HANDLELISTE OG 14 SUNNE MIDDAGSTIPS

Hei, dere! Her er handlelisten for deg som vil følge mitt nye kosthold, eller hente inspirasjon fra maten jeg spiser. Listen er veldig grei å forholde seg til og er som dere ser delt inn de forskjellige type varene som du bør ha tilgjengelig i kjøleskapet, som tørrvarer og i fryseren:

14 SUNNE MIDDAGSTIPS:

1. Kokt torsk med kokte søtpoteter, brokkoli og smør.

2. Kjøttkaker av karbonadedeig, brun saus, kålstuing, erter og poteter. 

3. Kyllingwok: Grønnsaker og kylling med fullkornsris og litt soyasaus/sursøt-sause.

4. Grønnsakssuppe med kjøttboller og poteter med grovt brød til.

5. Hjemmelaget lys lapskaus.

6. Taco: Salat, agurk, tomat, paprika, mais, rømme salsa og karbonadedeig.

7. Hjemmelaget tomatsuppe med egg.

8. Kylling tikka masala med fullkornsris.

9. Stekt laks/torsk med kremet spinat (spinat, sopp og fløte) og stekt søtpotet.

10. Lasagne: Her kan du erstatte pastaplater med squashstrimler. Stek squasen i pannen først slik at det blir mindre vann i formen.

11. Chili con carne med fullkornsris.

12. Fiskekaker av ønsket fisk, brokkolipurret og fullkornsris/søtpotet.

13. Hamburger laget av karbonadedeig/kyllingkjøttdeig med salat, agurk, tomat og grove hamburgerbrød.

14. Biff stroganoff med søtpotet/potet.

 

Bruk rene råvarer!

 

Tusen takk til min gode venninne Marie, som hjelper meg med både trening og mat de siste 11 ukene som er igjen før jeg skal gifte meg. Si ifra hvis det er noe dere lurer på med treningen min eller kostholdet mitt, så skal jeg svare dere i samarbeid med henne 

6 kommentarer
    1. Takk for gode middagstips Julianne! Jeg er alltid på utkikk etter sunne middagsalternativer og her er det flere retter jeg skal sette opp for neste uke 🙂 Liker bloggen din såå godt! Fortsett gjerne med slike lister innimellom <3 Klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg