J.N

Når man har jobbet masse, spart lenge, ønsket seg noe i evigheter og det blir virkelighet, da er det lov å være litt ekstra glad. Synes dere ikke? I går gjorde jeg et av mine største kjøp noensinne. Trillekoffert fra Louis Vuitton. Jeg ser på kofferten som en god investering for resten av livet, og kommer til å bruke den kjempemasse. Den er perfekt på weekendturer sammen med bagen (keepall 50) i samme serie, når jeg blir med Ulrik på jobb eller som håndbagasje på lengre reiser. Jeg skal ta den i bruk allerede i dag, og gleder meg som en liten unge. Turen går ikke lenger enn Fredrikstad og jeg blir bare en natt, men det blir stas å trille den for første gang. Neste uke blir den med på flyet som håndbagasje til Marbella. Modellen jeg kjøpte heter forresten Zephyr 55 i Damier.

Flaks for meg at Ulrik heter “Nygård” til etternavn, i og med at jeg har trykket “J.N” på flere av tingene mine fra Louis Vuitton. Jeg har nemlig bestemt meg for å ta etternavnet hans når vi gifter oss i februar. Nylig leste jeg en sak her på Side 2 om at flere velger å beholde pikenavnet sitt, og at det er blitt like vanlig at mannen tar etternavnet til kona, som at kona tar etternavnet til mannen. Jeg er kanskje litt gammeldags her og mener at det er vi jenter som skal føye oss. Flere velger også begge etternavn, ved å beholde sitt opprinnelige etternavn og legge til mannen sitt etternavn i tillegg. “Julianne Nilsen Nygård” Eeeeeh.. Hehe! Jeg føler ikke den klinger så bra akkurat. Ikke vondt ment mot familien min eller alle de andre millioner mennesker som heter “Nilsen” til etternavn, men jeg er klar for en ny start, og ikke minst klar for å bygge “familien Nygård” med mannen i mitt liv, nemlig Ulrik.  

Nå skal jeg dusje, pakke og komme meg avgårde. Ha en fin lørdag, alle ♥




Koffert: Zephyr 55 by Louis Vuitton /  Bag: Keepall 50 by Louis Vuitton 

98 kommentarer
    1. Jeg kommer nok til å beholde mitt navn når jeg gifter meg i og med at det er såpass skjeldent, og i tillegg ta hans navn så håper han ikke har et merkelig etternavn 🙂 men skjønner at man velger å ta kun mannens navn hvis man selv har et veldig vanlig navn. Hadde et vennepar som giftet seg der begge tok hverandres navn. Det var veldig søtt syntes jeg 😉

    2. Det er vi jenter som skal “føye” oss? I lys av din gammeldagse tenkemåte så antar jeg at du underkaster deg din mann og derav herre.

    3. Jeg har engelsk navn og etter og min kjæreste har norsk. Om vi gifter oss en dag hadde det blitt ekstremt rart for meg å ha et norsk etternavn ettersom det IKKE passer med resten av navnet mitt. Ganske kjipt, jeg ville hatt hans etternavn ellers, men vi får se hva fremtiden bringer. Men ihvertfall så finnes. detulike årsaker til hvorfor man har valgt å bruke konen sitt etternavn eller hvorfor hun har valgt å beholde pikenavnet.

    4. Jeg tok også navnet til mannen min da vi giftet oss og fikk en del spørsmål fra familie og venner hvorfor jeg gjorde det. Men jeg synes det er hyggelig at begge har samme etternavn, som du sier gir det litt følelse av at man er i samme familie. Men hvis jenta har en sjeldent og vakkert navn, og gutten heter Olsen, synes jeg det er like fint om han bytter til hennes. Men uansett hvem som bytter, synes jeg det er bedre med ett felles etternavn enn to, for ellers får barna også to etternavn, og så får barna deres igjen kanskje tre-fire?

    5. Hvorfor skal jentene føye seg? Er de mindre verdt? Er de mennenes eiendom? Ekstremt skuffende at du promoterer et avleggs kvinnesyn. Slike skammelige holdninger bør forbli igjen på 1920-tallet. At noe er tradisjon er heller ikke et argument som holder vann. Kjønnslemlestelse er også tradisjon i mange land. De deler også oppfatningen om at kvinner er en slags annenrangs mennesker.

    6. Her i huset tar min kommende mann mitt navn når vi gifter oss om 3 uker. Vi hat 2 barn som har mitt navn så det bestemte vi sammen da vi fikk førstemann. Grunnen er ganske enkel jeg er født inn i en familiebedrift hvor etternavnet betyr noe og hans navn er “kjedelig” i forhold da han heter Svendsen. Men vi ville ha likt navn :). Hadde de to tingene ikke vært en faktor hadde jeg også byttet så forstår deg :). Synes det var noe kjent med deg på LV i går men viste ikke at det var deg, gratulerer med ny koffert!

    7. For ett lekkert reisesett! ☺ Jeg vet akkurat hvordan det føles og spare til noe lenge og så kommer endelig dagen hvor dette er i hus. Jeg kjøpte en Armani veske før sommeren jeg har spart til lenge 😆
      Kos deg masse i Fredrikstad ☺

    8. Kjempestilig med sett til weekendbagasjen 😀 😀 Kjapt spørsmål siden jeg har tenkt å investere i en slik bag; kommer den med skulderreim, eller er det den utgaven som er hakket dyrere? Laget de monogrammet(JN) i butikken mens du ventet, eller må det bestilles i forveien? 🙂
      Takk for svar 🙂

    9. ÅÅ Julianne du gjør meg så sint noen ganger, hvorfor i alle dager skal kvinnene være dem som er såå føye og føye seg for mannen. Jeg har selv tenkt å ta navnet til min framtidige ektemann men beholder mitt eget. Forstår hvis du ikke liker hvordan det høres ut med begge navnene, og heller bare vil ha hans. Men synes ikke argumentet for dette skal være at vi kvinner burde være føyelige. Skal man ikke være likeverdige i et forhold??

    10. Hvis jeg noen gang gifter meg, er det usikkert om jeg tar hans navn eller ikke. Det avhenger helt av hva slags etternavn han har. Er det noe kjedelig som f.eks Hansen eller Olsen, vet jeg ikke om jeg gidder å bytte etternavn. Men det blir enten dét eller ingenting. Har allerede fire navn, gidder ikke å ha fem 😉

    11. Ja, la oss “føye oss”. I samme slengen får vi alle damer avslutte alt av jobb, utdannelse, la være å stemme ved neste valg, osv. For alt dette er også gammeldagse tradisjoner. Men disse “tradisjonene” skriker i tillegg KJØNNSDISKRIMINERING!!!!
      For all del, jeg har ingen ting imot at man tar mannen sin sitt etternavn, det synes jeg er helt opp til den enkelte. Men kom ikke her å si at vi damer skal “føye oss” bare fordi det er av tradisjon! Jeg har selv et etternavn som kun et titalls mennesker i Norge har, mens samboeren min har et etternavn vesentlig mange flere har. Når vi gifter oss ønsker jeg egentlig at vi bare skal beholde mitt etternavn, men når vi har nevnt dette for andre blir han “mobbet” og kalt for en tøffelhelt. Dette er alt annet enn likestilling, og det er ytringer som “vi må føye oss” som opprettholder nettopp denne kjønnsdiskrimineringen.
      Så ikke ta dette som kritikk mot at du tar mannens etternavn, for det er det overhode ikke. MEN det er kritikk mot at du skriver av vi jenter burde føye oss. For det er etter min mening et stort skritt bakover og i feil retning.

    12. Skjønner god at du tar mannen din sitt navn jeg. Noen av oss liker tradisjoner. Ditt etternavn er jo så vanlig også.

    13. Dette syns jeg var trist lesing… Vi skal “føye” oss? Hva i alle dager?! For tradisjonen sin del kan jeg ser hjeg poenget ditt, og jeg er enig i at mann og kone bør ha samme etternavn, men sånn som du fremstiller det blir helt galt for meg! Skal jeg avslutte utdanning, glemme karriæren og stå ved kjøkkenbenken resten av livet også kanskje?! Nei takk! I tillegg har jeg et etternavn jeg er stolt av, Det er fredet, og kun et fåtall som har navnet. Så hvorfor skulle jeg ta hans navn, som han deler med tusenvis av nordmenn? Det blir for dumt. Trist at du promoteret for et så utdatert kvinnesyn. Jeg vil heller ha likestilling enn tradisjon i mitt forhold.

    14. hehe, klarer ikkje la vær å le av noen av kommentarene her. Uansett ka man sier, så er det feil for noen mennesker. Alle klarer og skjønne ka du mente med at du liker dine tradisjoner. Det er kjekt, og gir deg litt sommerfugler i magen. Men med så mange mennesker på denne jorden, så finnes det desverre noen som bare må være negative. Eg har trøsta meg med at slike mennesker ikkje kan ha det godt med seg sjølv. Har du god sjølvtillit, så bruker du ikkje tid på å trakke andre mennesker ned, men heller få dei opp sammen med deg. Skjønner ikkje koffor folk skal insistere på at alle skal være like, for det er jo det som kommer fram i disse kommentarene. Når det er sagt, GRATULERER med en ny skatt, og nyt den til det fulle 🙂 Er deg vell fortjent!

    15. Jeg syns det er koselig at du tar mannen ditt sitt navn, jeg. Og jeg skjønner akkurat hva du mener med at da blir dere mer “familie”. Men jeg ville nok aldri tatt kjæresten mitt sitt etternavn, da mitt er spesielt, sjelden og elegant, og hans er helt vanlig og mange heter det, a la Nilsen. Men nå tror jeg aldri vi kommer til å gifte oss heller. Vi har vært sammen i fire år og ingen tegn til noe ring… Så da skjer det vel ikke heller 🙁 For der er jeg gammeldags, for jeg kommer aldri til å fri til han.

    16. Jeg syns alle skal velge selv jeg. Det påvirker ikke livet mitt på noe som helst måte, om andre velger å ta mannen sitt etternavn eller ei. Men det er meg da 🙂

    17. “..når jeg blir med Ulik på jobb eller som håndbagasje..” Er du ofte med Ulrik som håndbagasje?😂😂😂

    18. Å ta mannens navn er en skikk som kom rundt 1900tallet..samme med hvit brudekjole. Før i tiden var kjolen svart, og kvinnene beholdt sitt patronym ( farens fornavn pluss endelsen datter) selv om de giftet seg. Oppover 1900tallet skaffet folk seg fast etternavn pga navneloven.
      I dag synes jeg vel helst at man er den man ble født som og bør beholde sitt eget navn. Om man hiver på mannens etternavn som et tillegg, er jo det en grei sak. Men å ta bort det etternavnet man ble født med? Nei, jeg ville ikke gjort det samme i dag som da jeg var ung. Nå har jeg mitt opprinnelige etternavn. Det er det som er meg, faktisk.

    19. Hadde jeg ikke sagt farvel til bloggen, skulle jeg faktisk ofret spalteplass på deg “frøken”! Makan til hjernedødt drit du stadig klarer å komponere, skal en lete lenge etter.Dessverre finner nettavisen stadig utrolige grunner til å gi deg spalteplas..gud hvet hvorfor…
      Nå trenger en ikke mer enn tre hjerneceller for å forstå at du stadig higer etter lesere…jeg håper du får ring på fing damn fort.. så denne piloten din ikke angrer seg…

    20. Jenter er for unge til å gifte seg.
      Kvinner derimot burde velge fritt om de vil ta navnet til den de gifter seg med eller ikke.
      Dette er en sånn typisk ikke sak som kommer fram i hytt og vær.

    21. Alle gjør vel som de vil med hva man vil hete…som en voksen dame fikk jeg lyst til å minne deg og andre unge på at dere “står å andres skuldre”.Med det mener jeg at kvinner før dere virkelig har kjempet frem den plattformen dere står på i dag.Det er virkelig noe å tenke over,om man ser kvinner i andre deler av verden er det ingen selvfølge å kunne leve..tenke og mene ting som frie kvinner.Lær dere historien dere faktisk er bærere av..les feks bøker av Suzanne Brøgger.På 70 tallet var kvinnene i Afganistan frie,yrkesaktive og uten slør..i dag går de i burka.Ta aldri ting for gitt!

    22. herlig blogg, spesielt hvordan damene føler seg tråkket på tærne.
      Eg er så glad at sånne små bagateller aldri kommer i lys i mitt forhold, og eg anbefaler at du venter noen år med å gifte deg om du synes dette er viktig.
      PS: slike bagateller var viktig for meg før, og forholdet eg hadde var et mareritt. Eneste eg kunne gjøre var å ta en solid kikk på meg selv hvorfor eg lager storm i et vannglass. Hvorfor er eg ikke glad nok i henne til å overse alle disse tingene.

    23. Fin koffert 🙂
      Koselig at du vil ta etternavnet til mannen din.
      Jeg vil beholde mitt navn når jeg skal gifte meg, men også ta min mann sitt navn.
      Jeg synes det er fint å ha mitt etternavn videre, slik at jeg kan vise hvor jeg kommer fra 😉 jeg har også en sønn fra tidligere forhold, så det ville være rart om jeg skulle ta bort mitt familienavn og navnet som min sønn har 🙂

    24. Morsomt med disse kvinnelige bloggerne som markedsfører seg igjennom sin manns yrke,som pilotfrue, fotballfrue,etc. Slik som i gamle dager(fru overrettsaksfører, etc.)

    25. Utrolig provoserende innlegg. Ingen må “føye” seg etter andres krav om tradisjon når det gjelder egne personlige valg. Det blir som å si at giftemål må utføres i kirken og det må det så absolutt ikke.
      Tenk deg litt om, du ender opp med å vise deg som både lite sensitiv til andres personlige valg og rett og slett litt enkel.
      Jeg velger å tro at du er bedre enn dette! Håper du kan komme med en forklaring på et slikt tåpelig utsagn!

    26. Den dagen JENTER gifter seg da kommer eg til å reagere..men sånn godt voksen kvinne som deg burde no ikke være så gammeldags.. Du er vel ikke 70 år enno..kjedelig blogg…kom bare så langt at du hadde kjøpt den en jævla dyr reisebag da datt eg helt ut..sånne eldre damer som deg som lever av mannen sin er så patetisk… Sitter hjemme hele dagen å blogger om vas…

    27. Jeg synes folk kan få gjøre hva de vil med etternavnene sine når de gifter seg. Min kone valgte å ta mitt etternavn enda jeg sa hun kunne beholde sitt (mest sannsynlig fordi jeg sa hun skulle beholde sitt navn, fordi hun vil ikke at andre skal fortelle henne hva hun skal gjøre).

    28. Det kom en lov på 1920 tallet, om at kvinner ikke fikk lov til å beholde sitt navn- de måtte ta mannens. De ble. F.eks fru Olav Berg. Heldigvis ble denne loven opphevet, tror det var rundt 1970. Min mor er altså den første og siste i familien som måtte ta mannens navn. Min mormor , farmor og alle bakover hadde sitt eget navn. Og jeg, mine søstre og mine barn få også beholde sitt navn .Navn er identitet.
      Min vennindes søster het Hansen, så giftet hun seg Pettersen, så giftet hun seg Berg. Nå har hun tatt morens pikenavn. Det beholder hun nok frem til neste gang hun gifter seg.

    29. Bra du fant på en måte å omtale noen flere produkter du får betalt for å vise fram. Trodde først at du virkelig var en pilotfrue, men du er tydeligvis ikke gift en gang. Tenker jeg skal titulere meg som Barnehageassistenmann jeg.

    30. “Nylig leste jeg en sak her på Side 2 om at flere velger å beholde pikenavnet sitt, og at det er blitt like vanlig at mannen tar etternavnet til kona, som at kona tar etternavnet til mannen. Jeg er kanskje litt gammeldags her og mener at det er vi jenter som skal føye oss
      Oj,oj! Gubben din er jammen heldig! Det vitner om en sjelden imøtekommenhet! 🙂

    31. Så fine vesker!! Har alltid hatt så lyst på slike selv, men med min studentnøkonomi er ikke det mulig enda. Jeg tenker du gleder deg til å ta de i bruk!
      Ha en fortsatt fin sommer Julianne 🙂

    32. “slarva”
      Støtter synet ditt. Å føye seg for partneren sin, tolker jeg som å underkaste seg.
      Men “hvet”? -Den var litt pinlig.

    33. Mennesker er delt i to typer som er helt forskjellige fra værandre. Nemlig jenter og gutter! Så det at de skal bli behandlet likt er helt feil! Jenter har sine oppgaver og gutter har sine! Sånn er det bare! Så jeg er helt enig i deg at jenter burde ta mannens etternavn når de gifter seg! Det er dems oppgave i livet eller rettere sagt dems plikt!
      Jente 13 år

    34. “Pikenavnet” sitt? Og kvinner bør “føye seg”? Kjære vene for et reaksjonært vokabular og kvinnesyn du har.

    35. Interesant! Hvorfor gifter man seg i det store og hele. Hvis kona mi ikke hadde tatt mitt navn, da tviler jeg sterkt på om jeg hadde giftet meg med henne. Men der har du meg. Jeg er ikke Pilot, men Sjøkaptein, hvilket jeg er utrolig stolt av. Men hvis kona mi tittelerer seg som Kapteinsfrue, da er det også en viss fare for at hun får beskjed om å jekke seg ned noen hakk. Hva handler dette om egentlig, slik jeg ser det så handler det om status og posisjon. Med kofferter som forteller på lang avstand at vi har klasse, stil og penger. Det ønsker vi å vise alle som ikke har samme status som oss selv. Hadde du tatt din kommende manns etternavm om han hadde vært uføretrygdet, og noen hakk lenger ned på den sosiale stigen i sammfunnet? Det blir selvsagt bare spekkulasjoner. Jeg liker synet ditt kommende Pilotfrue. Hvis jentene vil gifte seg, så bør di ta mannens etternavn. Dette handler ikke om å underkaste seg. Det handler om slekters gang skal følge slekters gang. Og om respekt for sin mann å seg selv. Men der har du meg. Nå har jeg sikkert satt fyr på noen, og kanskje så var det hennsikten!

    36. Jeg er helt enig med deg, Julianne:) Føyer meg gjerne for mannen min jeg, og kall meg gjerne gammeldags, men jeg liker at mannen er mann, og kvinnen kvinne i forholdet:)

    37. Kjære E / Jente 13 år
      Det der var fryktelig trist lesing, og tatt alderen din i betraktning så skal jeg ikke skrive så mye her annet enn at det kvinnesynet du har fått prakket på deg IKKE har noe å gjøre i 2015.
      Nei gutter og jenter er ikke forskjellig, de er mennesker begge to som kan gjøre akkurat det samme, og de begge fortjener å bli behandlet med samme respekt.
      En jentes plikt i livet er ikke å ta mannens etternavn, vil si mer at en jentes plikt er å stå opp for seg selv og ikke la seg selv bli behandlet som no mindreverdig. For det er dere IKKE.

    38. Folk må da faen forstår at når hun skriver føye seg, så mener hun ikke å slikke rævva til mannen sin. Jesus christ, hun snakker om en eldre tradisjon som hun vil følge. Det vil ikke bety at hun er en anti-feminist, slik mange over påstår.
      get a life, ikke rakk ned på andre på denne måten iallefall, gjør det andre steder…

    39. Flott, tror spesielt barna setter pris på at dere kan enes om et etternavn! 🙂
      Ellers, de av dere som trekker inn at hele verden sin førende politikk blir påvirket av dette enkeltindividet sitt valg av etternavn, og kaller vedkommende kvinnefiendtlig osv., dere burte snarest ta et lengre blikk i speilet. Dere bedriver ikke noe annet enn direkte trakassering og burte skamme dere, og hvis dere tror for et øyeblikk at dere gjør det for “et større gode”, så er svaret på det nei. Det gjør dere virkelig ikke, dere er bare ekle.

    40. Det er jo helt åpenbart at du har drømt om et A4 liv med mann, hus, kids og bikkjer, og synes Louis Vuitton gir deg mest livsglede av alt. Det kvinnesynet representerer jo dette livet som heldigvis flere velger bort. Men det er helt OK at du ønsker det, jeg bare synes at måten du formidler kvinnesynet ditt kanskje kan roes ned et par hakk, for det er da uforsvarlig å la barn lese dette fra deg som kanskje er et forbilde for noen.

    41. Anonym: Nå lever jeg vel ikke akkurat et A4 liv som blogger, men det er ingen tvil om at min mann, vårt hus, vår hund, etterhvert våre barn og ja til og med tingene mine gir meg livsglede. Ser ikke noe galt ved det?

    42. Annonym: Det tror jeg de gjør den gang de vokser opp også. Jeg har selv vært på “familietur” hvor alle hadde forskjellig etternavn. Det er absolutt ikke et problem i år 2015, men det er heller ikke noe jeg ønsker i min familie fremover nå som jeg faktisk kan unngå det.

    43. Rødstrømpa: Mitt innlegg handlet faktisk “bare” om å gi fra seg etternavnet ja.. Det at mange her velger å dra inn alt annet i mitt kommentarfelt kan ikke jeg forsvare.

    44. Hege J: Takk for det, Hege! Man må bare spare og spare. Slik er det jo med det meste man har lyst til. Det handler om prioriteringer 🙂

      Fortsatt god Sommer til deg også!

    45. Jølle: Du tror jeg får betalt for å vise frem Louis Vuitton? Det hadde vært fint. Skulle virkelig ønske det, og om det hadde vært tilfellet så hadde jeg med glede merket innlegget øverst med “produktene er sponset”, som jeg gjør med alt annet jeg får tilsendt 🙂

    46. Anonym: Hehe! Man velger jo såklart selv. I år 2015 er det jo ikke akkurat uvanlig i Norge å ha et utenlandsk etternavn, men jeg respekterer din mening. Jeg ville tatt mannens navn uansett opprinnelse, men det er min mening 🙂 🙂

    47. Cato: Det er flott at du lot henne velge selv. I mitt forhold var dette også fullt og helt opp til meg. Jeg velger likevel å dele mitt synspunkt på dette, da det for meg overhodet ikke er noe tvil om hvordan dette skal foregå.

    48. Thorgrim: La meg minne deg på en ting, Thorgrim: Det er ingen som tvinger deg til verken å lese denne bloggen eller å kommentere. Men takk for ditt givende bidrag 🙂

    49. Anonym: Jeg trenger da ikke komme med en forklaring på at jeg ønsker å følge en gammel og i mine øyne flott tradisjon?

      En sterk kvinne lar seg ikke provosere av slik.

    50. hr: Nå har jeg hatt dennne bloggen i over et år. Det du kommer med nå er altså gammelt nytt, og har ingenting med temaet “bytting av etternavn” å gjøre. Skulle likt å høre din mening om temaet 🙂

    51. makan: Dersom du virkelig mener dette, så foreslår jeg at du lar være å klikke deg inn, lese og kommentere. Nå har jeg blogget i over et år, så å “dømme” mitt bloggkonsept ut ifra et innlegg er vel litt spesielt?

    52. Sara Elle: For meg handler dette om tradisjoner, ikke anti-feminisme. Jeg er en sterk kvinne som står opp for meg selv og det er jeg faktisk veldig stolt av. Bare det at jeg deler mine synspunkt offentlig burde jo si sitt. Det er nok av “anonyme kvinner” der ute som verken står for hva de sier eller mener.

    53. Marianne: Takk for det. jeg er veldig fornøyd med den 🙂

      Det er jo såklart også en mulighet. Men som du leste, så klaffer ikke mitt nåværende etternavn spesielt godt med Urlik sitt etternavn. Det har heller aldri vært viktig for meg å beholde pikenavnet mitt, dermed velger jeg å følge en god (i mine øyne) og gammel tradisjon, hvor kvinnen tar etternavnet til mannen 🙂

    54. herlig: Nå har ikke dette vært et problem mellom meg og min kommende mann. Det har heller ikke vært meningen å tråkke noen på tæne. Jeg vet at mine innlegg ofte skaper engasjement, og er derfor forberedt på reaksjoner som dette. Likevel mener jeg flere her drar saken altfor langt ved å si at jeg er en anti-feminist osv, når ønsket mitt kun er å bevare en god (i mine øyne) og gammel tradisjon med at kvinnen tar mannen sitt etternavn ved giftemål.

    55. Balian: Nå har det aldri vært et tema at jeg ikke har valgt dette selv. Ulrik (min kommende mann) har ingenting med min beslutning å gjøre. Det at jeg velger å ta hans etternavn når vi gifter oss er fullt og helt min beslutning. Jeg vet han setter pris på den beslutningen, men han hadde ikke reagert negativt dersom jeg ønsket å beholde pikenavnet mitt.

    56. Ahh, jeg har så lyst på en sånn! Utrolig fin. Kan jeg spørre hvor mye du ga for den? Jeg tror faktisk jeg hadde tatt mannen sitt etternavn om jeg het Nilsen og, siden det er et såpass vanlig navn. Man gir da ikke opp

    57. Frida: Alle priser finnes på nett. Hehe! Det er ganske mange som heter akkurat det ja, men Nygård er ikke akkurat sjeldent etternavn det heller.. Her handler det kun om tradisjoner for meg 🙂

    58. slarva: Til din informasjon så er jeg forlovet. Altså, jeg har allerede ring på fingeren. Denne “hjernedøde driten” du snakker om er nå en forsidesak på Nettavisen. Det er tydlig at flere fant dette temaet interessant enn meg 🙂

    59. Anonym: Nå skrev jeg dette innlegget på bakgrunn av at nettopp dette er mitt valg og min mening. Jeg lar selvsagt alle andre få yttre sine meninger og sine valg. Det synes vel godt her i kommentarfeltet? 🙂

    60. Det er ikke noe investering, hvis du tenker at den kommer til å holde noe lenger enn en annen trillekoffert. Den koster bare mye fordi den er fra Louis Vuitton og skal liksom være et status merke forbeholdt de rike. Jeg skjønner ikke helt hvorfor en trillekoffert fra et dyrt merke skal være en investering.
      Hvis det er en ting jeg ikke ville kjøpt av dyrt merke så er det trillekoffert, som blir like slitt som alle andre, og som det ikke er så kult å måtte punge ut 20k for hvis det er noe som skjer med den.
      Jeg skjønner de som kjøper det i veske, men i trillekoffert, mye skjer jo på denne fronten med tanke på teknologi. Jeg syns det er et ganske idiotisk kjøp – med tanke på hvor mye den koster, og du betaler ikke for en koffert som er av nyest teknologi men den har LV merke på seg.
      Jeg er ikke noe hater altså. Jeg har bare tenkt meg denne tanken selv. Jeg husker jeg leste at Lindsay Lohan hadde brukt millioner på bag-shopping fra Luis Vuitton. Og hvis det er en ting jeg ikke kommer til å spende tusenlappene mine på så er det på trillekoffert/bagger. Haha..
      Vil ikke si det er en investering. Hvis du er så veldig opptatt av at den skal se riktig ut- så syns jeg heller ikke den er så veldig fin. Folk kan lett tro den er fake, og da er det liksom litt surt å ha betalt 20k for noe som alle tror er fake. Da ser man jo bare enda mer billig ut.
      Jeg holder meg til vanlig trillekoffert fra et solid merke, og nøyer meg med det! Så investerer jeg heller pengene på noe som gjør at jeg får pengene igjen. 🙂

    61. Hvis jeg noen gang skal gifte meg så tar jeg gjerne min samboer`s etternavn 🙂 ser ikke problemet
      liker bloggen din, å litt luksus må man vel kunne
      unne seg hvis man har penger til det 🙂

    62. Det du mener er en god og gammel tradisjon er kvinner som blir giftet vekk til menn av sine foreldre, og deretter er nødt til å ta mannen sitt navn fordi hun er underordnet han.

    63. Hei Julianne 🙂
      Først og fremst, håper dere er kommet dere vel frem til Marbella 🙂
      Temaet ditt denne gang har tydeligvis skapt debatt, men det er jo bare kult synes jeg:).
      Det jeg derimot ikke synes noe om er at der er enkelte her inne som direkte er stygge i sine kommentarer; å kalle Julianne dum er regelrett sårende for henne. Det er personangrep og det fortjener hun ikke. Hun har lov å ha sine meninger som alle andre og det at hun velger å ta sin kommende manns etternavn er kun opptil henne selv og hun sier jo at hun ønsker å følge den tradisjonen, så la hun for guds skyld få lov til det. Der er ingen av oss som har noe med det.
      Selv liker jeg bloggen veldig godt, hun skriver om ulike ting, variert og interresant. Javel, så liker hun merket Louis Vuitton, det må hun jo få lov til. Vi har alle våre favoritter, enten det gjelder vesker, klær, sko etc….. Og leser dere de andre innleggene hennes og ser på bildene hun deler av sko, klær osv, så ser dere hun mikser alt fra rimelig til mer kostbart.
      Alle lesere her inne har ulike jobber, Julianne´s jobb er å drive blog. Noe galt i det? Jeg synes der er noen lesere som viser misunnelse over at hun gjør det godt. Istedenfor å være misunnelig, er det vel bedre å være glad på hennes vegne?
      Lykke til videre med bloggingen din Julianne og nyt ferien 🙂

    64. Ingrid: Huff da.. Nå er heldigvis ingenting av det du skriver her tilfellet, da valget om å skifte etternavn har vært fullt og helt min egen beslutning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg