MINE FAVORITTBLOGGERE

Jeg har lenge tenkt på å lage et innlegg med en liste over de bloggene som jeg leser. Her er min “topp 9” med bloggere, som definitivt fortjener den oppmerksomheten de får, pluss litt til.. Hehe! De er forresten ikke rangert etter rekkefølge. Jeg kunne ramset opp mange flere flinke bloggere, men dette er de bloggene jeg leser mest for tiden..

HER ER MINE FAVORITTBLOGGERE: 

Gilan, bak bloggen: gilmakeup. Denne jenta er bare herlig! Jeg er så heldig som har fått lov til å bli kjent med henne gjennom Side 2 og flere felles prosjekter. Gilan driver en skjønnhetsblogg og ble faktisk årets skjønnhetsblogger i fjor. Jeg har nominert henne til Vixen i samme kategori år igjen. Anbefaler dere å ta en tur innom bloggen hennes dersom dere trenger tips og råd til sminke og hår. Dessuten er hun en kjempedyktig makeupartist/hårstylist. Det er greit å vite for deg som er kommende brud eller trenger hjelp i forkant av en annen setting. Det eneste jeg ønsker meg mer av fra denne jenta er flere personlige innlegg som omhandler henne selv. Jeg håper du vil dele mer av de fornuftige tankene og meningene du holder inne. Jeg vet du har det i deg, Gilan. Stå på videre!

Anette Marie Antonsen, bak bloggen: anettemarie. Anette og jeg studerte journalistikk sammen for noen år siden. Vi har hatt noen prosjekter sammen, deriblant Ting jeg Liker AS, som hun nå driver uten meg. Anette er en sterk og morsom person. Jeg beundrer det pågangsmotet til den dama. Det skulle vi alle hatt en liten bit av. Anette har vært helt rå på Snapchat i år. Jeg har som sagt nominert henne til “Årets Snapchat”. Nominer henne til Vixen dere også! Hun har blogget i mange år, men aldri blitt nominert til noe. Det gjør meg faktisk litt sint. Anette var den jenta som fikk meg til å begynne å blogge. Hun er den første jeg ringer dersom jeg trenger hjelp til noe eller lurer på ting i denne bransjen. En god venninne som kan litt om det meste. Glad i deg, Anette!

Trine Midtun, bak bloggen: klisjehjemmet. Trine er en søt og kreativ jente, som jeg møtte på en presselunsj for en stund tilbake. Er det noe denne jenta kan, så er det å lage mat. Det virker som om hun er helt rå på kjøkkenet. Trines blogg er i hovedsak en matblogg, men hun fortjener like mye skryt for alle de delikate og gode bildene hun tar, som de fantastiske oppskriftene hun deler med oss. Jeg nominerte Trine til årets matblogg. Ta en titt og se om du mener hun fortjener det samme.  

Anna Rasmussen, bak bloggen: mammatilmichelle. Jeg vet lite om Anna, men noe vi alle vet er at hun kan det hun driver med. Det er bare et eller annet ved denne småbarnsmoren som rører ved meg, og jeg er tydeligvis ikke alene om det. Jeg har aldri møtt Anna, men vil tro at hun er en fantastisk person. Hun virker som en veldig snill og god mor til sine to søte barn, og det er jo det aller viktigste. Jeg digger når hun åpner seg og deler personlige oppturer og nedturer med oss. Du er en stor inspirasjon, Anna. Masse lykke til med flytting og livet videre på Kypros!  

Peter Kihlman, bak bloggen: pappahjerte. Jeg har møtt Peter to ganger. Første gang møttes vi på Vixen og andre gang på videokurs med Side 2. Peter er en skikkelig trivelig kar. Jeg kjenner han overhodet ikke, men det lille inntrykket han har gitt meg er positivt. Han virker som en person som sprer mye glede og latter rundt seg. Den måten han skriver og forteller om hverdagen sin på er bare helt uslåelig. Jeg blir imponert over alle de gode poengene dine og ikke minst hvordan du klarer å få de frem med en god dose humor. Jeg har stemt på deg til “Folkets favoritt”, Peter. Jeg tror ikke jeg er alene om å mene det. Den prisen fortjener du!  

Kristina Andersen, bak bloggen: kristinaandersen. Jeg har aldri møtt denne jenta, men hun virker som en skikkelig gladjente slik som hun sprer rundt seg med smil på bloggen sin. For meg er Kristina et sunt forbilde, som trener og tipser oss om kosthold, men samtidig kan det å kose seg og er ikke redd for å vise det. Jeg digger den “miksen”, som dessverre mange unge jenter i dag ikke har. Fokuset blir fort for stort på det ene eller det andre. Jeg nominerte deg til “Årets livstilsblogg”, Kristina. Det fortjener du. Tvi tvi! 

Marthe Borge, bak bloggen: martheborge. Jeg har heller aldri møtt denne jenta, men hun er virkelig en inspirasjon når det kommer til mote. Jeg liker stilen hennes veldig godt og måten hun tar alle bildene sine på. Det er ikke mange ukene siden jeg fikk øyne opp for denne bloggen, men nå er jeg innom nesten hver dag. Jeg gleder meg til å se flere antrekk fra deg, Marthe. Du virker også som en sporty og treningsglad jente. Tommel opp for det!

Lene Orvik, bak bloggen: leneorvik. Lene Orvik er en skjønn jente. Vi møttes første gang gjennom Anette Marie og prates nå og da i forskjellige settinger. Denne jenta har oppnådd mye i livet. Hun fortjener rett og slett stående applaus! Jeg nominerte deg til “Årets bloggbusiness”, Lene. Gratulerer med all suksess du har hatt både med klær og nå solbriller. Heier på deg videre! 

Ida Wulf, bak bloggen: idawulf. Er det noe denne jenta treffer meg med, så er det humoren. Haha! Jeg ler meg ihjel MED henne. Måten hun skriver og formulerer seg på er bare såå bra! Ida har virkelig gjort hjemmeleksa si i forhold til det å fange leseren i første øyeblikk, og holde spenningen oppe gjennom hele teksten. Håper du vil fortsette å blogge i lang tid fremover, Ida. Jeg er fast leser! 

Hvilken blogg er din favorittblogg? Har du flere favoritter, som meg? Det hadde vært gøy om dere tipset meg om gode bloggere! Det er mange der ute som fortjener litt ekstra oppmerksomhet 🙂 

33 kommentarer
    1. Åwh! Jeg tror Dino er den som vet best om hvor glad jeg er blitt i deg de få gangene vi har sett hverandre. Selv om vi kanksje ikke ses så ofte, så har vi det like koselig og morsomt hver gang vi møtes. Du er fantastisk og jeg er glad for at jeg er blitt kjent med en så fantastisk, god og smart blogger som deg! <3

    2. Hei fine deg, tuusen takk for fine ord. Så snill og god du er!! Setter kjempestor pris på at du har nominert meg også, wææ snilling <3 Ønsker deg masse lykke til med bloggen videre, du er superflink! Heier på deg 🙂
      Klemmer

    3. Hei.
      Flott innlegg, men kanskje du kan svare på dette spørsmålet siden gilmakeup godtar kun kommentarer/spørsmål som passer henne best å vise frem, noe jeg syns er dumt. Er hun utdannet frisør/makeup artist.
      Hun er flink, men leser ikke hennes blogg, og vet om noen flere som har kuttet ut henne fordi dem tviler på det hu skriver. Hu svarer aldri på spørsmål.

    4. Mine favoritt bloggere er deg, komikerfrue, orjanburoe, caroline berg, tone damli og trinesmatblogg:) Alle er dyktige bloggere med veldig forkjellig innhold;-D

    5. Hei 😊
      Du har faktisk den beste bloggen syns jeg. Du er en ærlig og morsom/kreativ blogger. Har nominert deg 😀

    6. Marianne Beates blogg er verdt en titt, liker også speiltvillingene. Begge er mammablogger med litt forskjellig innhold. Komikerfruen er heller ikke så aller verst:-) 🙂

    7. Hei!
      Så koselig innlegg fra deg – og tusen takk for at du velger å trekke meg fram som en av favorittene dine! 🙂 Jeg beundrer åpenheten din og syns helt klart også du fortjener stemmer fra meg og andre, og så håper jeg vi sees snart <3
      Klem fra meg

    8. Hei Anna,
      å vet jeg ikke helt hvordan type spørsmål du mener jeg ikke har godtatt eller ikke besvart. Men jeg gjør så godt jeg kan og prøver å besvare alle spørsmålene og kommentarene jeg får på bloggen. Det hender at jeg ikke godtar kommentarer som har med privatlivet mitt å gjøre fordi jeg ikke ønsker å ha en så privat blogg ( noen 80% av blogger gjør). Du må gjerne stille spørsmål som har med jobben min å gjøre, eller skrive din mening om diverse innlegg. Videre så velger jeg som sagt og ikke godta alt som kommer på bloggen rett og slett fordi jeg mener det ikke har noe med bloggen eller jobben min å gjøre.
      Nå vet jeg ikke om dette her var et spørsmål “Er hun utdannet frisør/makeup artist”. men jeg svarer for det. Nei, det er jeg ikke og det står klart og tydelig på bloggen:)
      Igjen, de eneste kommentarene jeg ikke har godkjent har vært kommentarer fra “tøffe” anonyme lesere som tror de kan skrive hva de vil. Jeg eier bloggen og velger selv hva som skal være der og ikke. Negativitet og hat er blant annet noe jeg ikke ønsker å ha på bloggen. Så om det er de menneske du kjenner som har “sluttet å lese bloggen min”, så er det like greit:) Jeg har mange trofaste lesere nå og har til info aldri hatt så høyt lesertall som jeg har nå.
      Ha en fortsatt bra dag videre:)

    9. Spennende å presentere andres blogger, skal klikke innom og sjekke de ut 🙂
      Ser Linn har spurt ang, CBE, og jeg er enig i at det er en bra blogg. MEN, man kan påvirkes på både godt og vondt, og CBE er en av bloggene som jeg har sluttet å lese. Hun fokuserer mye på krop, trening og lavkarbo, og jeg merket at jeg ble mye mer kritisk til meg selv når jeg leste bloggen ofte. Dette er ikke CBE sin feil, det ligget mer hos meg, men det keg vil si er at noen blogger kan bidra negativt for noen- og da bør man holde seg unna (som var vanskelog i starten for jeg likte jo å lese den.
      Ellers syns jeg det er blitt i overkant mye reklame på CBE din blogg, og jeg syns det er vanskelig å stole på hennes meninger om produkte e hun fronter. Og etisk sett syns jeg hun taklet bilderedigeringen og prevensjonssakene dårlig (ble veldog skuffet over henne- men for meg var det ikke det som fikk meg til å slutte)
      Dette er mine grunner, juliannes kan være andre. Kanskje rett og slett at hun føler de andre bloggene gir henne mer og inspirerer mer? Man har jo ikke tid til å følge alle bloggene som finnes…

    10. Heisann.
      ?Oppdaget? bloggen din for et par mnd. siden. Er langt fra enig i alt du skriver, men du virker som et frisk pust i bloggverden. Er det mulig å komme med et lite ønskelinnlegg om skjønnhetsrutiner? Du ser virkelig bra ut og jeg skulle hatt noen tips fra deg.

    11. G.: Hei, du. Så hyggelig at du har begynt å lese bloggen min! Selvsagt er det lov å komme med ønsker. Det er jo helt supert for meg å vite litt om hva leserne ønsker 😀

      Skjønnhetsrutiner skal bli! Ha en fin uke videre <3

    12. ingvild: Hei, Ingvild! Jeg er innom mange blogger i løpet av en uke, og leser Caroline sin blogg i ny og ne. Hun er kjempeflink i alt hun gjør, men ikke en av de bloggerne som fager meg mest for tiden.. Det kan være mange grunner til det, og som du sier så har man jo ikke tid til å følge alle..

      Ønsker deg en fin uke videre 🙂

    13. Anonym: Marianne Beates blogg har jeg ikke hørt om, men skal definitivt sjekke den ut. Speiltvillingene er kjempeflink, og komikerfrue er også en artig dame 🙂

    14. Linn: Jeg har ikke sagt at jeg ikke leser henne, men hun er ikke en av mine favoritter for tiden. Bloggen hennes er mest lest i Norge, så det jo ikke tvil om at hun er en flink blogger 🙂

    15. Sofie: En fin samling av bloggere, Sofie! Nå er vel ikke akkurat Tone Damli den mest ivrige bloggeren, men jeg liker de få innleggene hun faktisk legger ut 🙂

    16. Ana: Hei, Ana. Jeg ser at Gilan har svar deg. Alle bloggere bestemmer selv over sitt kommentarfelt. Noen velger å ha det åpent (noe jeg hadde i starten), andre setter på godkjenning (som jeg og Gilan har i dag), mens mange sperrer hele kommentarfeltet (noe som blant annet Sophie Elise og Anna Rasmussen nylig gjorde). Dette er ikke noe leserne bør legge seg opp i. Det finnes alltid en grunn bak det bloggeren velger å gjøre 🙂

      Jeg synes det er veldig rart at dere tviler på det hun skriver. Se på alle jentene hun sminker da? Inkludert henne selv.. Hun er jo superflink!

    17. Jeg blogget før og elsket det helt til jeg fikk nok av alt drittslengingen. Ble for mye. Mange ganger jeg tenker at jeg vil begynne igjen, i hvertfall når jeg ser på favorittbloggerne mine. Jeg leser mamma til michelle fordi jeg er mamma selv og synes hun kommer med mye jeg kjenner meg igjen med. Er innom ett par matbloggere en gang i blant for å få inspirasjon til oppskrifter osv også leser jeg bloggene til sørlandsjentene Kristina Andersen og Marta Alise (bor her nede selv). Kristina er morsom, søte outfit og har gode bilder mens Marta Alise er veldig personlig, har gode/sterke meninger og har et VELDIG spennende liv. Ingen A4 menneske som alle oss andre. Du har også en blogg jeg er innom mer og mer. Du virker som en flott og ærlig person, (jeg er bare super dårlig til å kommentere.)

    18. Juli Engen: Hei, Juli! Jeg synes det er leit å høre at du har gitt deg med bloggingen på grunn av slike “nettroll”, men jeg kan forstå det siden jeg vet hvor tøft det kan være. Gi meg et lite pip dersom du angrer deg og starter med bloggingen igjen 🙂

      Alle bloggerne du nevner er kjempedyktige. Jeg leser flere av de selv 😀

      Håper du vil fortsette å følge meg og legge igjen flere kommentarer, for du virker som en herlig jente 🙂

    19. Haha, så ikke denne før nå 😀 #apesomholdersegforøynenesmiley
      Men tusen takk for lovord a gitt!! Utrolig hyggelig! Kjenner at jeg skylder deg en highfiveneste gang vi møtes 🙂
      God helg!

    20. Pappahjerte: Hehe! Jeg digger som sagt bloggen din og ser frem til familielivet pga deg og din kone 🙂 Hun er også veldig flink til å blogge! God helg til dere 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg