VESKOMANER

For meg kommer vesker før sko, klær og smykker. Jeg har alltid vært veskegal og til tider over middels kreativ ved anskaffelse av diverse merkevesker. Med kreativ mener jeg bruk av stipend, mastercard og finn.no. Jeg har tidligere fortalt dere om den perioden jeg spiste knekkebrød til alle måltider for å ha råd til min første Louis Vuitton. Ja, det var galskap. Jeg er helt enig i det i dag, men det var likevel mitt valg og mine penger/lånte penger som jeg betalte tilbake, så jeg angrer ikke.  

Veskene mine betyr fortsatt mye for meg. De gir meg masse glede. En stor materialistisk glede. Jeg har ingen problem med å forstå at jenter er villige til å gå langt for en designerveske. Men jeg synes det er trist at enkelte går så langt som å prostituere seg. For det er jo det de gjør når de ligger rundt for vesker. Noen kaller de “veskehorer”, jeg kaller de “veskomaner”. For å være helt ærlig så ser de faktisk rusa ut. Rusa på gamle menn sine penger.  

Ulrik har gitt meg flere dyre gaver siden vi ble sammen, som smykker, kamera og diverse klær, men jeg har gitt han minst like mye tilbake. Her ligger vi med hverandre fordi vi har lyst på hverandre, ikke fordi vi har lyst på noe nytt i skapet, og slik har det heldigvis vært fra første stund. Likevel får jeg høre at jeg er en “golddigger”. Det kommer nok dessverre av at det er blitt så “vanlig” i dag at jenter som meg (som er glad i dyre gjenstander) faller for eldre menn med mye penger. Ulrik og jeg har det godt økonomisk, men vi lever ikke i nærheten av det luksuslivet noen av dere skal ha det til. Dersom det var penger jeg var ute etter da jeg traff Ulrik, så ville jeg nok ha jaktet videre. 

Husk at det i noen tilfeller også er selvstedige jenter der ute som faktisk kjøper seg disse merkeveskene selv, som meg. La meg også minne dere på at det kun er 10 års forskjell mellom Ulrik og meg. Ikke 30 år, som er en vanlig aldersforskjell på Oslo vest mellom veskehorene og de gamle grisene.

Til andre veskeelskere der ute: Hvor langt er du villig til å gå for en veske? Veskedebatten fortsetter forresten her. 

Og nei, jeg pleier ikke å gå for like mye sminke hver mandag. Jeg kom nettopp hjem fra fotoshoot. Gleder meg til å vise dere resultatet 🙂

34 kommentarer
    1. Oi, dette har ikke jeg hørt noe om. Mulig jeg henger litt etter her. Jeg er ikke villig til å gå så langt for en dyr veske. Har jeg råd, så selvsagt, men jeg bruker ikke lånte penger på det. Hva andre velger å gjøre, er opp til dem 🙂

    2. Hei! Så på snapchaten din og syns det var veldig fin sminke du hadde fått på deg 😀 Jeg liker den “vanlige” looken din kjempemye, men tenker meg det alltid er gøy å gjøre det litt variert og ha litt ekstra når man skal ha fotoshoot!
      Er enig med deg på veskefronten! Syns man skal få lov til å bruke pengene sine på det man vil når man har muligheten til det! Merkelig at folk kaller deg for golddigger, de må enten være veldig sjalu eller uvitende! :O

    3. Hva folk gjør frivillig med livene sine er ikke min eller noen andre sin business. Uansett hvor tragisk det er. Jeg personlig synes å kalle noen for ei hore er forferdelig stygt, som Ida Wulff gjør. Kvinner er kvinner verst. Kan ikke forstå at man må synke så lavt for å få opp tallene på sin egen blogg. Kanskje trengte hun en ny veske……
      Ps. Du er ingen gold digger, det er jo mannen din.

    4. haha du dømmer jo like hardt som andre dømmer deg!!”veskomaner”? Really, man prostituerer seg ikke for ei veske, man gjør det for å få penger generelt. Jeg savner fakta som grunnlag for disse påstandene dine, eller spyr du bare ut guffe og “lager” scenarioer for å ha noe å skrive om?

    5. Jeg er også super glad i vesker, men har ikke brukt så mye penger på de, så, går ikke så veldig langt for de 😛 haha Men har man råd til det, hvorfor ikke! 😀
      Ha en fin dag!

    6. Du skriver at du har gitt minst like mye tilbake. må spørre, hva har du gitt tilbake?. la meg tippe, det du har gitt han funn time og sex.

    7. lise: Jeg har gitt han kostbare gaver fra blant annet Louis Vuitton og Hermes. Noen av gavene har jeg enten blogget om eller lagt ut på Instagram. De faste leserne mine har nok fått med seg det 🙂

    8. Purvis: Det er veldig mange jenter som er det, inkludert meg selv. Debatten handler om hvor langt enkelte er villige til å gå for en merkeveske..

    9. Siren: Hei, Siren! Så hyggelig at du følger meg på Snapchat. Jeg pleier som du vet ikke å bruke sååå mye sminke, men synes det er gøy en gang i blandt og spesielt på shoot 😀

      Godt å høre at du er enig med meg i denne veskedebatten. Jeg synes det både er merkelig og ufortjent at noen kaller meg golddigger”.

      Ønsker deg en fin dag videre <3

    10. Ragnhild: Nå har jo Ida W høye og stabile tall til vanlig, så jeg tror nok ikke bakgrunnen var akkurat det. I mine øyne er hun tøff som tar opp et tema som tydeligvis engasjerer mange, inkludert meg selv 🙂

      Takk for at du sier det. Jeg vet at jeg ikke er noen glddigger, men mange kaller meg det og derfor ville jeg ta opp dette da jeg følte det var relevant i denne “veskedebatten”.

      Ha en flott dag videre, Ragnhild!

    11. Tomas: Jeg har som sagt ingen problemer med å innrømme at jeg er glad i dyre gjenstander. I denne sammenheng handler det om vesker. Jeg elsker merkevesker og har brukt masse penger på akkurat det. Poenget her er at jeg har brukt og bruker mine egne penger, ikke andre sine penger, som lenge har vært en trend på oslos beste vestkant.

    12. Vet at Ida W. har en stabil blogg, var skrevet litt på kanten. Poenget var at kalle andre jenter for horer i full offentlighet er ikke fint. Stygt, syns jeg.

    13. Nå er det jo mange menn over 40 som er i bedre form og har mer hår på hodet enn din Ulrik! – Så jeg ser ikke hva som er poenget ditt…

    14. Jeg er faktisk ikke så opptatt av vesker, men bruker du veske hvis du bare skal til en venninne, f.eks? For hvis jeg skal det har jeg bare med meg mobilen min, og den har jeg bare i hånda hele tiden, så da trenger jeg jo ikke veske…
      Men jeg ELSKER kjoler. Jeg var tjeneren til søstra mi i tre dager for å få en kjole av henne da jeg var yngre, haha.

    15. Syns det er flott at du har funnet deg en jobb du trives med. Og en mann som du ønsker å ligge med. Ikke bare pliktligger med for å få væske.

    16. Michelle: Hei, Michelle. Det kommer jo helt ann på, men som oftest har jeg med meg for mye til å holde i hånda 🙂

      Hehe! Skikkelig kjolejente du da.. Jeg er glad i kjoler jeg også. Lange, korte trange og vide 😀

    17. Og jeg elsker hifi, men jeg har nok selvkontroll, og vet nok til å ikke bruke penger på det. Det er folk som dere som ødelegger økonomien vår. Dere gir bort altfor mye penger til folk som allerede har altfor mye, til gjengjeld for noe som er totalt ubrukelig.

    18. vi har det altfor bra her i Norge, når det største problemet er om vi har råd til ei veske eller ikke.

    19. Er ikke alle jenter med en eldre kjæreste som er sammen pga vesker/penger heller! Jeg er ei politiutdanna bygdejente og er sammen med en mann som er 27 år eldre mann, men absolutt ikke pga verken vesker eller penger 🙂

    20. ” En stor materialistisk glede.” Fantastisk, dere jenter imponerer stadig. Nei, en slik glede har jeg personlig aldri kjent.

    21. Herregud så overfladisk man kan være.. En blogger med mange lesere er ett forbilde, det er sikkert mange småjenter som leser dette, og du mener det er greit kjøpe veske med lånte penger?
      Kan nesten love deg at luksusfellen hadde vært på besøk hos deg om du ikke drev knulla på en fyr som faktisk har penger og antagelig økonomisk styring. Rart han ikke har forlat deg for lenge siden.. Vær nå ett snilt bloggforbilde og slett dette forbanna tull innlegget, før du ødelegger livet til mange småjenter.

    22. Dette er å integrere seg..
      LÆRE SINE BARN å bli som TØS som selger seg selv for vesker..
      DETTE SKL TA SLUTT!!! DENNE RÅTNE KUTLUREN SKAL VEKK!!
      på tide å kalle en spade for spade sier HVITE FOLK OFTE!
      VEL PÅ TIDE Å KALLE EN HORE FOR EN HORE!!

    23. Til “Herregud” over her;
      Du vet vel at det er foreldre som har ansvar for å lære unga sine verdier og gode holdninger. Ikke bloggere ..?
      Hvis unga dine får livet sitt ødelagt pga noe en blogger eller media har skrevet, så har du faktisk gjort en forbanna dårlig jobb.
      Og det er ikke noen andre sin skyld enn din, siden du har ansvaret for å oppdra dine egne unger.
      Skremmende hvor mange foreldre som later til å tro at det er samfunnet sitt ansvar å oppdra ungene sine i dag..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg