SVETT OG GLAD

Er det bare meg eller virker det som om noen jenter er redde for å svette når de trener? Jeg møter ofte unge jenter og damer som ser ut som om de er på vei til trening når de er på vei hjem fra trening. Hva er greia med det? Er det ikke meningen at det skal se ut som om vi har trent når vi har vært på trening? Synes du jeg er ekkel fordi jeg svetter når jeg trener? Jeg bryr meg ikke om du er sminket eller usminket, om du har brukt et minutt på håret eller ti. Jeg bryr meg heller ikke om du har det nyeste og kuleste treningstøyet eller om du trener i en utslitt t-skjorte. Alt dette får være opp til deg selv, sålenge du har god hygiene. Det jeg bryr meg om er deg som fokuserer for mye på hvordan du ser ut mens du trener. Tenk om du kunne legge all den energien i faktisk det å trene.. 

Noen svetter mer enn andre. Vi er forskjellige. Det er bare sånn det er. Jeg må stort sett vaske håret etter hver treningsøkt fordi jeg blir gjennomvåt fra topp til tå, spesielt når jeg trener kondisjonstrening. Hvor mye jeg svetter kommer såklart ann på hvordan type trening jeg gjør. Men jeg svetter uansett. En treningsøkt for meg er ikke god nok dersom jeg er like tørr i klærne etter økten som før økten. 

Jeg foretrekker å ha på meg sminke på trening. Med dette mener jeg ikke full festsminke, men litt mascara, noe på huden (concealer eller litt pudder) og noe på brynene. Jeg føler meg absolutt mest vel med sminke, men jeg har ingen problem med å vise meg uten. Det er ofte jeg går usminket på trening. Det avhenger egentlig bare av tid og lyst.  Når det gjelder treningstøy så er farger for meg en stor motivasjon. Jeg kler meg ikke for å imponere andre, jeg kler meg for å motivere meg selv. En utvasket t-skjorte gjør meg bare trøtt og slapp. Jeg forbinner den med avslapping i sofaen, TV-serier og godteri. Nytt og fresh treningstøy gjør noe positivt med meg. Det får meg i godt humør og gir meg treningslyst på grå dager som i dag, hvor det egentlig bare frister å holde seg hjemme.  

Sender en våt klem fra en svett og glad jente! Ønsker dere en sporty uke videre ♥

26 kommentarer
    1. Jeg bryr meg heller ikke om hva andre gjør så lenge hygiene er god der jeg trene. Og når jeg svetter så vet jeg at jeg har gjort en god økt:) Litt sminke kan jeg også bruke så klart, men det er vel helt normalt for oss jenter:) Å bra treningstøy for meg er også viktig:)
      Men er enig i den, hvorfor trene når du ikke liker å svette litt.

    2. Jeg er og en som trener meg svett og tenker at det er en del av poenget. Men hvor er den tightsen fra? Superfin
      !

    3. Jeg er helt enig med deg, virker som om mange syns det er flaut. Jeg er våt etter trening og ser ut som om jeg har vært ute i regnet, men jeg føler meg fantastisk bra allikevel! 🙂

    4. Jeg svetter aldri når jeg trener. Det har jeg aldri gjort, verken i gymmen eller når jeg trener selv. Jeg blir varm, ja, men aldri svett så man ser det renner. Vet ikke hvorfor, men det er litt godt for min del også, heheh

    5. Det er ikke alle som svetter så mye, uansett hvor hardt og lenge jeg trener blir jeg kun litt fuktig på nesa! Folk er forkjellige. 🙂

    6. det varierer egentlig veldig men jeg syns ikke det er så flaut at svetten er synlig. det viser jo at man har jobbet da!
      da jeg bodde i Kina og på treningssenteret jeg var på så var det alltid noen kinesiske damer som ble helt febrilske hvis de merket at de begynte å svette, da var treningen over for de! så en som trente i sånn businessklær en gang! 😮 haha!

    7. Her er ansiktet knall rødt og håret vått etter en godt treningsøkt. Jeg sminker meg ikke når jeg skal på trening, men gidder ikke å ta av sminken fordi jeg skal trene;) Freshe farger og nytt treningstøy gir meg motivasjon. Samme gjør god musikk på øret og nye treningssko:) Nå gleder jeg meg til å teste nytt tøy i Spania. Ingenting slår det å løpe på morningen før sola har stått opp:)

    8. Emelie: Som jeg sa så er vi jo forskjellige.. Så lenge du tar i alt du kan og faktisk konsentrerer deg om treningen, ikke det å se bra ut når du trener så får du tommel opp fra meg 🙂 🙂

    9. Ja! det var så rart! var mye andre rare ting de gjorde og! Jeg bodde i Shanghai og gikk på skole der i ett år som utveksling fra bi i oslo 🙂
      den treningstightsen din hadde skikkelig fine farger syns jeg!

    10. Da er du heldig som blir så svett 🙂 Jeg trener hardt, og skulle ønske svetten rant av meg både her og der, så folk som deg ville trodd at jeg hadde gjort en god innsats. Men jeg blir bare litt blank i panna og rød i kinnene. Svett på ryggen, men det synes ikke.. Så ja, jeg trener, men ikke godt nok kanskje, siden det ikke renner av meg, som deg 🙂

    11. Ida: Hei, Ida! Når du blir blank i panna og rød i kinnene, så ser det jo absolutt ut som om du har gjort et god innsats! Det er ikke om og gjøre å bli mest svett. Noen svetter mer enn andre av natur. Vi er som sagt forskjellige 🙂

    12. Så flink du er! 🙂 Blir veldig inspirert av slike treningsinnlegg. Og det er jo ingenting som kan måle seg med en ordentlig svett og god treningsøkt, og mestringsfølelsen etterpå. Men er enig med deg, jeg ser ofte jenter på mølla ved siden av meg, som tar seg tid til å sjekke mobilen, sminken og håret (!!) mellom de lette gåturene de tar seg. Og da ser jeg liksom ikke vitsen til betale 400kr i mnd for å ..ja, gå rundt og være redd for at all pynten skal dette av? I tillegg til at man ikke oppnår noen resultater. Jeg har på meg sminke selv på trening, men det som du sier – har bare med selvfølelsen å gjøre, og jeg er ikke redd for at det skal skli litt av, jeg har jo kommet dit for å trene og svette, og ikke for å bli kåret til miss universe akkurat. 🙂

    13. Hei Julianne, kunne du tenkt deg å skrive noen ord om den grusomme flyktnings krisen som pågår i europa nå? Hadde vært fint å kunne lese om noe annet enn trening, klær og shopping. Hvilke tanker har du om det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg