10 TING SOM IRRITERER MEG

Jeg er i utgangspunktet ingen irritabel person, men vi har jo alle våre ting som vekker en eller annen slags irritasjonsfølelse i oss. Har vi ikke? Jeg blir sjeldent eller nesten aldri forbannet. Den følelsen går bare over i tårer og frustrasjon, men irritert kan jeg bli. Her er en liten liste over småting i hverdagen som irriterer meg mest:

1.  Når jeg er på matvarebutikken og dama eller mannen bak kassen glemmer å spørre om jeg vil ha pose, eller av en eller annen grunn antar at jeg ikke skal ha det. Hallo? Har jeg handlet mer enn en vare, så skal jeg selvagt ha pose.. 

2. Når jeg skal rekke et møte eller prøver å skynde meg gjennom Karl Johan og blir stoppet av alle disse innpåslitne selgerne, som dessverre ikke tar et net for et nei. De bryr seg ikke en gang om du snakker i telefon. Hva med litt folkeskikk?

3. Når jeg har en avtale med noen og de kommer for sent. Alle kan forsove seg eller bomme litt på tiden en gang i blant, men noen er bare ALLTID forsinket. Det er mangel på respekt i av andres tid. 

4. Falske venner. De som snakker bak min rygg og tror at jeg ikke legger merke til det. Verden er liten, folkens. Jeg sier ikke mer. 

5. Dårlig service. Sist jeg var på restaurant ble vi spurt i døren om hvor lenge vi hadde tenkt til å bli. Går det ann?

6.  Når internett ikke fungerer, noe det faktisk ikke gjør her hjemme i dag. Jeg bruker derfor funksjonen “delt internett” fra iphonen min til dette blogginnlegget. 

7. Når venner eller familie tar tjenester forgitt. Jeg hjelper mer enn gjerne til med alt jeg kan bidra med for å hjelpe de jeg er glad i, men det må settes pris på.

8. Syklister som tror de eier veien. Jeg og Stella (hunden min) ble nesten påkjørt av en syklist i går. Syklisten kom i hundre forbi oss og vinket med armene som om at vi ikke hadde noe på denne veien å gjøre. Hadde det vært barn tilstedet kunne dette gått riktig ille, i og med at vi befant oss i et boligfelt.  

9. At det er for enkelt å handle på nett.. Det tok lang tid før jeg fikk sove i går kveld, og det resulterte i to nye par støvletter, to kjoler, to skjørt og en topp..Trenger jeg dette? Sansynligvis ikke. Men det var veldig fint da, tror jeg. Vi får se hva som dukker opp i postkassen.

10. Skrytepaver. Jeg bryr meg ikke om at du eier eller leier, jobber her eller der. Jeg bryr meg om den personen du er og hvordan du behandler meg og de jeg er glad i. Det du har på kontoen din kan du holde for deg selv. 

Vær så snill, dere.. Jeg har ikke sagt at dette er store verdensproblemer. Jeg har sagt at dette er småting som jeg irriterer meg over i hverdagen. Okei? Bildet ble forresten tatt på avskjedsfest på torsdag for en god venninne, som skal på utveksling til USA. Jeg synes det passet bra i dag. Det ser ut som om jeg har slått fra meg frustrasjonen. For jeg er nemlig ikke sur. Det var vel bare sykkel-episoden som fikk meg til å lage dette innlegget, og denne internetten da.. Hehe! Men ellers har jeg godt humør! Nå er det ut i solen.. Ha en fin helg, alle sammen og nyt det siste vi har igjen av denne sommeren ♥

51 kommentarer
    1. Akkurat de samme ti tingene hadde vært på min liste over ting som irriterer meg!
      Spesielt syklister om dagen 😛
      Og det som er minst like irriterende i dagligvare butikker er når de bare antar at du ikke vil ha kvittering…

    2. Når det gjelder pose på butikken så er det faktisk mange som har med poser/handlenett selv, 🙂 husker det fra da jeg selv jobbet på Rimi for 12 år siden 🙂 men fikk endel teite svar da jeg spurte om pose , så jeg gjorde om spørsmålet til; hvor mange poser vil du ha? Eller ; jeg regner med at du trenger pose? 🙂

    3. Veldig bra innlegg:) Hos meg hadde vel nr 1,4,8 og 10 stått på lista mi. Det som irriterer meg og egentlig er en smule morsomt er når du handler tusenvis av varer og du er nød til å ha handle pose, og hun i kassa spør om du trener pose… altså hallo, ja takk. Også slenger hun opp en pose liksom. Men det morsomme med dette spørsmålet er at jeg da er fristet til å si “nei da, jeg spiser det her” hehe.
      Også dette med syklistene som tror di eiger hele veien og hindrer oss som bilister i å kjøre forbi, det er noe som irriterer meg til di grader.
      Vi ha en på jobb som elsker å skryte av hvor mye penger han og hvor mye jeg bør klare å spare i mnd. Helt enig med deg, hold pengene dine for deg selv
      Ønsker deg også en fin helg:)

    4. Jeg har begynt å slenge på det antalle poser jeg tror kunder trenger og slår disse inn i kassen siden så veldig mange kunder tilsynelatende lar seg irritere over spørsmålet om de skal ha pose. Får nå daglig kjeft av kunder som drar opp poser selv fra vesker, lommer osv og skjeller meg ut fordi jeg har lagt frem og slått inn poser.. Jeg må da SKJØNNE at de ikke skal ha poser.. Så.. Er det VIRKELIG så forbanna vanskelig eller irriterende å svare enten “Nei takk” eller “Ja takk, to stykker” på et jævla spørsmål om man skal ha pose??:) SKjønner ikke at dette er en diskusjon en gang:)

    5. Hei, kan du komme med noen tips om fine nettsider med klær? Har gått tom for inspirasjon og finner ingenting på “standard” sidene som Asos, Ellos, HM, Nelly etc.

    6. Angående nummer 1. Ta dette fra ei som jobber i butikk: Vi MÅ spørre om pose. Vi er PÅLAGT Å spørre. det er faktisk ganske mange som har begynt å ta med seg poser selv, og noen tar ikke opp disse før etterpå – så vi MÅ spørre. Noen gidder vi ikke å spørre en gang bare på pure F. Fordi de ikke svarer når vi sier hallo og prater gjerne høylytt i mobilen samtdidig som vi slår inn varer, og da frister det ikke mye til kommunikasjon – men som regel så prøver man å huske det.
      Dersom man glemmer det så er det ikke verdens undergang tenker nå jeg… Du er antakeligvis kunde nummer 98 den dagen, bare for å ta et tall. Da hender det at man går litt i surr også..

    7. Til nr 1. Det kan jo kanskje tenkes at du har du gjort det miljøvennlige valget med enten å ta varen(e) oppi veska/bagen din eller har med annet gjenbrukbart nett. Som flere kommenterer over her er butikkarbeideren instruert til å få en bekreftelse på om du er et miljøsvin eller ei. Skjønner ikke hvordan det kan være så irriterende. Du får handle matvarene over nett da, dersom det er så plagsomt for deg og ikke la butikkansatte få byrden av å være “den irriterende” når de bare gjør jobben sin.

    8. Jeg jobber i butikk, og du aner ikke- man får så LATTERLIG mange dumme svar når man spør om folk skal ha pose. Enkelte prøver og være “morsomme” og bare “HEHE NEI, jeg putter disse hundre varene i lommene”, mens andre blir forbanna, for de selvfølgelig nekter å betale de ekstra kronene, og har med poser selv. At folk ikke bare kan si ja eller nei…

    9. Åh,jeg er så enig, i tillegg til folk forran deg som går sakte, og når flere som går samen bruker hele fortauet, og de som presser seg på banen/trikk osv uten å slippe folk av! Sykt irriterende

    10. Er enig i flere av de punktene der!
      Er det et fødselsmerke formet som et hjerte på leggen din? Du må selvføleglig ikke svare viss du føler det blir for personlig, men jeg syntes det så super kult ut i hverfall 😀

    11. Har irritert meg over syklister selv… Jeg gikk ved siden av en annen person på en gangvei og bak meg kom det to syklister susende forbi… Vi hørte ikke at det kom noen, og bjelle brukte de heller ikke… Vi holdt oss til siden av veien, så vi brukte kanskje halve gangfeltet. Hu ene begynte å skrike og banne til oss etter de hadde passert som om vi hadde gjort noe skikkelig teit… Ble stående litt som et spørsmålstegn… Om jeg sykler viker jeg da alltid for gående og er ekstra forsiktig og påpasselig… Også er det dem som sykler flere i bredden på bilveien da… Ganske irriterende det og

    12. Stine: Jeg skjønner. Hvordan spørsmålet blir formulert er helt det samme for meg, så lenge det blir stilt. Jeg pleier å si ifra at jeg vil ha pose når jeg husker det, men hvis jeg glemmer det OG de bak kassen glemmer å stille meg spørsmålet, så er det litt irriterende å stå der med en haug av varer og måtte “forstyrre” neste kunde med dette .. Dette er som sagt ikke verdens undergang, men blitt noe jeg irriterer meg over i om meg at det skjer såpass ofte. Hehe 🙂

    13. Haha, artig liste:) Det som har begynt å irritere meg er: Folk har blitt så sykt hårsår. Og der syns jeg synd i dere bloggere som får pepper for nesten alt dere skriver. Tror en tekst om hva du har på brødskiven kunne til og med klart å fornærme noen;) Var folk så hårsår før? Ha en fin søndag:)

    14. Hehe tror jeg leste Nr 1 feil, trodde du skrev at du blir irritert over å bli spurt om pose, siden det er opplagt. Så nå at det sto “når kassadama GLEMMER å spørre om pose” 🙂 min feil

    15. Jeg er såååå enig i punkt 3. Det er i hvert fall irriterende når jeg selv går inn for å være en halvtime forsinket uten å si ifra, men likevel er på plass før dem. Haha! Snakk om å være respektløs! Akkurat som at de vet hva jeg driver med.

    16. kari: Hehe! Huff.. Det virker som om du har opplevd dette en del ganger. Mitt tips er å konfrontere den det gjelder. Spør personen rett ut om han/hun ikke respekterer tiden din, så tipper jeg at den/de skjerper seg 🙂

    17. Sofie: Det har jeg lagt merke til også. Helt sykt faktisk. Hehe! Lurer på om jeg skal teste det (brødskiven) 😉

      Ha en fin søndag videre, Sofie!

    18. line: Det ligner litt på et hjerte, ja .. Hehe! Hyggelig at du synes det. Jeg liker det ikke spesielt godt, men har lært meg å leve med det 🙂

    19. worldofliz: Det var egentlig et av punktene mine, men jeg tenkte det var greit å stoppe når jeg nådde nummer 10.. Vil ikke virke FOR sytete. Men helt enig. Sykt irriterende det også 😛

    20. Hei! Jeg er fast leser av bloggen din, men det her er første gang jeg kommenterer – FORDI jeg jobber i butikk selv, og vi får aldri tilfredstilt kunden. Om jeg spør en kunde om h*n skal ha pose, så kan vedkommende bli sur fordi jeg spør om pose – fordi hun har med en sin egen. Så har vi disse kundene som blir sure fordi vi IKKE spør om pose, når de skal ha en pose.
      Det er mye enklere og si “en/to/tre poser også takk.” eller ta disse selv, om de står tilgjengelig. Jeg føler jeg aldri får tilfredstilt kunden med “trenger du pose?” spørsmålet, for alle blir sure uansett.

    21. Som det fremgår av teksten din i punkt 1, er det jo ikke på Nelly du handler matvarene dine vel? Skjønte ikke det “come backet”, jeg. Men så lenge du fikk gitt et spydig svar for å føle deg litt bedre er det vel ikke så nøye om det er korrekt?
      Lurer på hvordan bloggen din ville vært om du hadde brukt den tiden du bruker på å slenge spydigheter til leserne dine heller på å arbeide litt med selvinnsikten og kanskje bygget ned immunforsvaret ditt mot lærdom og selvkritikk. Med litt bedre “serviceinnstilling” tror jeg du raskt kunne fått enda flere lesere.
      Jeg får vel si beklager, du har jo gjort det ganske klart at tips fra meg er uønsket. Lover at jeg ikke skal kommentere her igjen.

    22. Må bare si det.. Du sitter og shopper masse på nett, også er du usikker på om det er noe fint i det hele tatt? Og du får se hva som kommer i posten? Du er heldig som kan nettshoppe såpass i det hele tatt:)

    23. Ganske enig, spesielt angående syklister. Har flere ganger opplevd å nesten blitt påkjørt når jeg går tur, og mange ganger blitt “reddet” av at jeg har hoppet til siden. Når det kommer til pose i butikk bruker jeg å si i fra hvor mange poser jeg vil ha selv, før den som sitter i kassa spør. Tenker at de er møkklei av å måtte spørre “vil du ha pose?” x antall ganger, hver dag. Og i mange tilfeller får de mer eller mindre spydige svar tilbake, men de må jo spørre i tilfelle noen har med seg handlenett, gamle poser eller av en eller annen grunn ikke ønsker pose(r).

    24. Jeg tenker egentlig at det er en tynn linje mellom skryting og outfit blogging hvor nye vesker fra merkevarer de aller fleste vet er dyre. Jeg mener ikke å si at dette er noe negativt ettersom leserne selv velger å se det, men synes det ble litt ironisk.

    25. Anonym: Ingen kan da være helt sikre på ting som kjøpes over nett? De fleste har vel opplevd å bli skuffet over et eller annet plagg pga feil størrelse, dårlig kvalitet eller lignende.. Det har i hvertfall jeg. Heldigvis går det stort sett bra 🙂

    26. SIssel: Da har vi to litt forskjellig oppfatning av det å skryte. Jeg mener nå i hvertfall ikke å skryte når jeg legger ut bilder av antrekk og lignende på sosiale medier. Det er jo bare en del av det å blogge.. Noen ting i garderoben min er jeg mer glad i/stolt over enn andre ting, men jeg skryter ikke over å eie den veska eller de skoene for det?

    27. Jeg er så enig i punkt 3 og 4 – falske mennesker har jeg ikke tid til og hvertfall ikke på de som ALLTID kommer for sent. Er man bedt kl 18, kommer man presis – helst litt før.

    28. JuliaSofie.. Du er en kunde jeg irriterer meg over. Det er så mange som tar med egne poser til varene sine. Når jeg får slengt i trynet at “nei jeg skal bare spise det her” eller “jeg kan jo ikke bære med meg varene heller”, sier jeg pent og høfflig at det faktisk er mange som har med sine egne poser for å spare miljøet, og at jeg derfor må spørre om noen trenger ekstra poser/pose. Jeg spør alltid om kunden vil ha pose, nettopp fordi det er mange som ikke trenger eller har med eget. Makan..

    29. Du liker ikke skrytepaver?
      Du er jo selv en! Kanskje er du ikke en som oppsøker andre direkte for å fortelle om alt det flotte du gjør eller har, i en klassisk definisjon av ordet, men du blogger om en polert utgave av ditt eget liv.
      At på til tjener du (antar jeg) ganske gode penger å dette.
      På seg selv ser man andre?

    30. #1. Jeg spør alltid etter pose selv, jeg tenker fyfaen så lei de må være av å spørre det spørsmålet til hver eneste forbanna kunde. Da slipper man faktisk hele problemstillingen som mange tydeligvis har.

    31. Stilig at du har Pittsburgh Pirates-caps og -drakt. Yankees-capsen du hadde her en dag kan du bruke angreretten på 😉

    32. Disse i-landsproblemene altså.. Tenkt på at det er folk som sitter bak kassen også, hadde det vært deg er det vel lett å anta at du ofte hadde glemt å spørre. Makan til drittunge-sutring

    33. Ting som irriterer meg er at så mange rosa bloggere må definere seg ut i fra hva mannen jobber med. Komikerfrue, Fotballfrue, Pilotfrue — det finnes flere idiotiske eksempler. Har ikke disse bloggerne en egen identitet?? Og kan de være så snill å slutte å posere? Stakkars unge jenter som vokser opp med disse idealene idag. Hvor er Nora Brockstedt?? (Ok ikke helt seriøs der)

    34. Hoho… Hvorfor ikke være litt hyggelig og spøre etter denne posen da ? Man må vel ikke serveres overalt ^^

    35. Et lite tips vedrørende punkt 1: SI IFRA om hvor mange poser du skal ha på forhånd. Du aner ikke hvor dum du fremstiller deg ved å si at du irriterer deg over dette. Mange har med egne handlenett/poser nå om dagen. Enhver kasserer har to valg: enten spørre om kunden skal ha pose, for så å få kjeft fordi kunden SELVFØLGELIG har med eget handlenett, eller å ikke spørre om pose, for så å få kjeft fordi kunden SELVFØLGELIG skal ha pose. Det finnes faktisk ingen fasit.

    36. Det jeg irriterer meg over, er at det er så vanskelig å finne originalt navn på blogg, så det blir noe med frue bak – det irriterer meg faktisk ganske så mye. Jeg vet det ikke høres slik ut, men det er ikke ment vondt mot deg, jeg har ingen verdens ting imot deg, jeg kjenner deg ikke, men det ergrer meg bare grønn at folk ikke kan gi opp den der helsikes blablablafruedottbloggdottnoooo!!
      ha en herlig uke videre;) Det har jo ikke noe å si uansett med disse irritasjonsmomentene, tenk så heldige vi er:)

    37. Kjøre vene da jente! Jeg har jobbet deltid i matbutikk ved siden av studiene i drøye to år nå, og tro du meg; ingenting er mer irriterende og frustrerende enn denne poseproblematikken. Jeg prøver å ta et overblikk før jeg eventuelt spør om pose, men innimellom blir det feil uansett. Noen kunder blir sinte/frustrerte/oppgitte fordi jeg spør om poser når de har handlet fof hele uka, mens andre klikker i vinkel fordi jeg ikke spør eller automatisk gir de en pose når de har kjøpt seg en tyggispakke. Så til deg; det er LOV å si fra som kunde også. Det samme gjelder kvitteringen. Hvis jeg ikke spør eller gir det kvitteringen, spør om den selv, ikke bare stå stum som en østers og stirr meg i senk.

    38. Anonym: Hehe! Du er helt sikkert ikke alene om å irritere deg over det. Vi er forskjellige og irriterer oss naturligvis også over forskjellige ting..

      Ha en herlig uke videre du også 😀

    39. Seriøst ?: Jeg spør som regel alltid etter pose, men det hender jeg glemmer det. De gangene jeg glemmer det synes jeg det er en del av damen eller mannen bak kassen sin jobb å spørre om jeg vil ha. Men vi er bare mennesker alle sammen. Alle kan glemme seg bort 🙂

    40. Nr 10.. vel PILOTfrue… Just saying.. og nr1, hva med litt folkeskikk fra din side, du kan bare spørre om pose….?

    41. Anonym: Som jeg har nevnt flere ganger, så pleier jeg å si at jeg skal ha pose, men det hender at jeg glemmer det og da synes jeg at hun eller han bak kassen bør minne meg på det. Det hender også at jeg sier at jeg ønsker pose og den ansatte glemmer å gi meg det. Vi er bare mennesker og alle kan glemme, men det er likevel irriterende..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg