MURMANSK MALL

Hei, dere! I dag har vi vært på mer sightseeing og best av alt (etter min mening) var Murmansk mall. Det var faktisk overaskende bra! De hadde flere av mine favoritt butikker som Bershka, Stradivarius, Pull & Bear og sist men ikke minst Zara. Det er butikker som jeg alltid finner meg noe i til en billig penge. Her nede er det jo rett og slett latterlig billig. Utrolig gøy for oss nordmenn som ikke er vandt med slike priser. Da blir det fort noen poser.. 1 RUB (Russiske rubler) tilsvarer 13 øre i Norge. Nice to know 😉

Har jeg ikke fått meg fin lue? Jeg tok den først på meg som en spøk, men så likte jeg den så godt at jeg har brukt den i hele dag. Den er jo dødskul! Jeg hater egentlig å gå med lue, men akkurat denne fasongen digger jeg. Hele gjengen her kjøpte seg en i alle farger. Det blir litt av et familiebilde, som jeg tipper at jeg IKKE får lov til å publisere. Haha! 

Nå er jeg bare innom hotellrommet for å skifte litt og si hei til dere. Om under en time skal vi ut å spise på en eller annen hyggelig restaurant som vi har fått anbefalt. I morgen går turen hjem allerede, så det gjelder å utnytte den lille tiden vi har, derfor er planen å kjøre den helt ut i kveld. Det er ikke akkurat vanskelig når de serverer vodka til typ ALT her. Huffamei.. Jeg kjenner jeg blir dårlig av bare å nevne det, men det er jo gøy da. Vi skal muligens på et utested som heter “XXXX” i kveld. Er det noen av dere som har vært på det utestedet før? Det er visst ganske kjent for de av dere som har vært i Russland. 

Men nå begynner jeg å få veldig dårlig tid her, så jeg får bare ønske dere en fin lørdag videre. Vi snakkes mer i morgen 

10 kommentarer
    1. Jeg synes ikke det er morsomt å gå rundt med en kommuniststjerne på luen, uansett hvor du har kjøpt den.

    2. Hei 🙂
      Du har skrevet mye på bloggen angående at kjæresten din er pilot og mye bra innlegg om flyskrekk. det jeg lurer litt på og som jeg håper du kan spørre han( og kanskje lage et innlegg om, tror mange syntes det hadde vært interessant å lese om) om hvordan piloter reagerer når de leser om dødsulykker og store flykrasj ( slik som ulykken i dag og de store ulykkene i år og fjor) noen vil nok si at lastebilsjåfører dør i ulykker de også, me vi tenker ikke at det er farlig å sitte i en bil for det. Jeg har litt flyskrekk og klarer ikke helt se hvordan piloter klarer å legge fra seg en så stor ulykke og tenke at slik skjer. Hadde vært veldig gøy å lese om hans tanker angående dette temaet. Det kan også roe ned folk med flyskrekk når vi kan lese spesialister som uttaler seg om ulykkene og hører at disse faktisk ikke er bekymret når de går på jobb hver dag.

    3. Elin: Jeg har veldig stor respekt for Russland og all historie her, men disse luene selges jo overalt her så de fleste turister som meg tar nok ikke dette så høytidelig som deg.

    4. “Her NEDE er det jo rett og slett latterlig billig”?! Haha, man kommer jo nesten ikke lengre nord!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg