nav? Ja, da kan du helt sikkert nyte pengene dine og sofaen med god samvittighet”…. vet ikke om jeg skal le eller gråte.

    41. Problemet er at du fremsto som en sladrekjerring. “Jeg vet om folk”…..
      Hva f vet lille du om hva folk sitter på NAV for? Hvis du mista de du var glad i, fikk nerveproblemer eller opplevde noe traumatisk, klarte kanskje ikke du heller å legge på deg de 10 tonna med sminke og knipse selfies hver dag.
      Kanskje måtte du dra på NAV og be om hjelp, da livet ditt sto stille for en stund.
      Men du hadde sannsynligvis ikke informert nabokjerringene om dine problemer.
      Men istede hadde det nok sitti folk som deg i nabohusene, og spekulert i hvorfor du plutselig ikke skrev blogginnlegg lenger og aldri gikk ut.
      Hva hadde du gjort da? ringt dem og forklart hvorfor du satt hjemme? At du mottok NAV støtte?
      Hadde du brettet det ut? At du var deprimert? at du ikke fungerte.
      Forstår du ikke at du fremsto som ei kvalm kjerring gjennom det innlegget?
      JEg tror ikke du er det, egentlig, men akkurat det innlegget var smakløst. Det får deg til å virke smakløs.
      Du fortsetter å bitche videre.
      Det som hadde gjort seg, var en beklagelse. Og en innrømmelse av at du har et forbedringspotensiale, i ditt syn på medmennesker og din smakløse fordømmende holdning.
      Du vet intet om hvorfor enkeltindivider går på NAV. Du fikk omtrent 100% kritikk for innlegget ditt. Sier det deg ingenting?

    42. Du har selv skrevet at du skriver enkelte innlegg for å provosere, og at du liker å provosere, så når du da skriver innlegg, som du vet vil skape en debatt, må du selv innrømme at du legger opp til at noen kan ta det personlig. Jeg er selv i en kjip situasjon hvor jeg kommer til å miste 40% av inntekten min, jeg søker flere jobber i måneden, men arbeidsmarkedet i Norge akkurat nå, er ikke det letteste å komme seg inn i. Så å skrive et innlegg om late navere i disse tider, er veldig dårlig timet. Jeg syns det er flott at du skriver ærlige innlegg rett fra levra, men da må du også tåle at folk vil være uenige med deg, å si sine egne meninger. 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    43. Liz: Hei, Liz. Jeg er fullstendig klar over at det er mange som trenger hjelp og er syke uten at det faktisk synes på utsiden. Dersom du hadde lest hele innlegget mitt, ikke bare deler av det så hadde du kanskje oppfattet det annerledes. Dessverre er det mange som skumleser og dermed ikke får med seg viktige poenger som dette.

      Jeg vil tro at mye av den kritikken jeg fikk var fra folk som misforstod meg eller ikke leste hele innlegget mitt.

      Jeg står fortsatt for det jeg skrev. Ber deg lese om igjen.

    44. “Kan du se deg selv i speilet med hånden på hjertet og si at du fortjener den støtten du får av nav? Ja, da kan du helt sikkert nyte pengene dine og sofaen med god samvittighet. Kan du ikke det? Da bør du skjerpe deg”
      Du sier du står for det du skriver. Da står du for dette. Jeg er sykemeldt. Men jeg nyter ikke sofaen min. Tror du jeg “nyter pengene” mine og sofaen her jeg skulle ønske jeg kunne få være frisk å gå på jobb. Du er faen meg hjerterå. Rett og slett totalt blind og Uempatisk. Jeg misliker deg for at du tror du er bedre enn meg som takker Gud for hjelp fra nav.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg