TROPHY WIFE

Jeg er ingen trofekone. Det er tydelig at mange ikke vet hva det vil si å være en trofekone, derfor legger jeg ved forklaringen fra Wikipedia her:

“En trofékone er en fysisk attraktiv kvinne som har giftet seg med en materielt vellykket mann. Begrepet brukes gjerne om en rik, vellykket mann som skiller seg fra sin første hustru, ofte med et generøst skilsmisseoppgjør, for å gifte seg med en ny, mye yngre kvinne. I noen tilfeller gjentar mønsteret seg med flere ekteskap.

Begrepet brukes ofte for å antyde at det for mannen er en måte å vise frem sin velstand og suksess for andre.

Ekteskapet mellom den tidligere Playboy-modellen Anna Nicole Smith og oljemagnaten J. Howard Marsall er et ekstremt eksempel på dette fenomenet. Da de giftet seg var han 89 år gammel, mens hun var 26.” 

Det er kun 10 års forskjell mellom Ulrik og meg. Denne aldersforskjellen er ganske vanlig i dag. Ulrik er ikke gammel. Han er bare 35 år. Ulrik har aldri vært gift før og han har i utgangspunktet en helt vanlig jobb. Kul jobb i mine øyne, men fortsatt en vanlig jobb. Han tjener bra, men ikke nok til å ha en trofekone i hus. 

Jeg jobber og tjener mine egne penger. Huset vi bor i eier jeg halvparten av. Ikke fordi min kommende mann har skrevet over halve huset på meg etter en krangel, men fordi jeg har kjøpt det selv. Jeg betaler mine regninger og Ulrik betaler sine. Det kan tenkes at økonomien vår blir mer og mer felles når vi får barn osv, men jeg kommer alltid til å bidra økonomisk. Noe annet ville blitt helt feil for meg. Noe annet ville heller ikke vært akseptabelt for Ulrik. Han har aldri ønsket å vise sin velstand og suksess gjennom meg. Det at jeg har valgt å bruke hans yrke i mitt bloggnavn var kun ment som en morsom greie, som i dag er blitt mitt levebrød. Ja, jeg lever av denne bloggen. Hvor mange ganger må jeg si det?  

Når jeg googler ordet “trofekone”, kommer det dessverre opp flere bilder av meg på skjermen sammen med andre kjente norske fjes, som Lene Alexandra og Sandra Lyng. Det betyr ikke at vi lever som trofekoner, men det betyr at vi har sagt noe om temaet på våre blogger, eller at andre som er sjalue på noe vi har oppnådd kaller oss for dette ved å slenge nedverdigende ord om oss i diverse kommentarfelt.

Du er ikke en trofekone fordi du snakker høyt og tør å dele meningene dine. Du er ikke en trofekone fordi du er glad i dyre merkevesker eller tjener penger på å legge ut bilder offentlig. Du er ikke en trofekone fordi du er vellykket. Du er heller ingen trofekone bare fordi du ser bra ut og er sammen med en mann som er noen år eldre enn deg. En trofekone er en rolle som noen kvinner ønsker å ha i et liv som kun dreier seg om penger. Hvor denne grensen går kan disukteres, men jeg er ikke i nærheten.

31 kommentarer
    1. Seriøst? Var det dette du fikk ut av alle de kommentarene som strømmet inn på forrige innlegg? Jeg liker deg godt, julianne, men dette blir for dumt. Du burde svare alle kritikerne fra forrige bloggpost i et egen innlegg.

    2. Kommentar til deg som la inn kl.1736
      Seriøst? Jeg skjønner ikke hvorfor Julianne skulle gidde å svare på alle kommentarer fra folk som ikke greide å lese hva innlegget handlet om, da vil de sikkert ikke skjønne et eventuellt svar heller….

    3. Janne: er du blind? Ser du ikke at jeg skriver at hun burde skrive et svar i et eget innlegg?? Julianne fikk veldig mye kritikk i det innlegget, og derfor skrev jeg det. Og som du ser nå; hun har skrevet et innlegg. Nepe

    4. Til Kaja.
      Jeg går ut i fra at spørsmålet ditt er til Julianne, og ettersom du tydeligvis leser bloggen hennes bør du ha fått med deg at hun tjener nok penger på å blogge til at hun kan ha det som jobb. Og ja, blogging kan være en jobb (Hun lever av å skrive noe andre vil lese, ikke helt ulikt forfattere og journalister).

    5. Jeg mener at Piloter i dag burde jekkes ned flere hakk. På 40-50 tallet var det nok svært å si at man var pilot. I dag ligger den jobben rett over buss-sjåfør. Begge frakte folk fra A til B. Å fly i dag er regnet som kollektiv trafikk.

    6. Greit nok at hun ikke er noe trofékone men jaggu er hun dyktig på og framstille seg som en. Blir som å pisse imot vinden

    7. Julianne, hvem tror du at du er når du dømmer andre?Å vise litt ydmykhet hadde kanskje ikke vært så dumt???

    8. Men det gjør vel ingenting at mannen har litt cash – når hengemagen kommer og panneluggen starter i bakhuet? (Ikke ment som en direkte kommentar til mannen din, men til flotte snupper som er sammen med eldre menn i dyre biler)

    9. Nei, du er ikke en trofe kone – du er ikke en fysisk attraktiv kvinne.
      Du er bare patetisk. Få deg en skikkelig jobb og begynn å oppfør deg normalt.
      Trist at unger på 25 fortsatt ikke vet hva livet dreier seg om.

    10. Hjelpe meg hvor mye dere bloggere må tåle,skremmende synes jeg.Nå må folk skjerpe seg,det oser misunnelse lang vei.Er folk klar over at det er en form for mobbing de driver med.All ære til deg og andre bloggere som holder ut dette.Om noen velger å mene at blogging ikke er jobb..alt man tjener penger på er vel jobb. Bloggere lurer frem nettrollene det er helt sikkert,og er det noen som må skjerpe seg,burde se nærmere på seg selv så er de nettroll med spydige og negative kommentarer.La oss heller glede oss med hverandre,og heie hverandre frem…vi er alle på jorda for en kort stund..spre heller glede enn negativitet. Klem til Pilotfrue <3

    11. Nettroll: Get a life og slutt med å sleng dritt! Patetisk og begynne å kommentere utseende på folk. Sikker på du ser stunning ut der du sitter bak skjermen og gjemmer deg bak et falskt navn.

    12. eg skjønner ikke at noen kvinnfolk er så desperat etter penger at dei tar dei over 60-100 år liksom , æsj hvem vil vel ha sex med sånne gamle folk

    13. Hei Julianne:) Jeg titter innom bloggen din i ny og ne og synes den er forfriskende. Du skriver bra og treffer tydeligvis noen spikre iblant etter kommentarfeltet å dømme. Jeg liker jenter som har bein i nesa og tør og fronte sine meninger på godt og vondt. Jeg synes ikke du hverken prøver å fremstå som bedre enn andre eller harselerer med andre grupper i samfunnet.
      Det som derimot skremmer meg er kommentarene og vite det at jeg har to små jenter som skal vokse opp i dette samfunnet, der det til tider virker som om jenter ikke skal stikke nesen frem og ha meninger. Dette gjelder jo ikke bare bloggere, men politikere og til og med “vanlige” folk som ytrer meninger i det offentlige rom.
      Hvor er toleransen for ulike meninger, hvor er respekten for hverandre, og hvorfor må man på død og liv blande inn utsende og skrive stygge karakteristikker om mennesker man er uenig i?
      Man lever sitt liv og tar sine valg ut i fra egne overbevisninger. Vi må respektere de individuelle valgene, så lenge det ikke gjør skade på noen.
      Jeg har i allefall funnet ut at jeg må lære mine barn å få litt skinn på nesa og tåle en støyt, for det er jammen ikke bare bare å vokse opp i dagens nettbaserte samfunn.

    14. Hvorfor skriver dere så mye ekkelt om utseende til denne jenta? Jeg ble selv piss forbanna over NAV innlegget hennes, men vakker, det er hun jo. Tykt gyllent hår, flotte kinnbein, slank.. De som ikke synes hun er pen har bare dårlig smak.. Men selv de vakreste kvinner får høre at dem ikke er pene.
      Ikke bry deg Julianne. Du ER vakker, ferdig med det. Håper ikke du tar deg nær av sjalu kjerringer

    15. Hvem FAEN er dere til å dømme denne jenta? Jeg kjenner ikke Julianne, men jeg blir så jævlig kvalm av sånne nettroll som dere, som gjemmer seg bak dataen og kritiserer andres væremåte, utseende og jobb. Hvordan er dere egentlig blitt oppdratt? Dere må hatt noen jævlig crappy foreldre hvertfall, for sånn som dere oppfører dere er motbydelig.
      Og hvis blogg er så sykt lettjente penger og enkel jobb, så gjør det sjæl a. Hvis det er så lett mener jeg. Hvor er deres vellykka blogg? Men det er vel også kanskje derfor dere er så forbanna smålige. Fordi dere sitter hjemme med en drittjobb og studielån opp etter øra. Ønsker dere lykke til i livet! Dere kommer til å gå på tidenes smell når folk oppdager hvor tragiske dere er.
      Julianne, jeg har jobbet med Ulrik mange ganger. Og for en type du har funnet deg. Og etter hva jeg hører så er du ganske fantastisk du og! Hev deg over de smålige og misunnelige personene. Du er så mye bedre enn folk som må slenge dritt bak en skjerm. God jul!🎄🎅🏻

    16. Marie: Hei, Marie. TAKK for støtten <3

      Så gøy at du kjenner Ulrik! Jeg er som du ser veldig fornøyd med å ha truffet han. Det er utrolig hyggelig å høre at han skryter litt av meg også.. Hehe 🙂

      Riktig god jul til deg også!

    17. Liz: Takk for støtten, Liz. Stort av deg til tross for at du tydeligvis har vært veldig uenig med meg de siste dagene 🙂

      Ønsker deg en fortsatt fin helg!

    18. Alle som skriver så stygge kommentarer om utseendet hennes burde ta seg en titt i speilet, tipper de er MYE styggere selv. Altså: hvor har dere øyna deres?! Julianne er utrolig søt og pen. I tillegg har jeg fulgt bloggen hennes leeenge og utfra det jeg har fått med meg er hun INGEN trofékone heller, i det hele tatt. Blir så irriterte av at folk alltid skal gå imot henne! Jeg elsker bloggen din Julianne og håper du ikke bryr deg om slemme kommentarer, for de er bare løgn, ingenting av det de (skulle si drittsekker, men vil ikke synke ned på nettrollenes nivå) … Skriver er sant. Du er veldig pen og virker veldig smart og reflektert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg