SEXVANER

“Hvor ofte har du og partneren din sex?” 

Dette spørsmålet har jeg fått av mange jenter. Det er ikke unormalt at venninner diskuterer sexliv. Bare innrøm det. Vi liker å sammenligne oss med hverandre, få bekreftet at vi er normale eller bare åpne oss og snakke om det vi har på hjertet med noen andre enn partneren vår en gang i blant. Jeg har ikke tenkt til å dele intime detaljer om sexlivet til Ulrik og meg med alle dere, men jeg skal være såpass åpen å si at lysten går opp og ned, som alt annet. Det er jeg sikker på at vi ikke er alene om. Likevel lurer jeg på hva som er normalt. Hvor ofte er det vanlig å ha sex når man er samboere eller gift? 

Jeg vil tro at sexliv hører mye sammen med hvordan type hverdag man har. Hva tror dere? Ulrik og jeg er mye fra hverandre i og med at han sover endel borte. Men vi er desto mer sammen når han først er hjemme, så jeg tror ikke vi drar ned gjennomsnittet akkurat. Hehe! Noen mener at sexlysten har med årstid å gjøre. Har vi mest sex om sommeren eller vinteren? Jeg er usikker. 

Sex er jo uten tvil bra for forholdet, så over til neste spørsmål.. Hvor ofte bør man ha sex? Har jenter og gutter forskjellige behov? Endrer behovene seg etter at man blir gift og får barn? Jeg håper dere som leser dette vil dele noen erfaringer med meg og helt sikkert mange andre jenter og gutter der ute. Jeg har forresten ingen problem med å forstå om dere vil være anonyme under dette innlegget. Det er bare gøy med innspill! 

23 kommentarer
    1. Det varierer her også med min sambo og meg. Noen uker kan det være 2-3 ganger ila en uke, andre uker (som når vi har ferie eller god tid til hverandre) kan det bli opp mot 3 ganger om dagen, gjerne i flere uker i strekk 😂 men,det er som du sier, noe som varierer. Alt er normalt med sexvanene så lenge begge partene har det bra.

    2. Veldig opp og ned her også. Samboern min har lange dager på jobb og er ofte sliten om kvelden. Jeg har vært student frem til denne sommeren, og hatt ganske mye tid og energi til overs..haha, så her har det vært jeg som må ta initiativ stort sett :p
      Men i ferier blir det mye oftere 😀
      Tror den eneste fasiten som fins er at det varierer. Har aldri hatt noe forhold(som har vært langvarige) hvor sexlysten ALLTID er på topp..Men er et interessant tema, som ofte går igjen i venninnegjengen min 🙂

    3. Er ikke samboer med kjæresten min men vi har fremdeles sex hver dag omtrent så hvis vi hadde bodd sammen tror jeg det nesten garantert hadde blitt slik. På en eller aen måte er vi sjelden for trøtte til det i og med at hvis vi først tror vi er for trøtte ender søvning kosing opp med å gå litt lenger. Men vet det er svært normalt at når man blir eldre og har barn som er tenåringer eller eldre er det sjeldent par er sammen slik.

    4. Jeg tror det kommer an på paret, men jeg kan egentlig ikke si noe fordi jeg har ikke hatt en kjæreste før, men det kommer vel etterhvert:)
      JEg la deg til på snapchat og ser på mystoryen din når du legger ut og må nesten si at jeg blir litt misunnelig på at du får være ut i båt og kose deg når det er så fint vær! hehe jeg skriver masteroppgave nå så får ikke gått ut så alt for mye :p MEn det ser ut som du koser deg veldig og det er jo bra 😀

    5. Er samboer og har sex 1-5 ganger i uken. Varierer veldig. 🙂 Tenker det ikke er et fasitsvar så lenge begge er fornøyd 🙂

    6. Vi er gift og har barn, og har sex 3-4 ganger i uken ca 🙂 men det går opp og ned som du sier, mer i peidoder, og mindre når vi har mye å gjøre ellers 🙂

    7. Jeg og samboeren min hadde sex flere ganger til dagen frem til jeg ble gravid. Etter det har min lyst (jeg er kvinne) bare falt helt sammen og vi hadde nesten aldri sex. Dette førte til at han ble kjempegrinete og konstant gretten. Vi gikk til parterapi, og etter det har vi hatt samleie ca. 2 ganger i uken + litt ekstra on the side. 😉 Så min konklusjon er: det er ikke bra at den ene har mye mer lyst enn den andre; det kan være svært ødeleggende for forholdet.

    8. Tror det kan ha med alder og gjøre jeg da:) Leste en gang at guttene har sin sexuelle “høyalder” i 20-årene, mens vi jentene har det i 30 årene. Jeg er nå i 30 årene, og kan med sikkerhet si at det stemmer for min del hvertfall;-)

    9. Jeg pendler til jobb, men vi har sex hver kveld når jeg er hjemme, pluss gjerne på morgenen i helgene 🙂

    10. Jeg og min samboer har sex omtrent 6-7 ganger i uken. Vi har også perioder der det kan gå mange dager kansje uker imellom også noen perioder kan det være flere ganger om dagen 🙂
      Samboern min jobber døgn vakter så han kan være på jobb i flere døgn i strekk så det kan ofte bli en del sex når han er tilbake fra jobb 🙂
      Det er hvertfall veldig viktig for forholdet.

    11. Hva som er normalt er forskjellig fra par til par . Jeg er 22 år vært snart gift i 4 år . Jeg vil heller si at sexlivet nå er bedre enn det var i begynnelsen og såklart alt har med hvilket humør man er i. Ting endrer seg ikke etter at man har giftet seg eller at man har vært gift lenge, alt er menneskeskapt rundt det. Hold gnisten mellom dere, ta vare på det gode mellom dere og bevar det lille ” Villdyret ” i deg hehe. Letteresagt vær deg selv , vær den han falt for og overask iblant med noe han minst forventet . Nyt livet
      xxx

    12. Hadde sex flere ganger om dagen fram til jeg ble gravid. Stoppet helt opp da magen kom. Både typen og jeg finner det svært usexy at “blindpassasjeren” er i umiddelbar nærhet, selv om det bare er behagelig for henne..? Uansett vi satser på at det tar seg opp igjen etter suppa er ute, kanskje ikke like mye men oftere enn ingenting 🙂

    13. hatt kjæreste i 4 år, vært samboere i 2 år. Vi har sex ca 3 ganger om dagen, begge har jobb, og jeg har atpåtil skole. jeg er 20, han er 22

    14. Er 24 år, har to unger og en kjempe flott samboer. Sexlysten hans er der 24/7 så blir aldri et nei fra han hvertfall.haha;-) Som mange andre har vi ikke et fasitsvar men prøver å hvertfall ha det to ganger i uken. Vi har vært sammen i 6 år. 🙂

    15. Forskjellig. Opp og ned. Før vi fikk lille på 3 mnd, hadde vi sex hvertfall 4 ganger i uken. Nå etter han lille har kommet, så har d vel blitt 1 gang i uken. Mannen er sliten når han er hjemme, jeg ammer dagen lang! Så lysten er vel ikke på topp nå. Men sånn er det i perioder jeg er 22 år og mannen 10 år eldre enn meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg