SKRIVINGEN FUNGERER SOM TERAPI

Jeg har tidligere fortalt dere at jeg har gått til psykolog. I dag er det bloggen som er min “psykolog”. Jeg ønsker ikke lenger profesjonell hjelp, ikke trenger jeg det heller. Nå for tiden fungerer skrivingen som en slags terapi for meg. Jeg er ikke syk eller noe. Faktisk så har jeg aldri hatt det bedre enn akkurat nå. Likevel har jeg jo mine problemer, som du har dine. Jeg føler meg priviligert som får dele tanker og følelser med dere. Uten denne muligheten ville mye vært annerledes.   

Noen mener at jeg deler for mye av meg selv. Jeg får høre at jeg ikke klarer å skille mellom personlig og privat. Det er da jeg som setter disse grensene for meg selv? Ikke du som leser og kritiserer. Jeg har mine grenser og du har dine. Privatlivet mitt er større enn du aner. Jeg deler mye, men langt ifra alt.

I og med at jeg har et åpent kommentarfelt får jeg også mulighet til å snakke med dere leserne. Jeg har lært mye av diskusjonene her inne og setter derfor stor pris på alle relevante ord.

I dag ligger både Ulrik, Stella og jeg på sofaen. Jeg er ikke helt i form, Ulrik må ta det med ro etter hårtransplantasjonen som han tok i går og Stella storkoser seg i vårt selskap. Men hun er ikke sååå glad i å ta bilder da.. Hehe! Ulrik kommer med nytt gjesteinnlegg på fredag forresten. Da skal han fortelle om hvordan han opplevde det hele. Ulrik oppdaterer også kontinuerlig på Snapchat (mrulriknygaard) om hvordan det går. Behandlingen tok bare noen timer, men hele prosessen tar opp til et år. Det var veldig spennende for meg å få være med han gjennom hele gårsdagen. For et behagelig og profesjonelt opplegg! Jeg ble mektig imponert.

11 kommentarer
    1. Så flotte og herlige bilder av dere 😉 Jeg syns også at skriving fungerer som terapi, har i mange år skrevet dagbok også som har hjulpet meg masse 🙂 Men for min del er det mer begrenset for hva jeg kan skrive om på bloggen i forhold til i dagboken. Men som du skriver, folk må få skrive om hva di selv ønsker å skrive om 🙂 Jeg liker bloggen din og alle di fine bildene du legger ut, og det har jeg nok sagt før også:) Fortsett med det gode arbeidet 🙂
      Ha en fin kveld videre, klem 🙂

    2. så søt hund ^^ Ja, jeg skriver også mye om følelser og tanker og synes det er godt å få det ut. uansett om man får kommentarer eller ikke så synes jeg det er helt greit å tømme seg innimellom. men man skal jo ikke dele alt med verden heller da

    3. Jeg beundrer Ulrik og deg for åpenheten. Gi Ulrik en god klem fra oss leserne og ønsk han “god bedring” fra oss 🙂
      Du er slående vakker som alltid!

    4. Madeleine: Tusen takk for det. Stella er en liten godklump 🙂

      Det finnes grenser for hva man bør dele ja. Men disse grensene er det ingen andre enn deg selv som setter.

      Ha en fin kveld videre!

    5. Hei 🙂 at fant ut i går at skriving er god terapi 🙂 jeg skriver om mine kroniske smerter, å hjelper og få ut litt og at flere kan forstå 🙂
      Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg