DET ER LOV Å VÆRE BLID

I går kveld var jeg ute på byen sammen med Ulrik og 5 kompiser av han. Julianne og guttene.. Hehe! Det var en morsom kveld. Flere av kompisene til Ulrik er single og på jakt, derfor blir jeg ofte introdusert til en del jenter i løpet av en slik kveld. Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker og er ikke gjerrig på verken smil eller komplimenter. Dessverre får jeg inntrykk av at mange andre jenter er nettopp det. De er gjerrige på smil og komplimenter. Hvorfor er jenter så frekke mot hverandre på byen? Det koster ingenting å strekke ut en hånd eller å si noe hyggelig. Jeg mener ikke at vi skal stå og komplimentere hverandre opp og ned hele kvelden, men det er lov å være blid, som Else Kåss Furuseth så fint sier det..

Det var dagens lille frustrasjon. Jeg måtte bare få det ut. Ha en fin kveld videre ♥

14 kommentarer
    1. Jenter er vel generelt veldig sjalu av seg. Selvom sjalusi etter min mening gjør enn mindre pen, for man blir mindre pen når man står å ser sur ut, baksnakker eller skal virke overlegen. Så ta det som ett kompliment at du ikke får komplimenter av andre jenter, neida, syns det er synd jeg også at veldig mange jenter skal være så kjipe mot andre jenter. Har opplevd mye kjipt når det kommer til andre jenter, derfor hadde jeg alltid flest guttevenner, siden erfaringene mine med andre jenter ble veldig kjipe. Men det beste man kan gjøre er å overse og smile å ha det hyggelig i sin egen kropp og sinn, da viser man slike jenter at slike ting ikke funker, det funker ikke å være bitch, det slår bare tilbake på den jenta som oppfører seg slik 😉

    2. Så enig altså! Det er akkurat som om vi jenter alltid har en indre konkurranse om å være best, eller se best ut. Ser det når jeg jobber bak baren på lørdager, jenter er så frekke mot hverandre at jeg vet ikke hvor det kommer fra.. Utrolig kjedelig hvertfall! 🙂

    3. Hei:-)
      Så bra sagt Julianne, er så enig med deg:). Det å både gi og ta imot komplimenter er
      jo bare hyggelig, og et smil er gratis. Et smil kan faktisk gjør hele dagen bra.
      Og hva er bedre enn å møte smilende og imøtekommende mennesker?
      Mange jenter har dessverre en tendens til å vise misunnelse, hvilket er synd. Om de som er sjalu selv hadde vært imøtekommende, så vinner de mye mer på det.
      Vil bare nevne at jeg har surfet gjenom en del andre blogger, men liker din best da du er flink til å svare dine lesere, det er å vise respekt:)
      Du har helt sikkert nevnt det før, men spør allikevel. Hva fikk deg til å starte blogg? Og hva inspirerer deg til å skrive?
      Ønsker deg en fin dag videre <3

    4. Det er sikkert vanskelig, men når du møter de som ikke kan koste på seg et smil tilbake, rist det av deg og fortsett. Jeg blir så glad når jeg møter smilende jenter som gir meg et kompliment, da blir kvelden ennå bedre. Du må være snill å ikke slutte med det, det er en fantastisk egenskap 🙂

    5. Vi hadde sikkert kommet godt overens 🙂 Om jeg er full eller edru spiller ingen rolle, jeg gir et kompliment der det er fortjent. Jeg syns det er hyggelig og gøy å gi kompliment, så får folk se rart på meg om de syns det er merkelig. 🙂

    6. Anonym: Leit å høre at du har opplevd mye negativt med andre jenter. Du virker heldigvis som en sterk jente som har taklet det bra. Stå på videre 🙂

    7. Tove: Hei, Tove! Det var Ulrik som fikk meg til å starte denne bloggen. Han ga meg faktisk domenet (pilotfrue.blogg.no) i bursdagsgave da jeg fylte 24.. Hehe! Han hadde vel oppfattet at jeg ønsket, men trengte et lite spark i rumpa 🙂

      De fleste dager har jeg en masse inspirasjon og motivasjon til å skrive. Jeg får inspirasjon av andre bloggere, det som skjer rundt oss og alt jeg opplever i hverdagen. På dager jeg trenger mer inspirasjon så spør jeg gjerne de som står meg nærmest. Kom gjerne med innspill til temaer eller hva du ønsker at jeg skal skrive mer om. Jeg vil alltid ta hensyn til faste lesere som deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg