10 AVSLØRINGER OM KROPPEN MIN

1. Jeg smiler helst med tenner. De har blitt litt misfargede etter blant annet mye kaffe de siste årene, men jeg jobber med saken. Når jeg gifter meg i februar skal dere få se det colgate-smilet jeg alltid har ønsket meg, og faktisk hadde mer eller mindre da jeg var yngre..

2. Jeg har ingen kroppstatoveringer, men jeg har tatt permanet makeup tatovering på både bryn og rundt leppene. Tatoveringen jeg tok rundt leppene er det vondeste jeg noen gang har gjort, og noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen. Jeg synes det var fint, men dessverre ikke verdt den smerten. Selve markeringen synes omtrent ikke lenger. Det har nok noe med at jeg aldri kom tilbake for påfyll.. Hehe! Når det gjelder brynene, så er det definitivt det dummeste jeg har gjort. Brynene er skeive, tegnet opp altfor høyt og har en fasong jeg ikke ønsker meg i dag. Heldigvis klarer jeg å dekke til det verste med sminke, kanskje fordi jeg her heller ikke kom tilbake for påfyll. Nå har jeg spart de tykke og “fine”. I morgen har jeg time hos en brynsdesigner, som skal klippe, nappe, sikkert farge og forme de. Gud, som jeg gleder meg! 

3. Hårfargen min er egentlig lys blond. Ikke så fin som den er nå, men mer kjedelig og blass. Jeg føler meg aller best som blondine, men skal innrømme at jeg synes det har vært gøy å være både brunette og rødhåret. Alt til sin tid. Nå er det bryllup neste, så det blir absolutt ingen eksperimenterier utenom det vanlige med håret i nærmeste fremtid. 

4. Jeg har aldri tatt silikon, botox, restylane eller noe i den duren. Men det betyr ikke at jeg har noe i mot det. Jeg kommer nok aldri til å ta verken silikon eller restylane i leppene, men botox derimot skal dere ikke se bort i fra. Jeg ønsker meg ingen flere rynker enn de jeg allerede har. 

5. Jeg har komplekser for hendene mine, da jeg har en hudsykdom som har gitt meg mange arr og røde merker på overflaten av hendene og fingrene mine. Sykdommen er på ingen måte livstruende og påvirker meg heldigvis lite i hverdagen. Det hender jeg bruker sminke for å dekke til det verste i perioder hvor jeg føler det verst, ellers hjelper det mye med bare velstelte negler. 

6. Jeg er mest fornøyd med leppene mine. De har alltid vært store nok og markerte. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg på død og liv skulle tatovere de den gangen, men sånn er det å være ung og dum. Hehe! For meg er det viktigere med lipgloss eller leppestift enn mascara. Da kan dere tenke dere..

7. Jeg har to fødselsmerker på høyre legg. Det ene ser ut som et hjerte, mens det andre ser ut som et løvblad, tror jeg?

8. Jeg er stolt av holdningen min, og liker å tro at den kommer av turningen jeg drev med i mange år da jeg var yngre.

9. Jeg har sinnsykt mange føflekker og vurderer derfor å fjerne noen nå som jeg har hørt hvor fort det gjøres. Det eneste problemet er at flere i min familie har hatt hudkreft. Jeg har selv fjernet en føflekk på ryggen som ga meg et stor arr. Føflekken var bitteliten, men arret ble likevel stort siden de måtte “skrape” med seg alle rester rundt selve føflekkes da den var ondartet. Derfor skal jeg først til en hudspesialist som sjekker alle føflekkene mine, og høre hva han har å si. 

10. Jeg har alltid ønsket meg mer markerte armer, og er overhodet ikke redd for muskler. Når høsten kommer skal jeg sette inn giret og oppnå den kroppen jeg drømmer om før bryllupet i februar 2016. Heldigvis for meg er min gode venninne Marie fra Fredrikstad Personlig Trener her i Oslo. Hun skal hjelpe meg å nå det målet. Det blir gøy å presentere henne til dere. Hun er den mest sportye og energiske jenta jeg kjenner, så dere kan vente dere en masse gode tips og øvelser fremover. Men først skal jeg kose meg ferdig denne “sommerferien”.

20 kommentarer
    1. Brynene er jo “oppå” øynene dine, hvordan kan de være for høyt ? Det har hvert fall gått bort etter noen år når jeg tok øyebrynstatovering, men har fylt på flere ganger

    2. Anonym: Mitt venstre bryn er tegnet akkurat passe, mens det høyre er dessverre altfor høyt. Når jeg går uten sminke ser man en rødlig strek ( den brune fargen har blitt blass) gå langt over der hvor hårene stopper. Kjedelig, men for all del ikke verdens undergang 🙂

    3. Vettu om noen plasser der man kan fjerne øyebrynstatto? jeg liker absolutt ikke mine har så lyst å fjerne den, har hørt at man kan fjerne med laser men vet ikke hvor:(?

    4. Kjære Julianne, nå må jeg bare legge igjen en kommentar! Vær så snill, IKKE fjern noen føflekker du ikke må fjerne av medisinske grunner. Jeg trodde lenge jeg bare måtte ta bort noen føflekker i ansiktet(har mange på kroppen og, men disse plaget meg mest). Undersøkte så godt jeg kunne og stilte alle de riktige spørsmålene. Jeg forhørte meg flere steder og stolte til slutt på en klinikk hvor legen drev med nesten kun dette. Selv om jeg som sagt spurte alle spørsmålene man skal spørre, og var kjempe klar på at det måtte bli et “usynlig” resultat siden det var midt i ansiktet, så hjelper det lite når du kommer til feil person. Siden jeg i utgangspunktet var veldig skeptisk, ble jeg overbevist om at dette var helt ufarlig å gjøre. Men det var det ikke. Laseren lagde stygge røde arr istedet for føflekkene, og det tok lang tid før de grodde. Her har plasseringen av føflekkene mye å si, og også hvor dype de er. Men det tok de ikke hensyn til, og det forstod jeg først etterpå:/ På kroppen er det enda større fare for stygge arr, bare for å si ifra om det.
      Uansett, nå har jeg skåret vekk og sydd arrene(midt på kinnet) i 2 omganger hver og venter på den tredje operasjonen så de forhåpentligvis bare kan bli to tynne streker til slutt. Jeg håper ihvertfall veldig det! Men uansett vil jeg være merket for livet. Og når de er midt i ansiktet, er ikke det så gøy akkurat. Det var jo en grunn for at jeg ønsket de vekk og når jeg nå sitter med ordentlige arr istedet for(som er mye større) så er jo ikke det greit.
      Beklager et langt innlegg, men jeg vil bare advare deg:) Styr unna laser! De får det til å høres så ufarlig ut, men egentlig så brennes jo huden vekk.Og du har ingen garanti for resultatet. Er føflekken over huden, liten og på en god plass så kan det nok bli ganske så fint. Men hvis ikke, ikke stol på de. Og om du må fjerne noen av medisinske grunner så skjærer de nok og syr pent igjen:) Jeg ser jo nå i etterkant at jeg hadde komplekser for disse føflekkene som jeg ikke hadde grunn til å ha, og som jeg ikke ville brydd meg om i dag. Ville for alt i verden byttet bort arrene mot føflekkene jeg hadde tidligere. Det er skummelt å oppsøke slike private klinikker med sånne komplekser for de lover så alt for mye:/ Og er man ung så er dette ofte for en periode.

    5. Enliten: Hei, du. Snilt av deg å fortelle om dine egne erfaringer med dette. Det er for all del nyttig kunnskap for meg og ta med meg videre. Nå skal jeg til en spesialist, som mange i min familie går til, så jeg føler meg meget trygg på akkurat han. Det kan godt tenkes at han råder meg til akkurat det samme som du skriver her. Jeg kan fint leve med føflekkene mine. Men jeg skulle bare ønske at jeg kunne fjerne noen. Men selvsagt ikke for enhver pris.

    6. Flott og ærlig innlegg☺ du trenger ikke noe resitylan eller botox,å i vertfall ikke silikon,du har jo bryst som en 17 åring (misunnelig)😆

    7. Stort smil tilbake😆 syns de er synd at du skjuler den flotte kroppen(og de strøkne brystene) bak en stor og tett t-skjorte,vis deg frem,du er flott!
      God sommer😙

    8. Trude: Hehe! Kanskje feil bilde til innlegget.. Jeg viser jo mye av meg selv ellers da. Prøver så godt jeg kan å variere i bildene, men noen ganger daffer jeg rundt joggedress eller i T-skjorta til kjæresten hele dagen, og den siden vil jeg også vise dere. Jeg pynter meg jo ikke hveeer dag, men så ofte jeg har lyst 🙂

      Riktig god Sommer til deg, Trude <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg