MIN NYE HVERDAG

Sommerferien varte i overkant lenge for denne jenta. Jeg var ikke i gang med de gode rutinene mine før mandag denne uken. Nå er det nok brus, is og gatekjøkkenmat på en stund, kjenner jeg. I sommer har jeg lagt på meg sirka 4 kilo. Det er absolutt ingen krise, men jeg føler meg ikke komfortabel med disse ekstra kiloene. Og hvem er det egentlig som skal være fornøyd med min kropp? Jo, det er meg. Ingen andre. Det er min kropp og mine kilo. Jeg er sjefen over alt den utsettes for, spesielt når det gjelder inntak og forbrenning.

Denne uken har jeg løpt mye intervaller på tredemøllen og trent endel styrke på både overkropp, rumpe og lår. Det skulle faktisk ikke mer til enn disse tre øktene jeg har hatt til nå før jeg føler meg mye bedre. Er ikke det helt fantastisk? Det er alltid tungt å sette i gang, men til gjengjeld kommer formen seg fort. 

I tillegg til treningen har jeg også gjort noen andre tiltak, som å kjøpe en juicemaskin. Jeg bare elsker nypresset juice! Før drakk jeg mest smoothier med bær, nå er jeg blitt flink til å lage forskjellige juicer med grønnsaker også. De ser ikke alltid like innbydene ut (mener Ulrik), men de smaker utrolig godt.



Til min favoritt juice trenger du:

♥ Eple

♥ Stangselleri

♥ Sitron

♥ Ingefær 

Jeg bruker to epler, to stilker stangselleri, en kvart sitron og en liten bit ingefær. Her er det bare å prøve seg fram. Min oppskrift holder til et mellomstort frokostglass. Nyyyt!  

Har du en god juiceoppskrift?

18 kommentarer
    1. Ser veldig godt ut. Blitt hekta på juice og spesielt smoothie nå i varmen. Haha, huff. Du er ikke den eneste som har spist for mye av det gode i sommer. :-))
      Ha en strålende dag videre. 🙂

    2. Du må jobbe litt med rettskrivningen din! Med din utdannelse burde du vite hvordan man skriver riktig!

    3. studentbe: Det er lov å kose seg i ferier, men utrolig deilig å komme tilbake til hverdagen igjen også 🙂

      Ha en strålende dag videre du også!

    4. Anonym: Det er jeg klar over. Jeg lærer hver dag og setter stor pris på tilbakemeldinger. Kom gjere med konkrete eksempler. Jeg er sikker på at det er flere enn meg som kan dra nytte av det 🙂

    5. Den så veldig innbydende ut slik du hadde fikset den. Har nok lagt på meg litt i sommer selv, og vil komme ordentlige i gang med trening selv.

    6. Så bra at du har kommet i gang med gode rutiner! Man føler seg virkelig mye bedre av det! Jeg skal komme igang igjen i neste uke (akkurat nå sitter jeg innelåst for å gjøre siste innspurt på masteroppgaven min 😮 og har ikke hatt tid til å bevege meg utenfor husets vegger!). Jeg og søsteren min prøvde ut litt juiceoppskrifter i Juli! Så en dokumentar som het fat sick and nearly dead på netflix, den ga veldig mye inspirasjon til meg hvertfall! Jeg prøvde ut et par jucier som jeg fant på hjemmesiden til han som har laga dokumentaren! http://www.rebootwithjoe.com/category/blog/recipes/juice/
      Den juicen likte best var en som het Un-beet-able med rødbeter, gulrøtter, epler, kål og ingefær! Overraskende god! Det er masse forskjellige juiceoppskrifter på den siden der 🙂

    7. Hvilken juicer har du kjøpt deg og er du forøyd med hvordan den funker? Jeg driver å titter på ulike, og lurer på å kjøpe den som ida wulff har kjøpt, men hører gjerne på andre forslag! 🙂

    8. Elsker juicing, og prøver å lage det hver dag.
      Denne juiceoppskriften er veldig god:
      2 epler
      2 appelsiner
      1/2 agurk
      1/2 lime
      litt fersk mynte.
      Denne er også veldig god, og veldig sunn:
      4 gulrøtter
      1 rødbete
      1 eple
      en bit ingefær
      en neve grønnkål
      1/2 sitron
      Ellers er bare gulrøtter, litt sitron og ingefær godt også:)

    9. Siren: Hei, SIren! Oi.. Den dokumentaren hørtes spennende ut. Jeg skal definitivt ta en titt på hjemmesiden hans også. Takk for tipset og masse lykke til med resten av innspurten til masteroppgaven din 😀

    10. Caritha: Så bra du synes det, Caritha. Ulrik er ikke like enig, men det spiller ingen rolle. Sommerkiloene renner av så fort vi beveger oss litt og spiser normalt igjen. Det er i utgangspunktet ingenting å bekymre seg for, men vi må ta i et tak som med alt annet 🙂

    11. Hei Julianne:-))
      Den juicen ser kjempegod ut, så den må testes:-).
      Håper du har det bra forresten, er en stund siden jeg har kommentert noe her inne på bloggen din, men har lest alle kommentarer fra de ulike innleggene dine. Herlighet, der er noen mennesker som virkelig er negative, men det er ikke noe å bry seg om. Jeg synes det er flott du er så åpenhjertig i de temaene du velger å skrive om, så Keep up the good work :-)). Takk for du la meg til på din snapchat :-). Og du, den videobloggen din var bra, det var gøy å se deg live, det er som man kjenner deg litt bedre da 🙂

    12. Tove: Hei, Tove! Så hyggelig å høre fra deg igjen! Her står alt bra til. Håper alt er bra med deg også. Takk for at du støtter meg. Det betyr masse 🙂

      Ønsker deg en flott helg videre! Send meg gjerne en snap 😀

    13. Hei Julianne:-)
      Godt å høre du har det bra:-). Takk, det går bra med meg:).
      Skulle bare mangle, du fortjener støtten :)). Takk det samme, ha ei
      god helg du også og nyt den):
      Ja, skal prøve på det, hehe, er ganske så ny på det Snapchat-greiene,
      men skal nok klare finne ut av det til slutt 😀
      Vi snakkes:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg