FRA BABE TIL FRUE

Hei fra gjesterommet! I dag stryker jeg alle festligheter og blir værende hjemme i morgenkåpen. Det er ingenting som frister mer enn akkurat det. Planen var å dra på bubbles and brunch på Tjuvholmen, men det fristet ikke likevel. Jeg tror jeg begynner å bli gammel. Hehe! For bare et par år siden hadde jeg ristet på hodet av meg selv akkurat nå. Da var jeg livredd for å gå glipp av noe. Jeg har vel kanskje vært i kategorien for det man kaller et “bytryne”. På en måte så er det ganske pinlig å innrømme det, men på en annen måte så kunne jeg ikke brydd meg mindre og bare ler av det hele.

Et annet tegn på at jeg begynner å bli eldre er at jeg setter pris på å bli spurt om legitimasjon. Før var det flaut og irriterende, men nå er det bare gøy. I går skjedde det igjen.. Jeg skulle kjøpe snus på 7-eleven og ble tatt for å være under 18.. Jeg er ikke mer enn 25, men likevel.. 18 år liksom? Det blir for drøyt. Ulrik pleier å si at jeg ser ut som om jeg er 16 år om morgenen, og de gangene jeg går ut uten sminke blir jeg ofte tatt for å være yngre av andre. Men selv mener jeg at jeg ser eldre ut enn hva jeg faktisk er. Hva mener du? Jeg føler meg i hvertfall 10 år eldre i hodet enn da jeg var 23 og det er det viktigste for meg. 

I løpet av de to siste årene har jeg endret meg mye. Jeg har gått fra å være en “babe” til å bli en ordentlig “frue”. Ulrik har vært en stor del av denne endringen. Han har forandret meg uten at jeg har mistet meg selv. Det er Ulrik som gjør meg god og det er det jeg elsker han for 

Heldige meg fikk tre røde roser på sengen i dag!

36 kommentarer
    1. Beklager, men du ser ut som ar du er 16 år….. Et veldig barnslig utseende.. Og med mannen din som ser ut som om han er 20 år eldre så er det vitkelig rart å se dere sammen …,

    2. Jeg synes du ser voksen ut men synes ikke du ser eldre ut enn du er 🙂 men jeg tror du er moden for alderen da! Fine blomster!:)

    3. Åneii! Det var meg som skrev den kommentaren over der! Var bare at jeg tenkte på deg og så skrev jeg plutselig ditt navn 😮 🙂

    4. Jeg må alltid vise leg uansett, med eller uten sminke. Selv etter å ha jobbet på den forrige jobben min i fire år blei jeg spurt av kundene om vi hadde utplasseringsuke på skolen. Ha ha..
      Men som jeg pleier å si- det er bare positivt, for når jeg er 40 år ser jeg fortsatt ut som 20 år og hvem misunner meg ikke da? Ha ha
      Alder er jo vanskelig, spesielt når man ikke kjenner personen, men jeg ville nok ha tippet at du var i 20 årene en gang 🙂

    5. Du ser ut som ei i tidlig tjueårene, ung og fresh! 🙂 Men du ser overhodet ikke ut som en tenåring, og det er et kompliment. Du kommer til å kle å være “kone” 🙂 nærmer seg nå, veldig spennende for oss lesere og følge med ❤️

    6. Mange butikker har rutine på at man spør om legitimasjon om man er usikker på om kunden er over eller under 25, for å være helt sikker på at man ikke selger til mindreårige.

    7. jeg tror de fleste jenter langt opp i 20 årene blir spurt om leg på polet. rett og slett bare for at polet forsikrer seg så spør de folk de tipper er over 18 også. blir selv alltid spurt og er 28, tipper de spør helt til jeg har bikket 30 og kanskje litt over det og.. du kan jo høre med venninnene dine også, dere blir nok alle spurt.

    8. Haha, man er faktisk nødt til å spørre alle opp til 25 om legitimasjon, så det handler ikke om at de tror du er under 18 🙂 Jeg syns du virker litt yngre enn du er, men det er mest pga. stil tror jeg 🙂 extensions osv.

    9. Hallo hallo julianne 🙂 først og fremst vil jeg si at jeg syns bloggen din er helt topp!! Strålende bra, og jeg koser meg med å lese de aller fleste innleggene 🙂 🙂 men én liten ting jeg lurer på er om du har planer om å skifte header snart 😀 den er fin altså, men er bare litt.. lei (?) av den 🙂

    10. Jeg er like gammel som deg, fra Oslo vest og har aldri engang sett deg på byen…. bytryne er vel ett navn du har gitt deg selv.

    11. Du kan føle deg yngre eller eldre enn din alder. For alder er bare ett tall. Vanskelig å se forskjell på en 20-åring og 30-åring i dag. Hovedsaken er at du føler deg som en vakker jente:)

    12. Jobber selv i butikk, og etter å ha hatt x-antall kunder begynner alder virkelig bare å bli et tall :p En 18 åring kan plutselig se 30 ut og omvendt. Veldig satt på spissen da, men.. Så skal innrømme at jeg noenganger blir litt ‘alders blind’, hvis man kan kalle det for det. Så bare for å være heeelt sikker, spør jeg alle jeg syns ser yngre ut enn 30.. Og så håper jeg at de over 25/26 tar det som et kompliment 🙂

    13. Jeg lurte på om du kan lage ett innlegg om hvordan deg og Ulrik møttes og hvordan han fridde 🙂 Det er så gøy og høre hvordan folk møtes 🙂 Kjærligheten er vakker 🙂 Du kan jo også gjøre arkivet ditt til kategorier som: bryllup, trening, Julianne, Stella osv. Bare ett lite tips 🙂 Er innom bloggen din hver dag, koser meg med en kopp kaffi mens jeg leser innleggene dine 🙂 GOD JUL 😀

    14. Tina: Jeg skjønner.. Nå blir ikke jeg irritert over de som spør om å få se min legitimasjon. Jeg synes som sagt at det bare er stas 🙂

    15. Anonym: Hei, du! Så utrolig hyggelig å høre! Jeg er dritt lei av den selv. Har bare ikke kommet så langt.. Bare hyggelig at du faktisk bryr deg 🙂

    16. Vilde: Jeg forstår det. Nå sa jeg jo ikke at jeg synes det er plagsomt, men jeg undrer meg bare over at noen mener jeg ser ut som om jeg er UNDER 18 år. Det har jeg vanskelig for å forstå.. Hehe 🙂

    17. De i kassa skal spørre alle de tror er under 25, ikke under 18. Så de er i så fall bare i tvil om du er over 25, ikke om du er over 18, haha.

    18. Jeg jobber på dagligvarebutikk, og vi SKAL spørre alle under 25 uavhengig om vi tror de er 17 eller 21. Vi blir testet på dette av kommunen hele tiden:) handler ikke om at de tror du er 18.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg