DETTE ER EGENTLIG LITT FLAUT

I en alder av 25 så lærer jeg nye ting hele tiden og synes det er morsomt å dele noe av det med dere. Jeg prøver ikke å spille dum eller noe sånt, for det er jeg rett og slett for voksen og smart til. Jeg prøver bare å vise dere at jeg ikke tar meg selv så høytidelig ved å skrive om slike småting som egentlig er litt flaut..

Mine siste aha-opplevelser: 

DIY: Okei.. Dette er pinlig, men jeg visste faktisk ikke hva denne forkortelsen stod for før i går kveld. Jeg har koblet ordet med interiør og kreativitet, noe som forsåvidt er riktig, men det er jo så mye mer. For dere som ikke vet så står DIY for “do it yourself” og brukes i alle sammenhenger hvor man lager ting selv, improviserer, gjør gammelt til nytt osv. Det kan være alt. Klær, smykker, møbler, mat og ja ALT.

Annonselenker: Når jeg linker til et eller annet plagg i et innlegg som er en annonselenke (adlink, som mange skriver), så skal dette innlegget merkes på lik linje med andre annonser og sponsede produkter/behandlinger. Altså ØVERST i innlegget med “inneholder annonselenker” eller lignende. Det er utrolig mange bloggere som slurver med dette. Selv var jeg uviten om denne merkingen frem til i går, men har nå gått langt tilbake i bloggarkivet og merket alt riktig. 

Chat på Snapchat: Her om dagen spurte en venninne av meg om hvorfor jeg ikke åpnet meldingene mine på Snapchat. Jeg bare: “Hvilke meldinger?” Jeg er tydeligvis fortsatt ny og lite oppdatert på snappingen. Til dere som er like grønne på dette som meg: Sveip til høyre når snappen ikke går ann å åpne. Da er det nemlig en tekstmelding, ikke et bilde som noen har sendt deg. Til dere som har sendt meg meldinger på Snapchat: Beklager for at jeg ikke har svart dere. Prøv gjerne igjen 🙂

Brudens antrekk: “Something old, something new, something borrowed and something blue“. Visste dere at dette er en regel som bruden skal følge? Det er ikke lenge siden jeg ble oppmerksom på akkurat dette. Jeg har jo hørt denne setningen før, men jeg har aldri fått med meg at den handler om brudens antrekk. Hehe! Utfordringen nå er noe blått.. Jeg fikk et tips om strømpebånd under kjolen. Det var slettes ingen dum ide! 

Nå er det tid for middag her i huset..Jeg har vært på farten i hele dag med møter angående bryllupet. I dag var hovedfokuset brudepikene, deres kjoler og tilbehør. Tilbake til maten.. Vi har fått helt sykt dilla på pulled beef med nachos. Appropos å lære nye ting, så var det jeg som lærte Ulrik dette. Applaus til meg 😉

Ha en fin kveld videre 

20 kommentarer
    1. Haha, søta 😉
      Jeg hadde strømpebånd med lyseblå detaljer under vårt bryllup i sommer <3 Go for it! 🙂 gleder meg forresten masse til å se bilder fra deres store dag!! Ut ifra hva du har skrevet, så kommer det til å bli magisk! 🙂 <3

    2. Da lærte jeg noe nytt i dag, viste heller ikke hva DIY sto for før nå;) Gleder meg masse til bryllupet ditt(bildene dine altså);) kos deg masse i kveld:)

    3. Herlig. Jeg føler meg brått yngre enn 41 siden jeg både bruker Snapchat -chat og vet hva DIY er. Men jeg syntes egentlig DIY bør byttes ut med GDS!
      Gjør Det Sjæl!

    4. Man lærer noe nytt hver dag 🙂
      Pulled beef med nachos høres helt sykt godt ut! Hvordan pleier du å lage det?
      Jeg spiste sånn små tacolefser med chorizo og stekte gresskarkjerner en gang det var sykt godt, bør prøves!

    5. Hehe, søtt:) Men det med diy må da være tull.. Har du aldri sett det tidligere på insta eller lignende og lurt på hva det står for??

    6. Anonym: Det er ikke tull. Jeg har sett hundrevis av bilder med #DIY, men jeg har som jeg skrev bare kolblet at det hadde noe med interiør og kreativitet å gjøre..

      Jeg har lenge lurt på hva det står for, men ikke lurt så mye at jeg faktisk sjekket det opp før nå. Hehe 🙂

    7. Siren: Jeg lager det enten “som taco”, med skjell, hoysin sause og kalde grønnsaker (agurk, tomat, mais), eller så gratinerer jeg det i ovnen med natchos, kjøtt, jalapenos, mais, tomat, salsa og ost. Veldig godt begge deler 🙂

      Mmmm! Det hørtes godt ut! Kanskje vi skal prøve det i dag 🙂

    8. Linn: Så kult! Veldig hyggelig å høre at du gleder deg til det. Jeg skal vise masse bilder av dagen og helgen her på bloggen. Vi har allerede snakket med to fotografer og en videofotograf, så dette blir bra 🙂

      Ønsker deg en fin fredag og snart helg <3

    9. Da jeg giftet meg fulgte jeg alle brudens regler.
      Jeg gikk med et blått strømpebånd under kjolen.

    10. Rosa: Oi.. Det har jeg ikke hørt om før. Tror faktisk ikke jeg vil sy noe som helst annet på denne kjolen. Så vidt jeg tør å ta den på meg. Den blir jo sååå fin 😀

    11. På something blue kan jeg fens anbefale å få sydd inn initialene deres, navnet deres eller datoen deres i underskjørtet på kjolen. Det fikk jeg, og det gjorde kjolen enda mer personlig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg