ÅRETS GULLPENN?

Hei, dere! Nok en gang har jeg stelt i stand litt av et engasjement her på bloggen. Med godt over 70 kommentarer på gårsdagens innlegg er det forståelig at diskusjonen sporer av både her og der. Sånn blir det alltid, spesielt når det jeg skriver om kan flettes inn i en eller annen “likestillings case”. Jeg får inntrykk av at mange ikke en gang har lest blogginnlegget mitt, kun i kommentarfeltet. Det er forsåvidt helt greit, men da kan dere ikke forvente at jeg skal ta stilling til alt dere har på hjertet når samtalen ikke lenger en gang handler om det den opprinnelig gjorde. Nemlig at jeg er lei av å bli definert som “anti-feminist”. De ordene har blitt brukt mot meg som skjellsord, og jeg oppfatter det urettferdig.

Innlegget jeg skrev i går handlet egentlig om tilhørighet. For meg er tilhørighet mellom to mennesker noe trygt, romantisk og faktisk nødvendig. Jeg er på ingen måte avhengig av Ulrik i min hverdag, men jeg føler likevel at jeg tilhører han nå som vi er forlovet, og at han tilhører meg. Vet dere? Den følelsen gjør meg lykkelig. Jeg føler meg som verdens heldigste jente som tilhører han. Det var en anonym person som mente at dette var tegn på underkastelse. Det er kanskje noe av det fjerneste jeg har hørt. Jeg vil heller kalle det kjærlighet. Tegn på kjærlighet mellom to mennesker. I dette tilfellet Ulrik og meg.

Men dere.. Jeg tenkte på en ting. Onsdag som var åpnet muligheten til å nominere favorittene deres på sosiale medier til Vixen Blog Awards. Selve kåringen går av stabelen i slutten av januar. Jeg var på arrangementet i fjor, men da var jeg ganske ny i denne bloggverden. Synes dere jeg fortjener en nominasjon i år? Hva med årets livstilsblogg, årets gullpenn, eller kanskje årets nykommer? Ikke vet jeg. Dette er opp til dere å bedømme. Ut i fra beskrivelsene under de ulike kategoriene, så ville jeg kanskje tro og håpe på årets gullpenn, eller nykommer.. Hehe! Jeg føler jo selv at jeg har bidratt til endel underholdning i løpet av det siste året. På godt og vondt.. Mange er uenige i mye av det jeg skriver, noen er enige og andre stiller seg passive. Men evnen til å skape debatt har jeg. Det kan vi vel alle være enige om? Kall meg gjerne “tradisjonell” eller “gammeldags”, for det kan jeg fint leve med. Men kall meg aldri “anti-feminist”. Jeg er for at kvinner og menn skal ha like rettigheter og muligheter. Men visse tradisjoner vil jeg likevel holde på, som blant annet at jeg velger å ta Ulrik sitt etternavn når vi gifter oss. La meg igjen få minne dere på at dette er MITT valg. Jeg kommer heller aldri til å sprade rundt toppløs på offentlige strender eller slutte å barbere meg bare for å bekjempe denne likestillingen. Ferdig snakket. 

Legger ved et bilde fra fjorårets Vixen Blog Awards..Det var en kjempehyggelig kveld! Jeg gleder meg masse til årets ♥

Vil du nominere meg til Vixen Blog Awards? Da hadde jeg blitt sååå glad! 

De ulike kategoriene for 2015 kan forresten leses her ♥ 

22 kommentarer
    1. Jeg tror mange reagerer på det du skriver fordi ordet tilhørighet tilsier å være noens eiendel. Det er jo ingen av dere, selv om du føler en tilhørighet til ham, så tror jeg det er bedre å bruke ordet hengivenhet.
      Du hadde nok også sluppet unna å bli kalt anti-feminist for denne typen ting om ikke du hadde skrevet om hva du mener jenter plikter seg å gjøre – som å barbere seg under armene. Du leses nok forstatt i dette lyset av mange.
      Årets gullpenn synes jeg ikke du fortjener ennå, selv om du har skapt debatt. Innleggene dine mangler dybde. Du sier du har en evne til å skape debatt, men du trekker deg fra debatten før du har lagt fram gode og velbegrunnede argumenter. Det savner jeg med mange av innleggene dine. Du har en typisk “klikk-overskrift”, men så svikter innholdet. Ofte handler faktisk ikke innleggene om noe særlig. Har ikke du studert journalistikk? Da har du kanskje hørt om femavsnittsmodellen? Du har også en del unødvendige skrivefeil.

    2. Må innrømme at jeg ikke synes bloggen din faller inn under Vixen-nominasjonene Årets livsstilsblogg eller Årets Gullpenn, men jeg har nominert deg i klassen Årets nykommer. Krysser fingrene. 🙂

    3. Det kommer alltid til å være noen som tolker det du skriver feil, uten eller med full intensjon bare for å kverulere 🙂 Beste er nok å ikke unnskylde, eller prøve å formulere det på en annen måte for 100. gang. De kommer alltid til å finne NOE 😉 Så lenge du selv er fornøyd med forholdet så betyr det faktisk ikke noe om andre mener du “underkaster” deg Ulrik 😛 La det være deres problem.
      vetmedcz.blogg.no

    4. Nanna: Det er som sagt dere som bedømmer dette, Nanna. Tusen takk for din stemme! Det hadde vært superstas å bli nominert som årets nykommer 🙂 🙂

    5. Hanne: Nå har jeg jo forklart opp til flere ganger hva jeg legger i akkurat det ordet, derfor velger jeg å ignorere de som fortsatt ønsker å tro noe annet. Kverulanter, kaller jeg de.

      Jeg tar til meg det du sier, og vet jeg kan bli bedre på mange måter. Språket er noe jeg jobber med hver dag. Jeg sier ikke at jeg fortjener nominasjonen som “årets Gullpenn”, men det er alltid lov å prøve seg. Er det ikke?

      Det er delte meninger om innholdet i tekstene mine. Slik vil det nok alltid være. Ja, jeg har studert journalistikk. En av tingene jeg lærte der var at det ikke finnes noen “regler” for et blogginnlegg. Skrivefeil derimot er noe annet. Jeg skal skjerpe meg fremover 🙂

    6. kissv: Ingen grunn til gratulasjon ennå. I første omgang ber jeg dere lesere om å nominere meg, dersom dere synes at jeg fortjener det da 🙂

    7. Nå må jeg blande meg i «tilhørighetsdebatten» Hanne har hatt en kommentar på:
      Jeg er uenig i mye av det du/Pilotfrue skriver og mener (akkurat som jeg heller ikke alltid er enig med hvem som helst andre), men det som skrives om tilhørighet forstår jeg og er enig i.
      Til Hanne: Tilhørighet tilsier ikke å være noens eiendel. Tilhørighet handler om å føle at man hører til. Og du/Pilotfrue føler du hører til hos forloveden din. Og det er en fin ting. Det er vel sånn det skal være når man lover å dele livet med noen.
      Så skal det kanskje nevnes at mye av årsaken til at jeg leser denne bloggen er nettopp fordi du/Pilotfrue har andre meninger enn meg. Og det utfordrer noe i meg. Og det liker jeg. For: ja, jeg kan bli provosert, men selv om jeg er uenig i det som skrives i 9 innlegg, så betyr ikke det at jeg må være uenig i det 10. Jeg må evne å skjelne én mening fra en annen og våge å være enig noen ganger.
      Jeg kan være enig med Hanne i at det nok er mange som har gjort seg opp en mening om deg/Pilotfrue på bakgrunn av tidligere innlegg, og derfor ikke klarer å lese nye innlegg med åpent sinn, og ergo blir du/Pilotfrue forhåndsdømt. Og det er kanskje ikke helt riktig..?
      Anywayz: Uansett hvor dust (pardon my french) jeg måtte synes at et innlegg er, så er jeg vanvittig imponert over at du/Pilotfrue og andre bloggere tør å legge dere så laglig til for hogg som dere gjør ? det hadde jeg aldri turt.

    8. Hei du,
      Syns det er så bra du ønsker å bli nominert, jeg personlig tror det vil bare skape mer negativ omtale om deg. Grunnen til at mange leser din blogg er pga mye av det dumme du skriver og tenker. Måten du skriver ting på er som en 10 åring, skulle ikke trodd du har den utdannelsen du har. Du prøver å komme med tips om hvordan man kan få en suksess som blogger osv, jeg kan ikke tenke meg at du er noe godt betalt blogger eller at det er noe spesielt med din blogg. Til nå har jeg bare sett svada reklame der du er åpen for å reklamere for alt og sier ja til alt. Det er så utrolig mange flere der ute som fortjener å bli nominert mer enn deg selv. Du kommer med utsagn som er helt bort i natta, som flere har skrevet til deg før, tenk før du skriver. Når du får kritikk så fyrer du med atombombe tilbake og sier masse piss. Voks opp

    9. Jeg har så klart stemt på deg som årets nykommer Julianne, det fortjener du virkelig! Jeg syntes du er en dyktig blogger, du skriver bra og får folk engasjert; det er en egenskap man må kunne ha som blogger mener jeg! Selv om du og jeg kanskje har litt ulike synspunkter på ting, så er det ikke noe som er verken rett eller galt. Enkelte mennesker må roe seg litt, dette går helt over styr. Typisk mange nordmenn altså! Fortsett i det gode sporet Julianne, jeg er iallefall er trofast leser som er kommet for å bli! Ha en strålende helg! 🙂

    10. Rebecca: Tusen takk for det, Rebecca! Setter stor pris på din stemme! Vi kan ikke være enige i alt. Veldig hyggelig at du er en av mine faste lesere 😀

      Ha en superduper helg <3

    11. Årets …. ja si det du: Jeg har aldri sagt at jeg fortjener å bli nominert. Men jeg har et stort ønske om å bli det. Nomineringene er som sagt opp til dere å bedømme. Du synes ikke jeg fortjener en nominering, og det respekterer jeg. Håper du stemmer på en eller flere andre gode bloggere som du mener fortjener dette mer enn meg. Selv har jeg stemt på årets blogger, årets beauty blogg, årets livstilsblogg, årets Snapchat, årets interiørblogg, årets Instagram, årets bloggbusiness, årets matblogg og folkets favoritt til nå. Alle har sine favoritter 🙂

      Til slutt vil jeg bare legge til at jeg ofte takker nei til både det ene og det andre i forhold til å markedsføre ting på bloggen.

    12. Nanna: Hei, Nanna! Jeg respekterer at du ikke er enig med meg i alt. Hyggelig at vi kunne være enige denne gang. Om vi er det neste gang får tiden vise, men det spiller som du sier ikke så stor rolle. Det er gøy at jeg får lov til å utfordre deg, og at du til tross for andre syn på saker og ting likevel leser bloggen 🙂

      Det at jeg blir forhåndsdømt av mange er jo i bunn og grunn min egen feil. Jeg angrer ikke på noe av det jeg har skrevet, men ser jo at noe kunne vært formulert annerledes. Jeg er forsåvidt “ny” i denne bloggverden, og lærer mye hver dag.

      Det er tøft å dele sterke meninger offentlig. De negative kommentarene er bare blitt en del “av pakka”. Man skal tåle litt for å lykkes i denne bransjen. Jeg er i utgangspunktet en sår jente, men har blitt mye sterkere på bare dette ene året som blogger.

      Ønsker deg en fin helg, Nanna! Håper på flere innspill fra deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg