JEG BÅDE ELSKER OG HATER DET

Jeg og to venninner har begynt å løpe opp trappene i Holmenkollen en gang i uken. Det er helt sykt tungt, men også fantastisk deilig på samme tid. Jeg både elsker og hater det. Vi løper 10 runder opp og går trappene ned, hvor vi veksler mellom runder med annethvert trappetrinn og runder med hvert trappetrinn. Bare spør hvis jeg er dårlig til å forklare.. De første rundene går dette som en lek, men underveis i økten må jeg faktisk ta meg sammen for ikke å gi opp. Hehe! 

Det som er så bra med å trene med andre er at vi presser hverandre. Hadde jeg løpt i disse trappene alene, så kan det nok hende jeg hadde gitt meg før eller tatt lengre pauser. Det er ingen av oss tre som er topptrente. Vi er i helt okei form alle sammen, så det passer fint. Det er nok en fordel å finne en treningspartner som er på sirka samme nivå som deg selv når du skal trene som dette. Jeg hadde følt meg som en elefant dersom personen jeg trente med suste forbi meg oppover og trippet i pausene. For meg er denne treningen såpass tung at jeg heller ikke har mye overskudd til å motivere og pushe en annen som eventuelt er mye dårligere trent enn meg selv. Derfor er jeg så glad for at jeg har funnet meg to perfekte treningspartnere. Vi er en flott trekløver som drar hverandre.

Jeg er som dere vet over middels glad i å trene, men jeg har kommet til et punkt nå hvor jeg er blitt ganske lei av det meste. Dessverre går dette ut over både form og humør. Jeg er sulten på mer variasjon i treningen. Har dere noen forslag til aktiviteter som jeg kan trene utendørs før snøen kommer? Helst noe som krever lite utstyr..




Ha en sporty uke videre, folkens!

11 kommentarer
    1. Hei Julianne 🙂
      Gurilann, det å løpe opp alle de trappene er virkelig bra gjort,
      inspirerende må jeg si 🙂
      Kan anbefale deg å sykle ( start før det blir altfor kaldt ), det er virkelig
      god trening og tro det eller ei, men det gir gode resultater etter få uker:).
      Selv har jeg terrengsykkel og startet med å sykle 1 mil hver morning og når jeg merket
      fremgang økte jeg til 2 mil hver dag. I utg.pkt var dette kun for egentrening, men før jeg
      visste ordet av det, så deltok jeg på et ritt her borte som heter Nordsjørittet. Et ritt på 9 mil ( phu ), det var ganske hardt, men kjempegøy:). Du kan lese om rittet og løypa på nettet.
      Om du velger å starte med sykling, så kan du jo gjerne delta på det rittet neste år ( det pleier være i starten av juni ).
      Uansett hva du velger, lykke til med videre trening 🙂

    2. Hei Julianne 🙂 jeg er veldig glad å løpe bakkeløp i skogen. Typ 4×4 min i bratt terreng. Tungt,men veldig god trening. Ellers liker jeg å trene sirkel med egen vekt.
      Ha en nydelig helg 🙂

    3. foodbyvictoria: Hei, Victoria! Bakkeløp er tung og effektivt. Jeg er også glad i sirkeltrening med egen vekt som motstand. Kanksje jeg skal ta med meg venninnene mine ut i hagen og arrangere en liten sirkeltreningsøkt 🙂

      Ha en nydelig helg du også!

    4. Jeg hadde det akkurat som deg ang treningen. Trente 4-5 ganger i uken, da for det meste styrketrening (splittprogram) og begynte å bli litt smålei. Så jeg kjøpte meg en stor gymball og en yogamatte. Nå har jeg 8 øvelser med ballen, der jeg kjører 45s på hver øvelse med 15s pause. Kjører alle 8 øvelsene i et drag, så har jeg to min pause før jeg kjører på igjen. Dette gjør jeg totalt tre runder. Dette er en helt super trening! Kjernemuskulatur er super viktig å trene, samtidig som det gjør kroppen sterk:) og ikke minst er det tungt! jeg er helt svett etter alle tre dragene 😉 og ikke minst så kan det gjøres i stua:)

    5. PS: fant alle øvelsene på nettet, også la jeg til rompeøvelsen CBE bruker, den med bena nede i bakken og så helt opp 😉 den er helt vill!

    6. Prøv polefitness/poledancing!
      Skikkelig bra trening, du blir sterk, smidig og ikke minst svett! 🙂
      En bonus er at man blir mer selvsikker og glad i seg selv også 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg