DETTE SAVNER JEG MEST PÅ FERIE

Da var jeg hjemme i Oslo etter en fantastisk ferie. Selv om jeg helst skulle vært i Marbella noen dager til, så føles det alltid godt å komme hjem igjen også. Hjem til alt jeg savner når jeg er ute og reiser, som: 

♥ Stella : Hunden min. Hun savner jeg definitivt mest! Jeg er vant til å være borte fra henne ettersom at vi er to “mødre” til denne lille vakre skapnigen. Likevel blir jeg helt fra meg av glede hver gang vi møtes igjen.   

♥ Sengen min: Finnes det noe bedre enn din egen seng? Det synes ikke jeg. Min dyne og mine puter betyr mye for meg. Soverommet mitt er alltid noe jeg lengter etter, uansett hvor jeg er i verden. Ingen luksus-hotellseng kan noen gang måle seg med min egen. Sånn er det bare.

♥ Rutiner: Jeg liker faktisk rutiner, som å stå opp tidlig, jobbe effektivt hver dag og trene flere ganger i uken. Når jeg har ferie tar jeg så og si fri fra alt dette. Jeg legger som sagt aldri fra meg bloggen og det hender at det blir en liten treningsøkt, men jeg forventer mye mindre av meg selv. Det er det som er ferie for meg. 

♥ Eget bad: Jeg hater å dele bad med andre. Det har jeg jo fortalt dere før. Jeg trives best helt uten forstyrrelser eller rot fra andre på baderommet. Toalettmappen min og jeg tar nok plass som det er.  

♥ Pepsi Max: Jeg elsker Pepsi Max, ikke “Pepsi Diet”, “Cola Zero”, “Cola Light” og alle de andre sorte lettbrusene. Det er sjelden jeg får Pepsi Max når jeg er ute og reiser, i hvertfall i Spania som vi ofte er. Savnet av favorittbrusen blir fort veldig stort.

♥ Garderoben min: Jeg er en mester i å pakke for mye. Dersom det er mer plass i kofferten, så finner jeg alltids noe å fylle den plassen med. Jeg skulle gjerne hatt med meg hele garderoben når jeg er ute og reiser, og mistrives fort med “livet i koffert”. 

♥ Bilen vår: Den frihetsfølelsen bilen vår gir meg får jeg absolutt ikke av kollektiv og heller ikke av taxi. Leiebil er jo såklart et alternativ, men dersom man leier seg bil er man jo “nødt” til å bruke den litt også, ellers blir det fort en unødvendig kostnad. 


Dette savner jeg ikke:

– Norske TV-kanaler: Er det bare meg eller finnes det omtrent bare søppel-TV for tiden? Jeg klarer meg mer enn nok med Netflix og Apple TV. Nyheter får jeg med meg via diverse nettaviser. 

– Å lage mat: Jeg er ikke spesielt glad i å lage mat. Det hender jeg synes det er gøy å imponere Ulrik, men jeg foretrekker å bestille takeaway, at Ulrik lager mat eller å gå ut og spise. Ulrik er forresten veldig flink til å lage mat. Matlagingen hans er faktisk et av høydepunktene ved å komme hjem til hverdagen igjen. Jeg skal også innrømme at det å lage mat sammen som et par kan være hyggelig. 

– Vekkeklokke: Jeg kan ikke fordra vekkeklokker og blir gal av slumring. I hverdagen er jeg som de fleste andre avhengig av alarmen på mobilen, men jeg slår den alltid av ved første pip og setter den sjelden på i ferier. 

 

Hva savner du mest når du er på ferie? 

 

20 kommentarer
    1. Ååå, du har innredet det så fint på soverommet! Elsker at du har gått for en elegant og classy stil, og ikke som alle andre – nymoderne.
      Ellers, så savner jeg katten min veldig mye og kan si meg enig i alt du sa.
      God natt <3

    2. Hehe! Er faktisk helt enig med deg :p
      Men sengen er alltid det beste uansett hvor lenge man er vekke!
      Ha en fin uke 🙂 klem

    3. Hunden min. Hun betyr alt, og jeg griner like mye hver gang jeg reiser fra henne. Hadde aldri trodd ett dyr skulle bety så mye for meg!

    4. Nora: Så hyggelig at du liker det! Jeg elsker det romantiske og litt gammeldagse ved stilen på soverommet 🙂

      Kjæledyr kommer først. Skjønner at du savner katten din når du er på ferie <3

    5. Hei 🙂
      Først av alt: det er alltid så gøy å lese bloggen din. Liker ærligheten din og alle de fine bildene 🙂
      Jeg lurer på om du kan du lage et innlegg om hva du pakker med deg på sydenferie? Speseilt med tanke på toalettartikler. Dette tar alltid så mye av vekten og det er lett å glemme noe.
      <3

    6. Hei! Ville bare tipse deg om at på alle de store matbutikkene (i Spania) som Al Campo, Carrefour, etc. selger de pepsi max 😀

    7. Som regel tenker jeg ikke så veldig mye på hva jeg savner eller ikke savner når jeg er på ferie, men bare nytter selve ferien💙
      Du får ha en fin dag videre julianne😇❤❤.

    8. Savner stort sett bare sengen og badet mitt når jeg er på ferie, og de gangene jeg reiser uten sønnen blir jeg rett og slett syk av savn etter bare noen dager, hehe 🙂

    9. Ida: Hei, Ida! Så utrolig hyggelig at du liker bloggen! Sånt blir jeg glad av å høre.

      Nå laget jeg akkurat et innlegg før jeg dro om mine favoritter til solferien. I tillegg skrev jeg om sminken jeg bruker på stranden under innlegget: “sminkefri dag”. Noterer ideen din til neste ferie 😉 <3

    10. Alt skal se så flott ut ikke sant, men feil som at du ikke kan reie opp sengen fint eller har noe peiling på interiør viser at du ikke ” har det i deg “. 🙂 ha en god dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg