5 TING KVINNER ER BEDRE PÅ ENN MENN

Hei, dere! Jeg leste nylig artikkelen “5 ting menn er bedre på enn kvinner“, og lot meg derfor inspirere til min egen variant. Jeg er helt enig i at det er visse forskjeller mellom menn og kvinner, men synes likevel at det er på sin plass etter dette å kommme med et innlegg til vår fordel. 

1. På å strukturere hverdagen: Jeg har et inntrykk av at flertallet av kvinner er flinkere til å planlegge, sette av nok tid til det som skal gjøres, møte tidsnok, ha orden i papier og alt som har med struktur å gjøre. Det finnes såklart unntak her, men det gjør det jo alltid. 

2. På smalltalk: Småprat er ikke alltid enkelt, men av egen erfarng har vi kvinner ofte enklere for å “redde” pinlige og stille øyeblikk med ord enn menn. Jeg har opplevd dette i bryllup, i jobbsammenheng, i diverse køer og i mange andre situasjoner hvor man blir stående med noen man nødvendigvis ikke kjenner så godt. Jeg har også observert menn sammen ute på kafeer og lignende, som heller tar opp telefonen enn å bidra til en liten samtale. Det kan såklart være tilfeldig, da det sosiale i oss mennesker handler mye om personlighet, men mitt inntrykk er slik. 

3. På å vise følelser: Dette er kanskje en klisje, men etter min mening er det også noe sannhet i det. Det finnes mange menn der ute (inkludert min egen mann), som er flinke til å vise følelser, men jeg føler likevel at vi kvinner er flinkere på dette punktet. 

4. På multitasking: Her er det også mye uenigheter og et hav av begge sider av saken i artikler på nett. Ulrik er nok spesielt god på multitasking, så han skal få slippe unna, men menn generelt er etter min mening hakket dårligere på akkurat dette enn oss kvinner. Det opplever jeg stadig på telefon i jobbsammenheng, på møter og i sosiale sammenkomster.    

5. På å kjøre bil: Her blir jeg garantert slaktet, men det tåler jeg. Dette er jo en evig diskusjon som aldri tar slutt. Menn er som oftest de som har mest peiling på alt det tekniske rundt en bil og de vi trenger når noe har gått galt, men når det kommer til å kjøre bil, følge trafikkreglene, holde fartsgrensen og alt det der, så mener jeg at vi kvinner er best. Jeg kjenner flere menn som har prikker i førerkortet enn kvinner. 


 

Har dere flere gode eksempler på hva vi kvinner er bedre på enn menn, eller motsatt? Husk: Vi er forskjellige og det fine med det er at vi kan utfylle hverandre ♥

10 kommentarer
    1. Dette kommer av at vi har ulike oppbygget hjerne. Folk kan hyle etter likestilling til kyrne kommer hjem,men faktur er at biologien i hjernen er ulike hos kvinner og menn.
      Hos kvinner er broen mellom hjernehalvdelene bredere og det betyr vi har tilgang til begge halvdelen omtrent likt. Menn sin hjernebro er smalere og det tar lengre tid for dem å omstille seg fra å bruke den ene delen til å bruke den andre.
      Derfor kvinner har mer intuisjon og magefølelse,mens menn ofte kanskje er mer fokusert og følger sin vei i jobb etc
      En annen ting jenter er flinkere på som eg sku ønske vi ikkje var -er dårlig samvittighet -der kan vi lære av guttene og bli litt mer ego.
      Sliter du med å sette degselv først er du en av dem som faktisk trenger det 🙂
      flott liste
      ang bilkjøring så hakkje eg lappen og mine venninner er ikje spesielt gode sjåfører så det er nok også individuelt 😀

    2. Det er flest menn som blir drept i trafikken også.. Damer er best bak rattet;) og det er flest menn som krasjer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg