SKAL VI DANSE?

Ulrik og jeg har vært på vår første dansetime i dag! Jeg vet vi er litt tidlig ute til å øve på brudevalsen, men hvorfor vente? Det er jo så gøy å danse og ikke minst er det god trening. Jeg har ikke danset vals siden vi lærte det en gang på ungdomsskolen, så det var virkelig på tide med en oppfriskning. Hehe! Heldigvis for meg så driver Desiree, som er en god venninne av meg fra Fredrikstad Elite Dance. Derfor var det ingen tvil om hvem som skulle få æren/den store jobben med å lære Ulrik og meg å danse før den store dagen. Noen bilturer til Fredrikstad er det absolutt verdt. Elite Dance er ikke hvilket som helst dansestudio, men et rooosa dansestudio. Hehe! ♥

Første dansetime lærte vi grunntrinnene i vals, vi lærte å bevege oss rundt på gulvet mens vi danset og ikke minst litt om holdning. Vi testet ut noen løft og la en plan for vår brudevals. Jeg har lastet opp to korte videosnutter for dere som vil se. En på Instagram (@pilotfrue) og en på Snapchat (pilotfrue). Det var utrolig morsomt! I starten så alt helt umulig ut. Det ble mye latter og tramping på hverandres tær. Hehe! Vi har endel å øve på frem til den store dagen, men blir bare gøy. Både Ulrik og jeg sitter igjen med en god følelse om at dette kommer til å gå bra. Vi har jo som sagt over middels god tid, men det skal man aldri kimse av. Det er like greit å komme i gang.

Hvilken sang vi skal danse til er ennå litt uklart. Jeg har et par favoritter som vi vurderer, så vi får se hva det blir til. I dag øvde vi mest uten musikk og litt til noe musikk de hadde i studioet. Flott blir det uansett. Men over til noe annet.. Vi har begynt å tenke på musikk til bryllupet. Jeg kunne tenke meg noen innslag både i kirken og på slottet. Gjerne et band som kan utføre flere type musikkstiler. Har dere noen forslag til et up-and-coming band, en gruppe, et kor eller en artist som kunne passe i et bryllup? Alle gjennomførbare forslag tas i mot med STORT takk. 

Nå blir det kveldsmat og rett i seng. Tipper jeg kommer til å danse i søvne.1-2-3,1-2-3..venstre-høyre-sammen,høyre-venstre-sammen ♥



10 kommentarer
    1. Så flinke og nydelige dere var når dere danset 🙂 Kom over bloggen din for ikke lenge siden, og nå følte jeg virkelig at jeg måtte kommentere her. Tusen takk for en så inspirerende, åpen og ærlig blogg, Julianne 🙂 Du virker som et helt fantastisk menneske, med i mine øyne, modne og viktige verdier. Gleder meg til å følge deg og dere på veien videre videre! Ha en riktig god natt 🙂

    2. Åååå! Dere er så søte! Kjempe kjekt å lese om dette!
      Nå var det en stund siden jeg hadde kommentert så jeg..
      Men håper du har det bra 🙂
      Masse lykke til videre med dansingen 🙂

    3. Moro. Dans er kjempe moro å drive med.
      Hehe, på bilde av dere tre ser det ut som det er mor, far og datter 😉

    4. Marielle: Tusen takk for det, Marielle. Det er så hyggelig at lesere som deg legger igjen en liten kommentar i blant. Du aner ikke hvor glad jeg blir! Stas at du vil følge meg videre. Ha en fortsatt fin uke 😀

    5. Hei! Jeg spiller trompet, og har spilt i en rekke bryllup tidligere. Trompet gjør seg godt i kirken, og trompetklangen som fyller kirken er veldig majestetisk. Jeg spiller gjerne både innmarsj og utmarsj, evt. også til salmene. 🙂 jeg kan sende deg kontaktinformasjon hvis det høres interessant ut for dere. Lykke til med planleggingen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg