DERFOR ER JEG DRØMMEDAMA

Jeg har tildligere skrevet om hvorfor Ulrik er min drømmemann. Nå er det på tide å skrive om hvorfor jeg er hans drømmedame. Punktene jeg har satt opp er ting jeg vet han setter pris på, ting han sier han setter pris på og ting jeg tror han liker ved meg. Jeg oppfyller kanskje ikke kravene dine, men jeg oppfyller heldigvis kravene til Ulrik. Det er det viktigste for meg ♥

Dette gjør meg til et koneemne:

1. Jeg har bein i nesa: Jeg er sterk og vet hva jeg vil. Jeg har egne meninger som jeg alltid står for og ofte deler. 

2. Jeg har mitt eget liv: I og med at Ulrik er såpass mye på reise i sin jobb, så kan han ikke ha en kjæreste som er avhengig av han 24/7. Jeg har min jobb, mine venner og og mine hobbyer som jeg bruker tid på når han er ute og flyr.

3. Jeg er hans beste støttespiller: Det er ingen jeg er mer stolt av enn Ulrik. Jeg heier på alt han gjør og står ved hans side uansett hva. 

3. Jeg er sensuell: Kroppskontakt er viktig for både Ulrik og meg. Jeg kysser han, stryker han og tar ofte hånden hans hjemme i stuen eller ute blant andre mennesker.

4. Jeg er sporty: Dette har ingenting med medlemskapet mitt på treningssenteret å gjøre, men at jeg tar utfordringer og blir med på alt (LES: det meste) Ulrik foreslår. Ulrik tar meg med på ski, på motorsykkel, på båtturer og masse annet gøy. Jeg vet han setter pris på mitt engasjement. 

5. Jeg gir han oppmerksomhet: Ulrik fortjener all den oppmerksomheten jeg gir han. Selv om dette innlegget skulle handle om meg og hvorfor jeg er “så bra” for han, så snur jeg de fleste punktene over på Ulrik, fordi han fortjener det. 

6. Jeg gir han egentid: Ulrik trenger egentid som alle andre. Jeg gir han alltid tommel opp dersom han ønsker å være sammen med gutta, kjøre seg en tur med bilen eller båten, holde på med ting i hagen, se på serier eller hva det måtte være.

7. Jeg holder orden i hjemmet: Her er jeg nok igjen litt gammeldags, men det å rydde, vaske klær og holde huset innvendig rent og pent er mitt ansvar. Det betyr ikke at Ulrik ikke hjelper til, men han har ansvar ute, og for alt det tekniske da.. Hehe! 

8. Jeg setter familietid høyt: Ulrik sin familie er blitt like viktig som min familie. Nå som vi gifter oss blir begge sider VÅR familie. Jeg ser at Ulrik setter pris på min inkluderende og varme væremåte.

9. Jeg prioriterer han først: Ulrik jobber 5 dager på og 4 dager av. Når Ulrik er hjemme så er det han som står øverst på min timeplan. Jeg treffer som regel venninner og gjør unna de fleste møter og avtaler de dagene han er på jobb, slik at jeg har mest mulig tid sammen med Ulrik når han er hjemme. 

10. Jeg elsker han og er ikke redd for å vise det: No words needed. 

Hva gjør en kvinne til et koneemne for deg? 

 

13 kommentarer
    1. Alt du skriver kommer virkelig gjennom som utrolig usympatisk og lite inspirerende. Hvis du absolutt skal blogge, kan du ikke i det minste finne noe som kan være interessant for andre å lese om? Mulig jeg er alene om dette, men hvorfor du er “drømmedama” og hvor glad du er for å ha kjøpt en designerveske er egentlig bare kvalmende å lese om etter min mening…

    2. Linn, hvorfor leser du denne bloggen da? Det er valgfritt:) Tror du bare er litt skjalu jeg, søtt:)
      Hei Julianne! Jeg er veldig glad i deg og din blogg, og synst at dine innleggene er bedre en de fleste andre toppbloggere.
      Det jeg synst gjør en jente til “konematriale” er dette-
      At hun kan lage mat, det syns jeg er en veldig fin egenskap:) Trenger ikke være gourmet mat, men noe du vet han liker.
      At hun gir han grønt kort til og være med gutta, det blir både han og kompisene bra for, og det styrker forholdet tenker jeg.
      At man har felles venner og at man kan ha det bra både alene men også med flere.
      At man støtter og hjelper personen med og nå mål.
      At man gir komplimenter når man synst noe er fint, eller om det personen sa eller gjør.
      At man ikke tar han som en selfølge.
      At man setter av tid, og pleier forholde.
      Og være trofast, og ikke er redd for og vise verden at han er din og at du er stolt av det.
      Og gi han nærheten alle mennesker trenger.
      Håper du får en fin helg og koser deg med planleggingen av bryllypet.
      Gleder meg til og se kjolen din!
      En siste ting jeg vil si er et ønskeinlegg.
      Nå er det jo valg på mandag her i Oslo, jeg lurer på om du kunne skrevet et innlegg om hva du synst om de forskjellige partiene og eventuelt hva du tenker og stemme på?
      Med vennlig hilsen Mathilde 17.år

    3. Jeg blir kvalm når jeg leser i kommentarfeltet ditt. Det er uansett BRA at man kan skrive slikt om seg selv. Jeg synes du gjør en flott jobb som blogger, det er også derfor jeg kommer tilbake hit hele tiden 🙂

    4. Linn og Trond; Gud forby at en pen jente faktisk ser sine gode kvaliteter og sider! lenge leve janteloven.. Stå på Julianne! Syntes du er en ekstremt bra jente med som du selv sier; bein i nesa 😉

    5. Hvorfor i alle dager skal det å rydde og vaske være din oppgave fordi du er dame? Slike holdninger er holdninger som gjør at kvinner fremdeles tjener mindre enn menn for samme jobb og at arbeidsgivere ikke lar menn ta ut så mye pappapermisjon de ønsker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg