DE SMARTESTE JENTENE SELGER VESKENE VIDERE

Jeg har skrevet om “de heldigste” jentene i denne veskedebatten. Nå vil jeg skrive om “de smarteste” jentene. For det er faktisk mange av de såkalte “veskehorene” som er ganske smarte. Det krever noe mellom ørene til jenter som spiller dette spillet. De har jo et slags profesjonelt forhold til rike og ofte gifte menn, hvor følelser er utelukket. Mange av jentene tar høyere utdanning ved blant annet BI eller Universitetet og lever et lukseriøs studentliv med høye glass i glamorøse omgivelser utenfor hjemmet. De aller smarteste jentene selger veskene sine etter få bruk, “as brand new” på finn.no eller via private instagramkontoer. Veskepengene blir ofte brukt til husleie og andre nødvendigheter. Det er jo begrenset hvor mange Louis Vuitton vesker det er plass til i en studentbolig i Nydalen eller på hylla i en ettroms på Frogner.

Jeg har selv både solgt og kjøpt dyre merkevesker på blant annet finn.no. Det er for all del ikke noe galt i det. Jeg synes det er flott at det finnes slike salgsportaler for meg og andre som ikke har et ubegrenset budsjett. Når jeg legger ut en av de dyre veskene mine for salg så er det alltid fordi jeg skal kjøpe meg en ny og annen merkeveske. Mitt siste salg var en Louis Vuitton veske. Jeg solgte den til en venninne i Halden og kjøpte meg en lite brukt YSL veske på finn.no av en søt oslo-jente for pengene jeg fikk for min gamle veske. Om denne jenta hadde kjøpt Saint Laurent vesken selv eller fått den i gave kan jeg aldri vite. Det var uansett et godt kjøp for meg med min økonomi. Som blogger tar jeg jo mye bilder og leserne mine ønsker variasjon. Det er vanskelig å variere i antrekk og vesker uten å bruke penger. Før var jeg flinkere til akkurat det. Jeg er mindre kreativ i dag som budsjettet er større. Merkelig, men sant.  

Jeg er som dere vet kjempeglad i alle veskene mine. Det er ikke mange jeg har, men flere enn jeg har behov for. Jeg har absolutt plass til flere vesker i garderoben min og ønskelisten er lang, men i og med at jeg betaler for alle veskene mine selv så må jeg både spare, selge og prioritere. Jeg drømmer om en garderobe full av alle regnbuens chanel og jobber hver dag med å realisere den drømmen. Det kommer til å ta lang tid, men den tiden det tar og følelsen jeg får av å betale selv er absolutt verdt det. 

25 kommentarer
    1. Skriver du innlegg utifrå andre sine innlegg?? Siden denne veskedebatten er temmelig lik en annen toppblogger som startet denne veskedebatten i helgen?? Bare lurer.. Ikke ment som kritikk!

    2. “Jeg drømmer om en garderobe full av alle regnbuens chanel og jobber hver dag med å realisere den drømmen”
      Må bare kommentere dette sitatet, er du seriøs? Hadde jeg hatt et ubegrenset budsjett så hadde jeg også relisert drømmen om chanel i alle farger. Men ettersom jeg ikke har et ubegresent budsjett, og mest sannsynlig aldri kommer til å få det så nøyer jeg meg med den sorte jeg har, og jobber ikke hver dag mot å kjøpe chanel i alle farger.
      Jeg jobber for å ha det godt økonomisk, for å skape en fin og trygg fremtid til mine fremtidige barn. For å kunne ha muligheten til å reise, oppelve steder osv. Den kommentaren er kanskje det mest overfladiske jeg har hørt i mitt liv. Materialistisk lykke når man har spart opp til noe man har ønsket seg er fantastisk. Men å si at du jobber hver eneste dag med å relisere chanel drømmen blir for meg for dumt.
      Satser på at det kom ut feil, for du pleier jo å ha fine reflekterte meninger.

    3. Hei Julianne! Lurer på om du vet hva noen av disse instagramkontoene der de selger merkevesker heter?
      Elsker at du tar opp slike ting på bloggen! Du er en av de få bloggene på listen som er verdt å lese :))

    4. Dorotea: Hei, Dorotea. Så hyggelig at du leser bloggen min! Jeg ønsker ikke å oppgi de kontoene jeg vet om da det er flere som har meldt at de føler seg truffet av blogginnlegget jeg skrev. Det ligger masse bra ute på finn.no også 🙂

    5. Anonym: Det stemmer at Ida Wulff startet denne debatten. Deretter er det mange som har hengt seg på, blant annet meg, Ingeborg Heldal, Ronnie Ottem, Sverre Goldenheim og Suzanne Aabel. Det blir jo ingen debatt uten at folk som deltar 🙂

    6. tm: Ja, det er en av mine materialistiske drømmer. Det er selvfølgelig viktigere ting som betyr mer for meg her i livet, men når det handler om garderoben, så er det chanel veskene som står øverst på ønskelisten. Klær, sko og vesker gir en overfladisk lykke, så at min tekst om vesker var noe overfladisk var absolutt gjennomtenkt. Kanskje jeg aldri får den garderoben jeg drømmer om. Jeg ofrer ikke alt, men jeg ofrer å jobbe litt ekstra for å kunne kjøpe meg ting jeg ønsker meg. Jeg tror ikke jeg er alene om det?

    7. Jeg synes du er tøff som tørr å skrive noe annet enn de politisk korrekte bloggerne! Folk må få gjøre som de vil, så lenge de føler de har kontroll og oppfører seg pent. Om man får betalt kontant eller i jaktutstyr er klinkende likegyldig. Å synes synn i, stakkarsligjøre gledespikene og fortelle de at de ikke har selvrespekt er et kjent makt-knep. Å være feminist er ikke å presse andre damer ned i søla, slik som Ida gjør.

    8. Jeg vil bare svare på kommentaren til tm;
      Du sier at du heller velger å reise for pengene dine, men for alle er ikke reise like viktig. Selv hadde jeg heller btukt de pengene på en veske. Det handler om prioriteringer. Dersom Julianne velger å bruke pengene sine på en veske fremfor å reise, så ser jeg ikke problemet i det. Har hun penger til å gjøre begge deler, så versågod.

    9. Jeg syns dette er et veldig interessant tema, og var ikke klar over at jenter solgte seksulle tjenester for å få vesker. Så klart de har jo et profesjonelt forhold. Det er jo bare en moderne versjon av prostitusjon. Istedenfor penger blir de betalt med vesker. Jeg personlig syns ikke det kreves så mye mellom ørene for å holde på med dette yrket, og tenker at enhver som måtte ønske å selge seksuelle tjenester er kapabel til det så frem kroppen fungerer.
      Det kreves heller ikke særlig mye intelligens for å videreselge en veske man har tjent på å gi seksuelle tjenester.
      Men ut over det får “veskehorene” bare fortsette deltidsjobben sin. Jeg håper bare at de har det godt med seg selv og fremdeles vil ha det godt med seg selv når de vokser opp og innser hva de faktisk har vært med på. Hvis de virkelig syns det er verdt å selge seg selv for å få vesker så er det bare å kjøre på.

    10. Dumme jenter suger for nokia eller iphone, “smarte” BI jenter for huchi og plada vesker og sko. This just a game of chess for those who care_less….

    11. Har du selv vært i de kretser hvor dette er normalt? Synes kanskje det ikke er så smart oppførsel av mennene eller damene. Er vel andre måter man kan gå fram en å tilby seg selv?

    12. Er det virkelig mulig?????????? Hva i svarte svingende er det gjør ei veske så fantastisk???? Er det for å vise at en har penger til å kjøpe den…….eller? Hvor platt går det an å bli, er det ikke andre ting som er viktigere enn å vise fram veska si? Hvordan er verden blitt…… Blir rystet når jeg leser dette.

    13. Vi menn er også dumme. Vi kjøper de dyreste stereoanleggene og en flott bil for å imponere naboen. Og vi jobber overtid for å ha råd til varene. Bra skrevet!!!

    14. Uff, glad jeg ikke er pilot, da kunne noen mistenkt meg for å være gift med deg.
      Blondeste dama i Norge!

    15. Kan ikke du være så snill å legge ned bloggen din! Og ikke minst kan ikke Nettavisen være så snille å slutte å linke til slikt gigantisk søppel! Leste akkurat noen av blogginnleggene her, og er seriøst overrasket over at du er i stand til å stå opp om morgenen og kle på deg selv..

    16. Til alle som klager her inne. Man leser blogger for å bli underholdt og ikke for å bli medlem i mensa.

    17. Vesker?? Hvem bryr seg om vesker? En veske er til for å
      Oppbevaring av gjendstander når man går ute.
      Det er viktigere ting i livet.

    18. Hvis en har som mål å bli medlem i Mensa er Hege Grostad heller enn enkle rosabloggere personen å konsultere for assistanse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg