JEG HAR BRYLLUPSNERVER

I det siste har jeg ikke vært helt meg selv. Jeg har sovet dårlig, stresset mye uten grunn, hatt mye vondt i magen og ofte følt meg kvalm. Samtidig har jeg hatt godt humør, bortsett fra at jeg har latt meg irritere lett. Jeg er ikke langsur, så humøret mitt er aldri noe problem. Dessverre har bloggen og dere lesere kommet i andre rekke, noe jeg er veldig lei meg for. Jeg er for det meste blid og fornøyd, men når jeg føler at jeg ikke har kontroll så blir jeg rett og slett uvell og rar. 

Svarene fra gjestene har begynt å tikke inn på telefonen. Invitasjonene er tydeligvis kommet frem til de aller fleste. Dere skal som sagt få se de, men jeg vil være helt sikker på at alle gjestene har mottatt den først. Jeg skvatt til i det jeg så forhådsvisningen på en tekstmelding på morgen i dag: “Vi kommer og gleder oss stort til bryllupshelgen…”. Hjelpes, tenkte jeg. Jeg skal snart gifte meg! Jeg har vært på flere kjoleprøvinger, kakesmaking, dansetime og gjort massevis av forberedelser, likevel gikk det av en eller annen grunn ikke helt opp for meg før nå. Og jeg som lo av Ulrik da han sa det samme på kakesmakingen.. Jaja. Jeg har tydeligvis fått litt bryllupsnerver, men det føles på en måte bare godt. Spennende og godt på samme tid.   

Nerver er for meg en god ting. Det gjør meg bare skjerpet og fokusert. Jeg tar som dere skjønner dette ekteskapsløftet veldig seriøst. Det er ikke alt det overfladiske, som kjolen, blomster og alt pynt som gjør meg nervøs. Organiseringen stresser meg ja, men det gjør meg ikke nervøs. Det er selve giftemålet som gir meg disse sommerfuglene i magen. Jeg er absolutt klar for å stifte et ekteskap, men jeg må vel få lov til å si at det føles enormt stort?

Bildeserien under illustrerer alle de sommerfuglene som befinner seg i magen min for tiden..Jeg tipper at nervene roer seg nå som invitasjonene er ute og jeg får bekreftet at alle våre kjære og nære holder av den store dagen for oss.

Nå skal jeg hente Ulrik, “min kommende ektemann” på flytoget.. Hehe! Vi blogges 

9 kommentarer
    1. Herlig 🙂 kjekt å lese, du er et menneske du også 🙂
      Stå på skjønne du 🙂 heier på deg 🙂
      Klem

    2. Det er BRA du tar bryllupsløftene seriøst, det skal være det syns jeg!! Altfor mange forlover seg og gifter seg “bare fordi”, jeg syns det er noe av det største som kan skje, utenom å få et barn, (det må jo komme som det absolutt største, man gir jo liv til et menneske!) Så jeg skjønner deg godt, det er skummelt, ikke fordi at man er usikker eller redd, men fordi det er et stort skritt å ta, det er spennende og så veldig godt på samme tid 😀

    3. Lykke lykke til med alt det fantastiske som venter, planlegging, nerver og ikke minst DAGEN DERES!!!! NYT!!

    4. Åh, den buksa så deilig ut, ser ut som skikkelig stretchfongri! Hvor kjøpte du den og evt hvor mye? 😀
      Du ser strålende ut 🙂

    5. Ida: Godt å høre at du forstår meg, Ida. Jeg er helt enig med deg. Flere burde tatt giftemålet mer seriøst. Det er trist å se på alle disse unge menneskene som gifter seg i hu og hei. Mine største forbilder nr det gjelder ekteskap er farmor og bestefar. De har vært gift i over 50 år 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg