JEG HAR ALLTID RETT

Jeg er enig i at vi er uenig, men jeg har alltid rett. Det er bare jeg som vet hva jeg føler, som vet hva jeg tenker, som vet hva jeg vil og hva jeg mener. Du vet litt, men ikke nok til å si at jeg tar feil. Men vet dere hva? Jeg vet heller ikke hva som er rett for deg, hva du føler, hva du tenker eller hva du mener. Det er det bare du som vet. Jeg vet kanskje litt, men jeg vet ikke nok til å si at du tar feil. Heldigvis finnes det som regel aldri bare et riktig svar i en diskusjon. Det er det som er så fint med å diskutere. Når noe er rett for meg er det nødvendigvis ikke det som er rett for deg, og motsatt. 

Vi som er uenige vil alltid ha evnen til å provosere hverandre. Jeg tror det er sunt å provosere og å la seg provosere. Når ble det galt å bruke hjernen? Provokasjon setter jo bare i gang tankeprosesser hos oss. Noen ganger fører disse tankene til at vi blir klokere, andre ganger fører de til at vi blir mer sikre på oss selv og de meningene vi har gjort oss. 

Jeg blir ofte klokere av å lese kommentarene dere kommer med. Det er ikke noe flaut å innrømme det. Men jeg blir like ofte mer sikker på meg selv og mine valg. Takk for at dere lar dere engasjere av alle mine tanker og meninger 🙂

4 kommentarer
    1. Du har alltid så rare overskrifter… Nesten som du prøver å skrive noe fengende eller noe som gjør at lesere blir “dratt” mot innlegget men du klarer det bare ikke… Her burde du hatt “jeg vet best”. Å ha rett er ikke det samme som å vite hva som er best for en. Du sier det jo selv, i en diskusjon er det ofte flere svar, men i en diskusjon der man kan ha rett er det kun et et svar. Men kan ha rett og man kan ha feil… Å si at man kan være uenige men det er bare du som har rett, er helt feil. Det er bare du som vet hva som er best for deg, DET har du helt rett i, men du har ikke dermed sagt rett i den diskusjonen hva nå enn det måtte være. Du kan ikke ha rett dersom det ikke er et fasitsvar, blir helt feil å bruke det ordet! .. Har merket flere ganger at du bruker ord litt utenom normalen, nesten som du lager din egen tolkning av ord, eller er det bare jeg som ser dette?

    2. Nettopp begynt og følge deg og bloggen samt din snapchat 🙂 Synes du virker som en herlig person ! Kjenner meg litt igjen i deg – derfor det er så gøy og lese dine innlegg og tanker osv. Gleder meg til og følge deg videre 🙂 You go girl !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg