hits

8 DRLIGE GRUNNER TIL DROPPE TRENINGEN

Hei og hopp! Det er mandag morgen. Den dagen i uken som jeg m ta meg litt ekstra sammen for komme meg opp av sengen og videre p trening. Jeg vet at jeg har godt av det og jeg vet at det fles bra etterp, s det er bare det komme i gang. Selv er jeg en verdensmester i drlige unnskyldninger, ikke minst til utsette ting. Det er derfor jeg fikk lyst til skrive dette innlegget. Jeg prver alts ikke fremst som noe bedre enn dere, for det er jeg ikke. Jeg vil bare at vi alle skal innse hvor drlige mange av vre unnskyldninger er, spesielt nr det dreier seg om denne treningen..

DISSE UNNSKYLDNINGENE HOLDER BARE IKKE:

1. "Jeg har ikke tid":Alle har tid. Det handler om prioriteringer. Du har kanskje ikke tid til trene 5 dager i uken, men du har tid minst et par ganger hver uke. Dersom du fler at tiden ikke strekker til, s er det noe annet du m kutte ut, ikke treningen. Alle br bedrive en eller annen form for fysisk aktivitet regelmessig, med mindre manfr den treningen i jobb.

2. "Jeg er sliten":Det er ikke farlig vre sliten. Dessuten fr du mer energi i lengden dersom du trener og holder deg i form. Har du en drlig dag? Ta deg en kaffe eller hiv i deg noe som gir deg rask energi og sett i gang. Jeg vil trre pst at jeg aldri har angret p en eneste treningskt, men jeg har angret mange ganger p at jeg ble hjemme i sofaen.

3. "Jeg har mensen":Serist, jenter? Denne er gammel. Menstrasjon er ingen gyldig grunn til holde seg hjemme, med mindre du har enorme smerter. Kutt ned p kten, velg lettere vekter og mindre motstand, men ikke skulk treningen.

4. "Det er dyrt trene":Noen steder koster det ganske mye for et medlemskap. Det kan jeg vre enig i. Men tenk over hvor mye penger du bruker p andre ting, som kaffe ute, taxi hjem fra byen, ryk, snus, klr du ikke trenger osv.. Da blir plutselig treningsavgiften ikke s ille. Dessuten trenger du ikke velge det dyreste treningssenteret eller den dyreste aktiviteten. Du kan trene ute i naturen eller du kan gjre velser hjemme. Bare ikke kom her og skyld p konomien, for den stopper ingen som virkelig vil.

5. "Det er lenge til sommeren":Skippertak hrer ikke helsen til. Det fungerer kanskje i jobbsammenheng, men ikke ellers.Ta vare p den kroppen du har gjennom hele ret. Tenk over hvor avhengig du er av at kroppen din fungerer optimalt, ogs m du behandle den deretter.

6. "Det er kjedelig trene":Alt vi "m" gjre er kjedelig i blant, men det betyr ikke at vi kan droppe det av den grunn. Tenk p treningen som en jobb, hvor du er ndt til mte og prestere. Finn den trenigen som passer deg best. Du m p dd og liv ikke melde deg inn p et treningssenter. Det er s mye annet velge i. Sliter du med komme deg ut av huset? Invester i en tredemlle eller en matte og noen hantler, s kan du trene hjemme i stuen. Tren sammen med kjresten eller en venninne og sett avukens kter i kalenderen som noe sosialt.

7."Jeg er gravid":De aller fleste gravide er ikke ndvendigvis sengeliggende og syke selv om de er permitert fra jobben. Trening under graviditeten er viktig. Det gir blant annet kt blodgjennomstrmning. En fdsel er som vi vet en stor pkjenning for kroppen. Det vre i god fysisk form gjr deg i strre grad forberedt til selve fdsel. Dessuten gir trening godt humr.

8. "Jeg skal begynne igjen i januar":Utsettelser frer bare til drlig samvittighet og flelsen av mislykkes eller ikke beherske noe. Start n, ikke vent. Ventingen gjr det bare vanskeligere for deg selv komme i gang igjen senere. For de aller fleste er det vanskelig nok komme i gang mandag etter en frihelg. Jeg snakker av erfaring.

Kjenner du deg igjen i noen av disse unnkyldningene? Kom gjerne med flere drlige grunner til slippe unna treningen :-)

29 kommentarer

Kjenner meg ikke s godt igjen i dette selv ettersom at jeg trener 5 ganger i uka.. Men kjenner meg igjen i den mten at andre bruker disse grunnene til slippe unna treningen, haha :)

Fikk ofte hre fra gamle venninna mi at hun ikke ville vre med trene med meg fordi jeg var flinkere enn henne. Alts, hallo, hvis du aldri trener, s blir du aldri flink, og jeg kan hjelpe deg!

Folk er for drlig til trene, og altfor flinke til komme p med unnskyldninger.

S bra innlegg! :) tror mange kjenner seg igjen her! Ha en glitrende dag! :)

S fin du er med blger i hret :)

S deilig innlegg p en mandag!☺️ Den trengte jeg!☺️

Ha en fin dag!

Enig i at trening er noe man br prioritere!

Hret ditt var forresten superfint med blger :)

Akkurat det punktet med gravid br du la vre utale deg om fr du blir det selv. Det skjer enormt mye med kroppen, og alle reagerer forskjellig. Er gravid i 6 uke n og er konstant kvalm fra morgen til kveld siden uke 2. Det er en kamp og komme seg gjennom dagen med ekstrem kvalme, tretthet og svimmelhet. Hper det skal g over etter uke 12, da jeg har lest at det gjr det for de fleste. Hilsen egentlig aktiv jente som har ftt hverdagen snudd helt p hodet :(

Jeg er enig med deg :-) I forhold til mensen s ligger jeg faktisk p baderomsgulvet i fosterstilling med kramper hver frste dag i mneden. Det er helt forferdelig. Det ender som regel med at jeg tar parasett og sovner p badet i noen timer, ogs er det over. Etter det er jeg helt fin resten av uken. Lurer p om mange har det snn som meg, og om det er noe man kan gjre med det... <3

Anonym: jeg hadde ogs helt sinnsykt vondt i magen ved menstruasjon da jeg var yngre. Men dette gav seg da jeg begynte p p-piller.

N vet ikke jeg hvor gammel du er s snn sett skal jeg ikke anbefale deg begynne p det (om du ikke allerede gr p det), men vet det hjelper mange :)

M si meg enig i at klare trene regelmessig nr man er gravid kan vre utrolig krevende. Er gravid for 3De gang, og har vrt drlig med lite energi i hvert svangerskap. Av og til kan det klare gjre husarbeid bre nok til at energinivet er helt p bunn, og at man rett og slett ikke makter. Men selvflgelig finns det de som er i toppform og klarer og trene, men tror nesten flertallet vil si at energinivet er ganske s lavt nr man er gravid. Men, det merker du jo nr du blir gravid selv, alle er forskjellige☺️

Haha! Har brukt alle de unnskyldningene bde ovenfor meg selv og andre! Godt lese slikt p en mandag som en liten pminnelse om hvor DUMT alt det der hres ut :)

ida: Hehe! Godt det er flere som tr innrmme det, Ida ;-)

Hedda: Godt du er enig i det, Hedda :-)

Tusen takk for det!

Al: S gy at du likte innlegget :-D

Ha en fin uke videre!

MC: Tusen takk for det! Likte de veldig godt selv :-)

Stine Elize: S morsomt at du likte innlegget! Jeg tror det jeg ogs. Det er bare ikke s mange som nker innrmme det :P Hehe!

Ha en fin uke videre :-)

Kristiane Jenssen: Oi, s flink du er! Det hadde vrt gy vite hva som motiverer deg til alle disse ktene? :-)

Anonym: Det er mange som dessverre synes det er litt skummelt og ubehagelig trene p et treningsstudio, p grunn av akkurat dette. Venninnen din er i hvertfall heldig som har deg som tilbyr seg hjelpe. Spr henne igjen, ikke gi deg fr hun blir med :-)

Anonym: Huff da.. Det burde da vre noen bedre piller du kan ta som hjelper mot dette enn parasett? Snakk med legen din. Jeg er sikker p at han eller hun kan hjelpe deg med disse smertene.. Jeg hadde selv smerter nr jeg var yngre og da fikk jeg piller for det. Husker desverre ikke hva de heter, men det finnes fortsatt :-)

Vr s snill ikke neve trening svangerskap nr du ikke har vrt gravid selv. For mange er daglige gjreml mer en nok. Selv var jeg s drlig at jeg ikke fikk lov til trene s jeg skulle ha overskudd til hverdagen. Men da jeg skulle fde hadde jeg masse energi likevel, siden jeg var godt trent fra fr av. s ikke gi drlig samvittighet til gravide fordi de ikke klarer trene ;-) det har gjerne ikke med latskap gjre!

Blir s feil av deg uttale deg om at vre gravid er en drlig grunn til ikke trene. Det er noe du kan si ETTER at du har vrt gravid selv ;)

Jeg er hygravid og sliter med blodtryksfall og isjias . Dette har jeg gjort siden rundt uke 17, og ble tvunget av legen til sykemelde meg.

Graviditet er absolutt en "unnskyldning" (som du kaller det) for ikke trene. Kroppen jobber dgnet rundt under graviditeten. Har man energi til trene er det selvsagt veldig fint og en stor bonus.

Ikke uttal deg om noe du har null peiling p. Det fr deg til virke ekstremt uvitende.

Ok, jeg innrmmer det. Nummer 6 passer midt i blinken p meg.......

Emelie: Hehe! Du liker ikke trene alts? Da synes jeg du br prve finne en treningsform som passer for deg. Noe m du like :-)

Du er vel ikke den rette til si noe om graviditet og trening... Blir fort lott feil uttale seg om noe man ikke har et snev peiling om..

Marte: Jeg har nok kunnskap til si at trening er bra for alle, gravide eller ei. Det at noen blir sengeliggende og drlige under graviditenen er noe helt annet. Jeg snakket om friske gravide damer.

Med sliten, mener du bare vanlig sliten, eller teller du ogs med sykdomrelatert ogs, som fatigue.

Kan du ikke legge ut litt flere bilder av stuen deres? Ser s koselig ut hos dere :)

Lisa: Hei, Lisa. Det er klart jeg kan. S hyggelig at du synes det :-)

Helt klart mange gode gruner her til trene, Men jeg slenger meg p akkurat dette med gravdiitet.... I mitt frste svangerskap trente jeg 4-6 ganger i uka uten problemer til jeg hadde 2 uker til termin. I mitt andre som jeg er midt i n.,..Har jeg kastet opp i 15 uker...har gtt ned over 5 kg...Og har ikke hatt overskudd til ta vare p mitt eget barn en gang..... Samtidiig er det er det utrolig mange som sliter med kropp og bekken...der har jeg selv vrt heldig men uansett..... Og det rekke trene nr man jobber 08-16 s hente i bhg... lage middag ogs er det nattstell... og da var kl 19... og man vil ha all den tiden man kan med sine barn. Jeg vil ogs si at jeg er en aktiv person som prver trene 4-6 ganger i uka... s her gr det ike p unnskyldinger.

Skriv en ny kommentar