FLERE AHA-OPPLEVELSER

Hei, dere! Jeg kom akkurat hjem fra en hyggelig dag med storesøster. Vi har vært på julebrunch på Louis Vuitton, hvor jeg fant meg både clutch og sko til bryllupet. Jeg kjøpte det ikke, men er ganske sikker på at det blir det jeg kom frem til i dag. Vanligvis gjør jeg de beste kjøpene spontant, men for en gangs skyld skal jeg tenke litt før jeg bestemmer meg, da det er viktig at alt er helt perfekt den store dagen. Jeg skal vise dere hvilke sko og hvilken veske det blir så fort det er innkjøpt.

Etter brunchen tok vi en tur på julemarkedet i Karl Johan og spiste en mindre høytidelig middag på Fridays. Det har vært en utrolig hyggelig søndag til tross for at Ulrik er tilbake på jobb. Men nok om i dag..

Husker dere jeg skrev dette innlegget hvor jeg ramset opp mine siste “aha-opplevelser”? Jeg fortsetter med å by på meg selv og deler derfor noen flere denne søndagen. Si gjerne i fra dersom du har lurt på det samme, så slipper jeg å føle meg teit alene.. Hehe!

“Link i bio”: Dette ser jeg overalt. På Instagram står det gjerne under bildene til privantpersoner eller bedrifter. Jeg har fått med meg at endel bloggere skriver dette og derfor tenkt at det har noe med blogg å gjøre. Her om dagen spurte jeg Ulrik for å finne ut mer konkret hva det står for, men han visste heller ikke. Derfor søkte jeg det nå opp og kom fram til at det betyr at man finner linken til bloggen, hjemmesiden, nettbutikken eller lignende til den personen eller det firmaet som prøver å si deg noe øverst på profilen (som på min Instagram), eller andre steder på den enkelte nettsiden hvor man finner “om meg- informasjonen”.

“On fleek”: Jeg har en følelse av at dette uttrykket er noe mange bruker uten å vite hva det faktisk betyr, som “Eyebrows on fleek”, “Nails on fleek”, “Panncakes on fleek” osv. Jeg har koblet uttrykket med noe positivt, som enten er godt eller ser bra ut. Når jeg søker det opp får jeg denne forklaringen: “something is on point, something looks good, is perfectly executed, etc. It’s just another way to compliment someone else.. or yourself.” 

PMU: Jeg har som dere vet tatt permanent make up på brynene mine for noen år siden. Tidigere denne uken var jeg til konsultasjon på en klinikk hvor jeg fikk vite mer om hvordan fjerning av slik tatovering foregår. Det første de fortalte meg var at PMU ikke er en permanent tatovering, fordi den falmer av og forandrer seg med tid. Først går den brune fargen over til å bli rødlig, som min nå er, før den til slutt blir grå. Min plan om å vente til den forsvinner av seg selv er altså en dårlig plan. Jeg har da ikke lyst til å gå rundt med grå øynebryn! Ved bruk av laser skal jeg nå fremskynde denne prosessen før de kan fjerne den. Jeg er usikker på om jeg tør å gjennomføre dette før bryllupet eller om jeg venter. Dere skal uansett få se før, under- og etterbilder av brynene.

Dørslag: Det er ikke bare nye ord og uttrykk som denne jenta lurer på. Nesten like ofte lærer jeg nye ting av mine foreldre eller besteforeldre, som de mener å ha brukt i alle år. Denne gang lærte jeg noe nytt på baksiden av spagettipakka. “Hell pastaen over i et dørslag, og la vannet renne av”, stod det. Hva er et dørslag, tenkte jeg mens jeg stod og silte ut vannet litt klønete med lokket på kjelen. Etter å ha googlet ordet så jeg fort at det var det samme som en “sil”. Jeg vil tørre å påstå at det er flere av dere leserne mine som ikke visste at en sil og et dørslag er det samme, eller hva? Jeg har i hvert fall aldri hørt noen på min alder eller yngre bruke dette ordet noen gang.

 

Les også:

Dette er egentlig litt flaut

8 kommentarer
    1. Dørslag er jo helt vanlig… det er forskjell på en sil/sikt og et dørslag. En sil/sikt har finere nett, og brukes dersom man skal sikte hvetemel eller sile en saus, mens et dørslag er ofte med større hull/åpninger og brukes til pasta/grønnsaker feks… Har ikke noe med alder å gjøre, mer med erfaring på kjøkkenet, tror jeg da 😉

    2. Det er forskjell på dørslag og sil 🙂 Som den over, så er sil når du skal bake og trenger og sikte melet. Mens dørslag er for å la vann renne ut av enten pasta eller grønnsaker.

    3. Hei! Kontakt meg gjerne om du lurer på fjerning av pmubryn med laser. Jeg er i den prossessen selv nå, og kan godt fortelle om det, vil bare ikke fortelle det i et kommentarfelt 😉

    4. Christina: Tusen takk for det, Christina. Jeg har fått en masse god info allerede, men det kan tenkes at jeg benytter meg av å stille deg noen spøsmål 🙂

      Ønsker deg en fin helg videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg