JEG TRENER SÅ JEG KAN SPISE SJOKOLADE

Hei, alle godtemomser! Hvordan er det med treningsmotivasjonen for tiden? Jeg skal være ærlig med dere og fortelle at motivasjonen min er helt på bunn. Det betyr ikke at jeg ikke trener, for det gjør jeg, men langt mindre enn ønskelig. Nå om høsten er motivasjonen som regel aller dårligst. Jeg er nok ikke alene om det. Det er absolutt ingen krise, men jeg personlig trives bedre når jeg er mer aktiv. I og med at jeg aldri går tom for unnskyldninger til å droppe trening, så måtte jeg bare sette meg ned å finne på noen hyggelige grunner for en gangs skyld til hvorfor jeg MÅ trene. Med hyggelige grunner tenker jeg ikke på alle de helsefremmende årsakene, de kommer bare som et pluss. Jeg vet ikke med dere, men jeg kommer meg i hvertfall ikke opp av sofaen ved å tenke på at trening forebygger ditt og datt. Det er jo flott det, men den holder bare ikke. 

Det som får meg på trening er å tenke på alt det gode jeg kan unne meg når helgen kommer, som sjokolade og andre godsaker. Jeg liker å belønne meg selv og føler at det virker. Det er ingen hemmelighet at jeg elsker sjokolade, så det er belønning i massevis for meg. Jeg må på død og liv ikke vente til helgen med å spise det heller, men prøver selvsagt å begrense meg, spesielt alt som inneholder sukker i hverdagen. Om våren og sommeren er det nytt treningstøy som gjør susen. Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre. Om høsten og vinteren er det bare kos som motiverer for meg. Kos = God mat, godteri og andre søtsaker. Mmm! 

Nå skal jeg snart komme meg på trening før jeg faller for fristelsen ved å ta en tidlig helg. Jeg har ikke spesielt lyst til å trene nå. Det begynner å blir sent, jeg har masse jeg vil se på TV, nok jobb å henge fingrene i, flere mail som burde besvares og en klesvask som renner over, men jeg skal presse meg. I morgen er det fredag og det betyr helg, som igjen betyr kos. Den kosen gjør susen for meg. Hehe! Så ja.. Jeg trener rett og slett så jeg kan spise sjokolade. Masse sjokolade 

Hvorfor trener du?

23 kommentarer
    1. Jeg skal faktisk innrømme at min treningsmotivasjon er at det forebygger ulike sykdommer og så videre. Men jeg vet at jeg er sær på dette punkt! 🙂

    2. “jeg skal være ærlig med dere og fortelle at motivasjonen min er helt på bunn. Det betyr ikke at jeg ikke trener, for det gjør jeg, men langt mindre enn ønskelig”
      Det høres ut som det er noe alle MÅ gjøre fortiden.

    3. Heisan. Trener for de eg ” må”. Fordi eg ikke orker å bli andpusten bare eg skal gå opp trappen:-))fine kveld til Deg. Mvh karianne

    4. Jeg trener fordi jeg er redd for å bli feit.. Hvis jeg ikke har trent på en stund føler jeg at kroppen blir lubben og slapp. Nærmest råtten. Det er rart med det. Man føler seg ikke like sexy hvis man har gått lenge uten å trene. Jeg trener for å holde meg sexy og føle meg vel, pluss at jeg er redd for å bli feit!

    5. missmommy.blogg.no: Godt det er flere sjokolademonster der ute 😀

      Det er jo den samvittigheten i bunn og grunn som jeg trener for også.. Men det er sjokoladen som motiverer! Hehe <3

    6. Benedikte: Det spiller jo egentlig ingen rolle hva som motiverer en, sålenge man får seg til å bedrive en eller annen form for fysisk aktivitet regelmessig. Vi vet jo alle at det er godt for kropp og helse 🙂

      Jeg blir imponert over din motivasjon. Du høres fornuftig ut, ikke sær 🙂

    7. mariam: Jeg synes absolutt at det er noe alle bør gjøre, ja.. Ikke bare nå for tiden, men regelmessig gjennom hele året. Spør legen din. Jeg tipper han eller hun vil si det samme 🙂

    8. Anonym: Jeg er helt enig i det du skriver. Som jeg også skrev i innlegget så føler jeg meg aller best når jeg er aktiv 🙂

      I og med at jeg er såpass glad i mat og godsaker, så må jeg jo bare bevege meg..Det sier seg seg selv.

    9. Overhodet ikke relevant til innlegget, men jeg lurte på en ting. Hunden din, stella, er det din 🙂 ? Eller det er vell begge sin idag, men hvem hadde hun med inn i forholdet? herlighet for en skjønnhet, kan tenke meg at det blir mye kos på henne <3

    10. Fint innlegg! Jeg bruker en Excel bord med en rad per dag for å motivere meg. Jeg bestemte meg for å trene alle 2 dager, å nå jeg har gjort det for en måned. Hvis jeg ikke trener en dag jeg vil alltid ser det på bordet, så jeg må trener.

    11. Heisann 🙂
      Herlig innlegg, smilte godt da du nevner sjokolade… aboslutt det beste jeg får:). Jaja, det er “farlig godt”, men pyttsann, det er lov å kose seg med sjokolade innimellom.
      Trening ja….kjenner den følelsen der, det er ikke bestandig like enkelt å løpe ned på studioet for å trene, når man egentlig har lyst å slappe av hjemme.
      Pleier allikevel å ende opp med å ta en økt:). Da jeg meldte meg inn på studio, fikk jeg en god motivasjon;
      “Det er når du minst ønsker det, du trenger det mest”:). Så denne er blitt motivasjonen, hehe 🙂
      Klem <3

    12. Tove: Jeg likte motovasjonen din! Det skal jeg prøve å tenke på neste gang jeg sliter med å komme meg på trening 🙂

      Stor klem tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg