HVILER DET EN FORBANNELSE OVER MEG I ARBEIDSLIVET?

Hva er det som skjer? Alle mine tidligere arbeidplasser har gått konkurs. Nylig ble det offentlig at Minnecompaniet også meldte oppbud. Jeg må nesten le. Det er aldri gøy at en bedrift legges ned. Jeg føler jo med de ansatte og synes det er veldig leit for de det går mest utover, men nå har jeg opplevd dette såpass mange ganger at det for meg blir litt komisk. Jeg kan nevne blant annet klesbutikken “Rut m.fl.” i Fredrikstad, treningssenteret “Curves” på Lysaker, Model Day Studio Drammen, Model Day Studio Akersgata og nå Minnecompaniet. Hviler det en slags forbannelse over meg i arbeidslivet? Det føles nesten sånn. Jaja.. Ikke vet jeg. Jeg velger å tro at det ikke har noe med meg å gjøre og satser på at jeg klarer meg bedre på egenhånd.

CV-en min kan like gjerne rives i to. Det finnes omtrent ingen kontaktpersoner på den listen som er mulig å få tak i lenger.. Hehe! Sånn kan det gå. All ære til de som klarer å drive noe fungerende i dag. Det er tydeligvis ikke enkelt å overleve for små bedrifter. Synd, men sant. Jeg har jo selv måtte gi slipp på en drøm som ikke lot seg gjennomføre, når jeg startet et AS med en god venninne. Den dag i dag betaler jeg fortsatt ned på lånet som vi tok opp sammen. Det er jo kjedelig, men også en del av livet. Vi prøver og feiler. Det er nettopp det som må til for å lykkes. 

Jeg angrer ikke på noen av mine beslutninger som jeg har tatt i forhold til både skolegang og jobb. For litt over et år siden valgte jeg bloggen. Mange forventet mer skolegang av meg eller ønsket at jeg skulle ta meg en typisk 8-16 jobb. For meg var ingen av delene aktuelt. Jeg var dritt lei av bøker og eksamner, og kunne aldri i livet nøyet meg med de jobbtilbudene jeg hadde på det tidspunktet. I dag satser jeg alt på bloggingen og er derfor utrolig takknemlig for alle dere faste lesere som lar meg jobbe videre med akkurat denne drømmen ♥



Stella og jeg har vært inne i hele dag. Hun sover og jeg jobber.. Hehe! Nå skal vi snart komme oss ut i frisk luft. Jeg har tatt meg treningsfri i dag siden jeg er så utrolig støl etter trappeløpene i Holmenkollen på søndag. Dag to er som regel verst. Jeg klarte nesten ikke å reise meg fra sengen på morgen i dag. Helt sykt! Derfor tenker jeg det blir godt med en rolig, men lang gåtur som erstatning for treningen.

Vi blogges! 

12 kommentarer
    1. Du sier at bloggen din er din fulltidsjobb, og du jobber hele dagen. Likevel oppdaterer du utrolig sjeldent. Forstår ikke hva du bruker så mye tid på.

    2. Enig med Ada over her! Syntes det hadde vært gøy om du oppdatere flere ganger om dagen, mange av de største bloggerne som har holdt seg svært stabilt gjennom årene oppdaterer som regel to ganger dalig og tre hvis en av innleggende er annonse. Og når det er bloggen du vil satse på er det jo vært arbeidet man legger ned 🙂

    3. Kristin: Jeg skal prøve å bli flinkere til å oppdatere oftere, Kristin. Til informasjon så er blogginnlegg nummer to i dag publisert nå 😉

    4. Ada: Hei, Ada! Planen er å oppdatere oftere enn hva jeg har gjort til nå. Jeg ønsker virkelig å få det til. Selv om det kun er bloggen som er jobben min så gjør jeg mye annet også. Det er ikke alt jeg deler med dere, men mye 🙂

    5. Therese: Hei, Therese! Jeg skal bli flinkere til å oppdatere oftere. Det er bare fint at dere “maser” på meg 🙂 Hehe! Innlegg nummer to i dag ble forresten publisert for noen minutter siden 😉

    6. Så at kommentaren min virket litt krass. Ta det som et kompliment at leserne maser om flere innlegg 🙂 stå på!

    7. Kristin: Hei, igjen! Ikke noe å tenke p?. Jeg kunne kanskje virke litt krass i svaret mitt så jeg nå.. Men det var heller ikke meningen 🙂

      Jeg liker at dere lesere sier ifra om hva dere ønsker mer av osv.. Det er jo nettopp det som gjør meg til en bedre blogger 🙂

      Ønsker deg en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg