JEG HANDLER DET MESTE PÅ NETT

Det er mange som spør meg om hvilke nettbutikker jeg handler på og hvor det ene og det andre plagget er fra i kommentarfeltet under innleggene mine. Jeg svarer dere stort sett alltid, men prøver å være forsiktig med å fronte alt mulig da dere fort kan oppfatte meg som en levende reklamedukke, for det er jeg faktisk ikke. Gjennom bloggen får jeg tilbud om spons herfra til månen, men det betyr ikke at jeg benytter meg av alt. Jeg kjøper ofte klær og sminke med mine egne penger, nettopp fordi dere skal slippe for mye annonsemas. Noe vil det alltid være. Jeg lever jo tross alt av dette, men de innleggene som inneholder sponsede produkter/behandlinger eller annonser er godt merket øverst i teksten. 

Jeg kjøper det meste av både klær, sminke og sko på nett. Som dere har sett er mye av klærne og skoene mine fra Nelly. Der har de en god blanding av billig og dyrt, og ofte bra tilbud. Det har skjedd at jeg har blitt misfornøyd med dårlige stoffer eller smykker som har gått lett i stykker, men jeg har flere positive opplevelser enn negative, derfor fortsetter jeg å handle der. På Nelly kjenner jeg dessuten størrelsene mine. Jeg er en størrelse “S” i omtrent alt jeg har bestilt meg til nå og størrelse 38 i sko, noe jeg stort sett er i andre butikker også.

Nylig ble jeg tipset om en ny nettbutikk som heter Pinkyswear av kusinen min. Morsomt navn, ikke sant? Jeg bestilte meg hele 4 kjoler, tre bikinier og denne jakken av fjær på bildet under i første omgang. For dere som følger meg på Snapchat er dette gammelt nytt.. Hehe!

Når det kommer til sminke, så bestiller jeg litt her og der. Gjerne etter gode tilbud av andre bloggere eller kampanjer som jeg kommer over på Facebook. Ofte sjekker jeg to-tre utgsalgssteder før jeg bestiller produkter til hud og hår, da jeg stadig opplever at det gjelder å være våken på pris. De siste klipsene jeg har kjøpt er fra Luxsushair. Det er første gang jeg har på meg dette håret i dag. Jeg skal ikke sette på nytt extension før mandag, dermed er planen å bruke disse i mellomtiden og ellers når jeg ønsker ekstra fylde i fletter eller andre spesielle frisyrer, som til brudeoppsettet.

Det skal sies at jeg også har gjort endel bomkjøp. Noen som har handlet fra appen “Wish”? Mulig jeg har hatt uflaks, men min oppfatning er at bildene lyver. Jeg skal vise dere et av disse bomkjøpene senere.. 

Jeg har store planer om å gjøre unna julegavene på nett i år. Hvilke nettbutikker anbefaler/fraråder du?

20 kommentarer
    1. Et sted jeg ofte handler er Etsy, men anbefaler å se nøye på beskrivelsene, samt return-policyen til selgerne hvis en skal kjøpe klær eller sko (har vært uheldig med sistnevnte, og 600 kroner gikk rett i dass på grunn av selgeren).

    2. Slik jakke fra pinkyswear.no har jeg også! min er i sort, den fargen var kjempefin til deg:D Ellers liker jeg å handle trender på nelly, treningstøy og sko fra zalando 🙂

    3. Jeg virkelig liker blogger din og er som regel daglig innom og leser.
      Men når det kommer til dette innlegget hadde jeg håpet på litt mer tips på hvor det er “lurt” å handle på nett. Og forresten kjempe flott jakke men det er jo ikke fuskepels,står ganske så tydelig i beskrivelsen at det er fjær fra struts😕

    4. ida marie: Hei, Ida Marie. Hyggelig at du er fast leser av bloggen. Jeg setter stor pris på at du tar turen innom daglig!

      Jeg er lei meg for at du ikke likte dette innlegget. Dessverre har jeg ikke flere tips enn dette å komme med i første omgang. Innlegget ble som jeg skrev laget på bakgrunn av alle spørsmålene jeg får. De nettbutikkene jeg oppga er de jeg har best og som du så dårligst erfaring med. Jeg kommer gjerne med flere tips dersom jeg erfarer noe som kan være relevat for dere som leser.

      Jeg har forresten også god erfaring med Bli Vakker. Bestilte nylig en haug med produkter som ble levert bare få dager etter bestilling. Jeg handlet en del sminke og renseprodukter på tilbud blantv annet. ANbefaler en tur innom.

      Når det gjelder jakeken..Jeg må bare innrømme at jeg ikke har lest beskrivelsen. Flaut, men sant. Endret teksten nå. Takk for at du opplyste meg om dette 🙂

    5. Jeg er veldig glad i Zalando. Synes ikke bildene og layouten er særlig bra, men det har mange merker jeg liker. Filippa K, Lauren Ralph Lauren f.eks. Et tips, hvis du er strl 38 som meg, så selger de sneakers på barneavdelingen der i strl 38 – ofte til halv pris. Fikk et par Adidas Originals til halv pris ved å bestille barneversjonen. I fjor hadde de 25% på hele butikken på Black Friday. Ellers fraråder jeg Miinto på det sterkeste. Har bare negative erfaringer med dem (de sendte en julegave i fjor til feil adresse, bestilte nylig et par sko en dag de hadde 20% på hele butikken, og fikk e-post en uke etter om at de ikke hadde dem likevel…)

    6. Charlotte: Jeg har faktisk aldri handlet meg noe på Zalando. Det har nok mye med bildebruken deres ja.. Det ser liksom så kjedelig ut. Men takk for tipset angående sneakers i barneavdelingen ;-D Hehe!

      Så kjedelig at du har negative erfaringer med Miinto. Her har jeg handlet et par ganger og vært litt misfornøyd selv pga sen levering..

      Ønsker deg en fin uke videre, Charlotte 🙂

    7. Tror kanskje det er fordi Miinto egentlig er en masse butikker som selger varene sine også på nettsiden? De har liksom ikke et eget lager med varer, sånn som jeg har forstått det.
      Jeg kjøpte forresten de lårhøye støvlettene – de uten hel – på Nelly, etter at du la ut bilde. Superfornøyd!
      En fin uke til deg også 🙂

    8. Av “norske” nettbutikker har jeg begynt å like zalando godt. De har som nevnt over litt kjipe bilder, men utvalget er bra.
      Tidligere handlet jeg mye på Nelly, men har vokst litt fra den butikken.
      Ellers handler jeg mye merke/designerklær fra USA. Macys kan anbefales. Man betaler tollen med en gang (slipper stygge overraskelser senere), og kundeservicen der er super. Måtte reklamere på noen sko en gang, da sendte de DHL dagen etter for å hente de.

    9. Jeg elsker miinto <3 Der har de samlet mange spesielle butikker fra hele Norge, som selger klær, sko, interiør og alt mulig til han og henne og barna. Anbefales!

    10. Hei, jakken på bildet er så fin:) Jeg har lyst til å bestille den jeg også. Kommer det toll og moms på varene fra PinkySwear i tillegg til prisen? På forhånd takk for svar:) Hilsen Marit

    11. Tusen takk for svar, Julianne:) Da skal jeg bestille en jakke i julegave til meg selv;) Fin blogg du har – jeg er innom nesten hver dag:) Hilsen Marit

    12. Marit: Bare hyggelig, Marit 🙂

      Det synes jeg virkelig at du skal gjøre! Koselig ar du følger med på bloggen. Det setter jeg STOR pris på 😀

    13. Hei, likte godt innlegget ditt. Har lest det tidligere også, da jeg er fast leser. 🙂
      Har lenge hatt lyst på pelsjakke, og synes denne jakken er veldig fin! Er den varm?
      Hilsen sandra :))

    14. 😂😂😂 drøyeste jeg har lest!! At du ikke benytter deg av spons fordi leserne dine ikke skal bli plaga av reklame ?!!!!😂😂😂😂😂😂😂😂 og det skal du få meg Til å tro !!

    15. Hei,
      Utrolig fin blogg du har. Jeg hsr et spørsmål angående pinkyswear: jeg bestillte for over to uker siden en fjærjakke fra pinkyswear. Og har enda ikke fårt bekreftelse på at den er sendt. Bare på at orderen er tatt i mot.
      Derfor lurer jeg på hvor lang tid det tok før du fikk din?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg