DERFOR ER HAN MIN GENTLEMANN

Et ærlig og kanskje litt overfladisk innlegg om de små tingene som gjør Ulrik til min gentlemann:

♥ Han gir meg oppmerksomhet gjennom hele dagen: Dette gjør han ved å lytte til meg, engasjere seg i mine gjøremål, sende meg søte tekstmeldinger og bilder, eller ved å ringe meg uten å i det hele tatt lure på noe. 

♥ Han skjemmer meg bort med god mat og blomster i hverdagen: Det er ingenting som er hyggeligere enn å komme hjem til hjemmelaget mat laget av Ulrik, eller å se han kokkelere på kjøkkenet mens jeg vismer rundt med mitt. Ulrik imponerer også stadig med både roser og kort. Det er bare såå koselig! Alle jenter fortjener det.

♥ Han gir meg uforventede gaver: Hvor gøy er det ikke å bli overrasket med den toppen, bikinien, det armbåndet eller de solbrillene du lenge har ønsket deg? Det trenger nødvendigvis ikke koste all verden, men å få noe helt uforventet er en helt annen glede enn å få bursdagsgave eller julegave. 

♥ Han lukker opp døren for meg: Lukk opp døren for dama di når det er naturlig! Ulrik lukker opp døren for meg når vi er ute og spiser, når vi er ute og handler eller når jeg skal ut og inn av bilen og det passer seg. Jeg setter utrolig stor pris på det. Noen synes kanskje dette er gammeldags, men jeg synes dette er et tegn på om mannen du er sammen med er en gentlemann eller ikke. 

♥ Han gir meg nærhet når jeg trenger det: Du skal ikke trenge å spørre partneren din om et kyss eller en klem. Bryr han seg nok så har han alltid tid til deg og viser deg kjærlighet når han ser at du trenger det. 

♥ Han gir meg de komplimentene jeg vil ha: Tynn, stor rumpe, brun, pen, søt, fin osv. Alle kan gi disse komplimentene, men det gjelder å bruke de til rett tid. Menn som bruker komplimenter rett er ekte gentlemenn.

♥ Han lar meg velge først: Enten det er type film, TV-serie, brus, vin, sjokolade eller hva som helst. Er du en gentlemann, så lar du jenta velge først.

♥ Han skryter av meg: Er det en jeg alltid kan regne med, så er det Ulrik. Han står ved min side og heie på alt jeg gjør. 

♥ Han tar hånden min offentlig: Det flotteste jeg vet er når kjærestepar og ektepar leier hender ute blant andre mennesker. En ordentlig gentlemann skal alltid ta initiativ til dette.

♥ Han er en handymann: Du er ingen gentlemann uten å være en handymann i mine øyne. Menn skal fikse ting og tang i hus og hjem. 

Er det rart jeg elsker han? 

37 kommentarer
    1. Enig i det du skriver❤, spesielt nr.5
      Men jeg lurer på om det er du som trekker vinnerene for bilvakker konkuransen💖???
      Du er heldig som har Ulrik ved din side,
      Jeg lurer på om når jeg vil møtte min gentelmann😍💖❤
      Ha en strålende dag💙👏❤❤❤

    2. Høres ut som du har truffet drømme mannen;) Han er nå god han jeg er sammen med også selv om han ikke gjør alt som står på lista di da, men blomster og gaver i nye og ne hender at jeg får 😉

    3. Jeg er enig i at å gi oppmerksomhet og å vise omtanke og interesse noe av det som kanskje mest viser at noen er glad i deg, men jeg merker at jeg også ønsker å ta for gitt at du gjør det samme for ham – hvis ikke føler jeg synspunktene i innlegget setter oss tiår tilbake i tid…

    4. JuliaSofie: Vi har alle våre egne kriterier vet du, Julia. Jeg er sikkert på at du har en flott mann selv. Det er få menn som er flinke med blomster og gaver, så det bør du sette stor pris på 😀

    5. Ja så absolutt, setter pris på alt det han gjør for meg:) Har aldri forventet noe fra han, så når han skal i butikken for å handle cola til seg selv og kommer hjem med en boks druer, da blir jeg utrolig gla:)

    6. Anonym: Hei, du! Det er ikke jeg som trekker vinner. Jeg venter på svar fra Bli Vakker om når og hvor vinneren blir annonsert, men jeg er sikker på at de som vinner vil motta en epost 🙂

      Lykke til i konkuransen, og ikke minst med å finne din drømmemann! Tvi tvi <3

    7. JuliaSofie: Helt enig. Man skal ikke forvente, men heller la seg overraske og vise at man setter pris på en minste ting, som at han tar med noe godt fra butikken foreksempel 😀

    8. Nanna: Jeg regnet nesten med at det kom en kommentar som dette. Selvsagt gjør jeg alt jeg kan for at Ulrik skal være lykkelig også, men dette innlegget handlet om han og hvor fantastisk han er, ikke om hvordan jeg tar vare på han. Det får bli i et annet innlegg. Men jeg er HELT ENIG i at mye skal gå begge veier 🙂

    9. Vi er heldige som har slike menn 🙂 Kanskje vært morsomt om Ulrik gjesteblogger med et likt innlegg, bare om deg? 😉

    10. Du er både vakker på utsiden og innsiden💖😍, tusen takk for svaret❤❤❤💞. Jeg krysser fingre og tær for å vinne😁😁. Og å finne min drømmemann😄💖💏

    11. ulrik må jo være tidenes TØFFEL :-p gaaaad, hadde gubben min gjort alt dette hadde jeg gått lei etter ett par mnd.. Men så liker jeg “badboys”, smak og behag:)

    12. Håkon: Som sagt handlet dette innlegget om Ulrik og hvor fantastisk jeg synes han er. Det at jeg skriver et innlegg som kun omhandler alt det fine han gjør for meg beviser vel at jeg setter pris på han? Skulle innlegget handlet om hvor god kjæreste jeg er, mener du? Det blir litt spesielt å skrive det selv, synes du ikke?

    13. Kaja: Vi har nok litt forskjellig smak du og jeg. Det viktigste er at jeg er fornøyd med min mann og du med din. Smak og behag, som du sier. Kos deg med din “badboy” Hehe 🙂

    14. Gud, så herlig!
      Har akkurat den samme type kjæresten, og selvom vi ikke har vært sammen all verdens tid, så gjør han det fortsatt, hver dag. Og om vi ikke sover sammen, da våkner jeg alltid opp til en fin morgenmelding, og sovner aldri uten en nattamelding.
      Du er heldig som har en så flott mann i livet ditt! Når ting er slik, er det ikke rart det fungerer mellom dere <3

    15. Takk for bekreftelsen. 🙂 Selv har jeg nok ikke noe behov for en gentleman (sånn jeg tolker benevnelsen), men oppmerksomhet, komplimenter o.l. setter jeg stor pris på. Men det hadde vært superfint om du skrev et innlegg om hva du gjør for ham i hverdagen ? trenger noen nye tips. 😉

    16. Jeg ble VELDIG misunnelig 🙂 Det virker som om dere er perfekte for hverandre. Og jeg er en relativt kynisk person, så det gjør meg glad å se at 2 personer kan finne hverandre og tydeligvis være ‘Soulmates’ for hverandre :)<3

    17. Malin våde: Da høres det jo ut som om du har en drømm av en mann selv! De morgenmeldingene og nattameldingene er helt nødvendig i et forhold dersom man ikke alltid sover sammen. Det krever så lite og gir såååå mye 😀

      Ha en fortsatt fin sommer <3

    18. Nanna: Hei, igjen! Kanskje jeg skal gjøre det. Ingen dum ide 🙂
      Ofte kommer det mange gode tips i kommentarfeltet når jeg skriver om slike ting også. De fleste har nok bruk for nye tips når det gjelder hvordan man skal ta vare på og vise at man bryr seg om hverandre 🙂

    19. Tina: Jeg føler jo at vi er det.. Heldigvis, ettersom at vi faktisk skal gifte oss 🙂 Hehe!

      Hyggelig at du sier det. Håper du finner din soulmate en dag også <3

    20. Høres nesten ut som jeg gjør for datteren min, sett bort i fra noen få punkter. Er han faren din eller mannen din?

    21. En pappa: Oi, da er du en veldig tilstedeværende og god pappa. Kanskje litt for mye av det gode? Nå vet jeg ikke hvor gammel datteren din er, men tror du skal la henne få litt lufterom. Hadde jeg hatt en far som gjorde alt på denne listen for meg, så tror jeg at jeg hadde tatt avstand etterhvert.. Men det er meg 🙂

    22. Så utrolig koselig! Lykke til med bryllupsplanlegging, og bryllupet – dere kler hverandre godt 😀

    23. JENTER!! Snap out off sukkerspinnet! “Komplimenter han vet jeg liker: tynn, stor rumpe, søt, pen (eller hva det stod)..”
      Hva med å like å få komplimeter om annet enn kropp og utseende? Hva med smart, lojal, sterk, intelligent, klok, morsom, dyktig, modig, rettferdig? Verdier som faktisk betyr noe.
      Altså – bare tenkt over det i fem sekunder. Bare tenk litt….
      Jeg er SÅ stor fan av det kvinnelig kjønn, men jeg syns slike blogger som dette undergraver oss! Jeg er rett og slett uenig, jeg syns det er feil. Major setback. Sorry, pilotfrue, men jeg må bare si det. I håp om at kanskje en – bare EN – 15 år gammel jente leser kommentaren min og filosoferer litt videre på det. Og heller ber kjæresten sin om å komplimentere henne neste gang hun sier noe smart, og ikke at hun er tynn! (Hva faen….?!)
      Og, pilotfrue – jeg respekterer deg, det er ikke det. Men du må også respektere at du har en viss definisjonsmakt som blogger på topplisten – og at ord har makt.

    24. Jeg skjønte ikke hva som var galt med å gjære dette for datteren sin jeg da? selvsagt ikke på en romantisk måte, men bortsett fra det så tror jeg (etter hva jeg ser) at de fleste småbarn setter pris på det. (Kun et svar til din kommentar til han pappaen)
      Er litt enig med deg over også, men tror ikke hun mente at han KUN kaller henne tynn etc. Det var sikkert det hun kom på der og da.
      Syns kanskje ikke jenter fortjener å velge først hver gang heller, men vi begge kjønn er det jo alltid høflig å spørre den andre hva h_n har lyst til/på da:)
      Kan jeg spørre om hvor lenge dere har vært sammen siden han gjør alt dette?

    25. meh: Jeg har ikke tenkt til å fortsette denne diskusjonen. Vi er forskjellige. Det er helt klart. Jeg hadde som sagt tatt avstand til min far dersom han hadde behandlet meg på samme kjærlige måte, som Ulrik gjør. Men det er meg.

      Ulrik og jeg har vært sammen i snart to år 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg