JEG ER HELDIG

Hei fra Kirkenes! Nå sitter det en stykk sliten gjeng på Ritz og spiser pizza. Endelig “norsk” mat! Jeg savner oslo, sengen min, badet mitt og Stella. Det skal bli veldig deilig å komme hjem igjen. Jeg har sett og opplevd mye forskjellig denne helgen. Mest moro såklart, men også endel spesielt som har gjort inntrykk. Himmel og hav så glad jeg er for at jeg er oppvokst og bor i Norge. Vi møtte blant annet en stor gjeng flyktinger på Storskog tollgrense både på vei inn i Russland og på vei tilbake til Norge i dag. Jeg har selvsagt fulgt med alt dette på nyhetene og var jo endel av Forente Bloggere hvor jeg selv bidro med penger til innsamlingen. Men det å se de stå der håpefulle på flukt i virkeligheten var veldig trist. Det fikk meg igjen til å tenke over hvor fint jeg har det.  

Om noen timer går flyet vårt fra Kirkenes til Oslo. Hjem til et trygt, godt og varmt hjem som jeg deler med min snille og gode mann. Jeg er heldig. Her er forresten litt bilder fra turen og severdighetene vi har sett i løpet av disse dagene. Takk for meg, Murmansk. Du har gitt oss mange gode minner  


10 kommentarer
    1. Elisabeth Kristin Målvatn: Vi har hatt det kjempefint. Jeg må absolutt ikke tilbake til Kirkenes nei.. Hehe! Men det er gøy å ha vært der og opplevd Nord Norge og ikke minst nordlys 🙂

    2. Jeg syns du har så fin balanse i det du skriver på bloggen. Ja, du skriver en del om skjønnhet og mote, men alikevel belyser du viktige temaer som i dette innlegget, flyktninger. Jeg blir oppgitt av bloggere som ikke engang nevner slike temaer og kun blogger om overfladiske ting. Jeg elsker hvor ærlig du er og at du ikke pynter på sannheten. Jeg har selv reist mye og det er når jeg reiser jeg virkelig innser hvor heldige vi er her i Norge 🙂

    3. Heldig du som befinner deg i verdens største land akkurat nå 🙂 Drømmer selv om å reise til St. Petersburg, men har forstått det sånn at man må ha visum og så få hotellet til å sende en innbydelse?? Høres ut som masse styr for å komme inn i landet, hvordan var det for dere? Del gjerne erfaringer. Hilsen ei som drømmer om å reise til St. Petersburg ila neste år <3

    4. Jeg har et spørsmål rettet til din kommende ektemann: Hvorfor er piloter så nasale over anlegget? Det er nesten håpløst å høre hva som blir sagt? 😛

    5. LH: Hei, du! Det er viss bare slik høytalerne er. Mye støy og dårlig lyd..Helt enig med deg. Heldigvis er det sjelden viktig informasjon ;P

    6. Hege: Ja, man må ha visum, og for å få det må man bli “invitert” av en person i Russland. Det var litt styrete, men fortsatt verdt det 🙂

      Jeg synes du skal prøve å få det til. Har selv lyst til å reise til St. Petersburg en gang. Det er noen steder man bare må oppleve i løpet av livet, og det er et av de stedene 🙂

    7. Er enklere enn noen gang å få visum til russland, jeg elsker både russland og kirkenes noe somnkan ha en stor sammenheng med at jeg er født dær og bodde der i 15 år før jeg flyttet. Masse super billig bra sminke å få tak i, må alltid på sminke shopping i russland når jeg er hjemme. Hvis du reiste på guidet tur med pasvikturist regner jeg med det var min pappa som var guide :p hihi litt morsomt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg