SLIK SPISER JEG FREM TIL BRYLLUPET

God mandag! Nå skal jeg vise dere min kostholdsplan de siste ukene før jeg skal gifte meg. Det er min gode venninne Marie som har satt opp denne planen for meg. Hun er personlig trener, ernæringsfysiolog og ikke minst et godt forbilde i disse dager hvor frukt blir sett på som noe “usunt”. Matvarene hun har satt opp for meg er mat som jeg liker og enkelt kan forholde meg til. Det blir ikke noe problem for meg å følge denne planen ettersom at opplegget er såpass variert og fargerikt. 

Jeg er veldig glad i havregryn, egg, kyllingsalat, omeletter og yoghurt, og det har hun tatt hensyn til. Forslaget om speltlompe med peanøttsmør og syltetøy var ny, men det blir spennende å prøve. Jeg har cravet på mye rart i det siste, så kanskje dette blir min nye greie. Hehe!

Legg merke til at både banan, brød, pasta og ris er en stor del av mitt “nye” kosthold ♥ 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Nå skal jeg hive meg rundt og komme i gang med ukens første treningsøkt. Det skal bli godt etter litt for mye pepperkaker og brente mandler denne helgen.. Senere i dag kommer jeg med 14 forskjellige middagstips og en liten oversikt over hvilke varer jeg har i kjøleskapet, i fryseboksen, og liggende i skap og skuffer ellers på kjøkkenet. Vi blogges!

19 kommentarer
    1. Hmm der fikk jeg mange tips på hva jeg kan spise fremover 😀 Lykke til med trening og kosthold frem til bryllupet! Du er jo så slank og fin fra før da, men skjønner at du vil være den beste versjonen av deg selv 🙂

    2. Jeg må bare spørre, jobber du fulltid som blogger? Er det liksom jobben din som du tjener til livets opphold? Kan liksom ikke helt se at å skrive sin kostholdsplan, planlegging av bryllup osv genererer så mye penger? Kan du fortelle litt om økonomien din, eller generelt et innlegg om økonomi. Skulle gjerne lært litt av deg.

    3. Hege J: Helt enig! Joda.. Litt kos i julen blir det såklart. Jeg skal også på flere julebord før jul, men prøver å begrense meg utenom det 🙂

    4. For en herlig måltidsplan! Denne “stjeler” jeg 🙂 Du ser forresten smashing ut om dagen. Gleder meg til bryllupsbilder :):)

    5. Kjempefint innlegg! Tusen takk for mange gode tips! Er så fint å se når noen har et normalt kosthold 🙂 er så lei alt det hysteriet rundt karbo i form av ris, pasta og poteter.. For og ikke snakke om, banan! :p

    6. Ida: Jeg er sykt lei av det lavkarbo greiene selv, ikke minst banan hysteriet. Er det mulig? Hehe! Håper flere enn deg setter pris på mitt mer normale og sunne kosthold 🙂 🙂

    7. Hei 🙂 lurte bare på en ting, ser matplanen kun slik ut? Har du ikke fått beskjed om hvor mye av det forskjellige du skal spise? Slik at du veier opp og vet du ligger i underskudd? (Med tanke på at du skulle ned i vekt 🙂 ) bare lurer!:P hvis man bare tar litt av det og litt av det, så aner man jo ikke om man ligger i kalori underskudd/overskudd? Da gjetter man jo bare ?:P

    8. Nina: Hei, Nina. Planen ser kun slik ut ja. Jeg kommer aldri til å begynne med å veie maten min. Der går grensen for meg. Det er ikke meningen at jeg skal gå rundt å være sulten, men det er heller ikke meningen at jeg skal frotse i mat hver dag slik man gjerne gjør lørdags kveld foran TV-en. Bruk den gammeldagse tallerkenmodellen.. Hadde alle mennesker fulgt noe så enkelt som den, så hadde ikke fedme vært et like stort problem: http://www.friskogfunksjonell.no/tallerkenmodellen/ 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg