BEHOLD BIKINIEN PÅ

Er det bare meg eller er det helt fjernt at jenter soler seg toppløse i Norge på offentlige badestrender? Ikke bare det, men mange jenter synes tydeligvis det er greit å droppe bikinitrusa også, og heller sprade rundt i vanlig undertøy, som gjerne også er i overkant gjennomsiktig. Jeg synes det rett og slett er ekkelt. Det hører ikke hjemme på badestrender, som Huk eller andre store strender hvor til og med barnefamilier holder til. Nudiststrender finnes jo faktisk overalt. Til og med her i Oslo.. Til dere som foretrekker å legge bikinien eller badebuksen hjemme: Vær så snill å benytt dere av de tilbudene som finnes for dere.

Jeg har slettes ikke noe i mot verken nudiststrender, eller mennesker som liker det å være avkledd eller nakne utendørs. Men det er ikke alle steder hvor det passer seg. Det burde da alle forstå? Nå høres jeg sikker ganske dramatisk ut. Det er ikke meningen. Jeg mener bare at det handler om respekt overfor andre mennesker. Du trenger ikke kaste ALLE klærne bare fordi at solen skinner, gjør du vel? Det spiller ingen rolle om du ser ut som en av Victorias Secret-modellene, eller om du har noen kilo for mye. Tykk eller tynn, behold bikinien på! 

Jeg har enda til gode å besøke en nudiststrand. Kanskje jeg gjør det en gang, og da må jo jeg respektere de “reglene” og menneskene som er der. Igjen.. Dette handler om respekt for andre. Har du det?

42 kommentarer
    1. Å nei en pupp. Det er livsfarlig, det kan må dø av :/
      Dramatisk er du ikke, bare ekstremt snurpete.
      Greit, jeg skal være enig i det med trusene. Den skal du ha.
      Men håper du reagerer like kraftig på at menn ligger der å soler seg uten t-skjorte på seg da?

    2. Enig med deg. Det Da.id skrev var litt teit skrevet. Er ikke farlig å se en naken kropp, men det er ikke akkurat så behagelig og hvertfall ikke passende. Rart at noen folk mangler såpass sosiale antenner og kan finne på å sprade rundt naken på strender som ikke er en nudiststrand.
      Du har helt rett Julianne, man bør respektere de reglene som er på forskjellige steder!

    3. Enig! Det samme med garderoben på treningssenteret, greit at man er naken når man dusjer, men mange driver og sprader rundt i nettoen, ekkelt!

    4. Nå må du skjerpe deg. Det andre gjør nå du blåse i. Og heller konsentrere deg om hva du gjør . Hvorfor skal du bry deg om ha andre gjør ???? Det er så farlig å se hva andre gjør ..
      Er synd at du skal bry deg så veldig !!!!!

    5. Det gjør meg absolutt ingenting om jenter går toppløse, det er da bare ett skritt nærmere likestilling. Trusene derimot er en annen sak..

    6. Det gjør meg ingenting om jenter ligger på stranda toppløse og soler seg, men om de skal bade eller bevege seg vekk fra håndkle/strandstolen så synes jeg de kan ta på seg bikinitoppen igjen. Og det med å bruke undertøy i stedet for bikini synes jeg bare er tacky.

    7. Heilt einig med deg. Er akkurat som om nokon skrur av ein brytar i det me har flydd ut av Noreg. Då er det plutseleg heilt ok å sprade halvnaken/naken rundt på stranda. Er ikkje noko koseleg for oss andre som meiner at ein minimum må ha på seg bikini. Greit å ligge på magen uten bikinitopp, for å unngå skille, og det fins mange kule bikinier i dag der ein unngår store skiller når ein ligg på rygg. For dei som har problem med dette, så kanskje dei heller skal ta solarium eller bade på ein nudiststrand.
      I tillegg er jo sjeldan lokalbefolkninga så nøgd med at me mister alle hemninger i det me kjem til syden. Eg hadde heller ikkje syntes at det var så kult å bu/jobbe rundt halvnakne folk. Det har ingenting med religion å gjere…
      Bikini eller badeshorts på stranda, og minimum ein t-skjorte i tillegg når ein skal ut for å handle/ete? 🙂 Det er vertfall mi meining om kva som er normal folkeskikk.

    8. Å ligge og sole seg toppløs er helt ok for min del. Men I det øyeblikk man skal opp og gå eller bade, bør bikinien på. At noen soler seg eller sprader rundt uten truse er for meg også ekkelt. Svett tiss er ikke så digg 😄

    9. Jeg er veldig enig med deg!! 🙂 Godt skrevet! Folk må virkelig tenke litt lengre enn sin egen nesetipp og vise respekt for mennesker og familier rundt seg.

    10. Men herlighet da, er det virkelig nødvendig å kalle henne “snurpete” fordi hun har en mening om noe?
      Jeg er helt enig med deg, Julianne, tynn eller tykk, høy eller lav, om det er et vanlig badested eller strand så behold normalt badetøy på.. Eller gå på steder som er mer ment for å gå uten, er ikke så veldig vanskelig.
      Gratulerer med navnedagen til Ulrik forresten! God helg 🙂

    11. Victoria: og kalle henne snurpete syns jeg er helt innafor, for det er jo eksakt hva hun er når det kommer til dette her. Hun velger å dra på en strand hvor både nuditst stranden og den vanlige stranda så og si ligger på hverandre, og så i ettertid legge ut et blogginnlegg om hvor lite respektfullt det er når noen ligger å soler seg toppløs. Det henger jo ikke sammen i det hele tatt.
      Ja det er hennes mening, men her i Europa har det vært sosialt aksepter for jenter og damer å sole seg toppløs de siste 40 åra. Og som jeg sa i første innlegget, hvorfor skal ikke jenter også få sole seg toppløse når det er helt greit for menn? En pupp er en pupp, uansett om det er en mann eller dame. Forskjellen er bare at dere har melkekjertler.

    12. Her tror jeg man må bare være enig i å være uenig. Tror det har med hva hver enkelt er vandt med. Og hvilke grenser hver enkelte har. For meg har jeg ikke noe problem med at noen går toppløs og jeg går gjerne toppløs selv. Men min grense går på å ikke gå toppløs der det ikke passer seg. Som jeg mener er i Norge, rett og slett for det ikke er vanlig. I sydligere strøk går gjerne befolkningen slik og da mener jeg det heller passer seg. Så min mening er, se det ann. Er du den eneste som lufter puppene er det kanskje like greit å la være:-) God lørdag videre:-)

    13. Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor du er redd et par pupper? 50% av verdens befolkning har dem. Du suttet på et par som baby. De er da fullstendig naturlige.
      Hvem er det du vil beskytte? Deg selv? Du har dem jo selv, og har garantert sett flere hundre. Du kan da ikke være så sjenert at et par bryst gjør deg brydd.
      Mannen din? Han har sett en masse han også, og syns nok at pupper er pupper.
      Barn? Barn tenker ikke på pupper som noe seksuelt, det er bare en kroppsdel for dem (og en kilde til mat for de minste). De ser pupper hele tiden, i garderoben på svømmehallen for eksempel. Det er da bedre for dem
      Å se kropper i alle former og fasonger og kvinner som er stolte over den kroppen de har, enn en haug med forknytte mennesker som må dekke seg til hele tiden.
      Jeg vedder på du er en av de som hadde tatt bikini på en baby også. Må jo dekke til puppene må vite! Ber du mannen din sole seg med t-skjorte på, han har jo teknisk sett pupper han også, bare flatere enn deg. Eller er det bare kvinners overkropp som må dekkes til?

    14. Enig! Ikke alle steder det passer seg. Har ikke noe med at man dør av å se en pupp, jeg blir selv bare brydd av det.

    15. Da.id: eeh så fordi man mener det så er man snurpete? Herlighet. Jeg er klar over at hun var på Huk, men ta og les blogginnlegget en gang til.. Det står ikke spesifikt om huk der, jeg oppfattet det som en generell mening om hvordan man kler seg i forskjellige settinger.. Klart man går naken på en nudiststrand, men å løpe rundt i en gjennomsiktig liten stringtruse er bare tacky, jeg har ikke noe problem med at man soler seg toppløs om man ligger på ryggen eller for seg selv, men det er unødvendig å hoppe rundt mellom andre besøkende i tøy som hører til hjemme. Dessuten så synes jeg at man skal få si meningen sin uten å bli kalt snurpete.

    16. Helt enig med deg. Har ikke noe med snurpete/snerpete og gjøre. Og hvorfor må noen på død og liv flashe kroppen sin på andre ? Det er det samme om du er 16 , 25, 40 år eller 90! Hvorfor skal vi bli tvunget til å se andre folks intime deler ? Jeg har bada og solt meg naken og toppløs men da på nudiststrand eller et usjenert sted. Nei behold bikinien og badebuksa på når du er sammen med andre på stranda, og vis respekt.

    17. Victoria: jeg tror kanskje det er du som må lese innlegget igjen, for jo Huk blir nevnt spesifikt.
      Og hadde du kanskje lest første innlegget mitt så sier jeg at det med å traske rundt i en stringtruse på stranda ikke er greit… Fikk kanskje ikke det med deg? Stringtruse er tacky as hell, uansett om det er en bikiniunderdel eller truse.
      bra du syns det er ok at jenter og damer kan ligge på ryggen å sole seg toppløs, men det syns nemlig ikke eieren av denne bloggen. La meg bruke hennes ord som starter dette blogginnlegget: ‘Er det bare meg eller er det helt fjernt at jenter soler seg toppløse i Norge på offentlige badestrender?’
      Her never hun ikke et ord om å gå rundt, her er det snakk om å ligge på ryggen å sole seg.
      Hun mener dette handler om respekt, men den respekten der er veldig enveiskjørt. De som velger å sole seg toppløse på offentlige strender i Norge, holder seg innenfor det norske lovverket. Hvor er deres respekt?? Den er jo ikke-eksisterende, for de er jo bare fjerne..

    18. Michelle: Den er gammel fra Nelly.. Kjøpte den for 3 år siden eller noe sånt, men liker den fortsatt veldig godt. Elsker fargene i den 🙂

    19. Da.id: Ah så det med huk nå, da blir det for dumt å bruke det som et argument, jeg leste innlegget litt fort da antar jeg, beklager. Nå skal det også sies at jeg ikke vet hvilke strender i Oslo som er nudiststrender og ikke altså, så det skal jeg heller ikke si stort på. Og det er en stund siden jeg sola meg på en strand i Oslo området.
      Jeg trodde det var mer normalt/ akseptabelt å gjøre det på den måten i utlandet, feks: Tyrkia og Spania, der florerer det av damer i alt fra 20-40 år som soler seg i kun en liten stringtruse. Men hvis ingen på en Strand soler seg toppløs ville det blitt litt unaturlig spør du meg, men smak og behag. 🙂

    20. Emilie: Da foreslår jeg at du lar være å besøke denne bloggen, Emilie. For her poster jeg som alle andre bloggere hundrevis av bilder av meg selv, og det kommer jeg til å fortsette med 🙂

    21. Hvorfor skal kvinner måtte dekke til brystene sine? Fordi det er ekkelt, sier du? Menn kan da få gå i bar overkropp uten at noen reagerer. Mange menn som har såkalte “manboobs”, men kan ikke huske at noen har fortalt dem om å holde bikinitoppen på… Ser vi fortsatt er langt unna likestilling.
      Kvinners bryster er ingen kjønnsorgan! #Freethenipple

    22. Hva i all verden er galt med kvinner som går toppløse? Jeg er enig i at man kan dekke til kjønnet sitt, men bryster er helt innafor. Kvinnelige brystvorter er ikke mer seksuelle enn mannlige brystvorter, og de har faktisk en funksjon som er langt fra seksuell… I innlegget etter dette reagerer du på at mange mener dette er et spørsmål om likestilling, og jeg må si jeg blir sjokkert. Våkn opp, det er AKKURAT det det er! Du reagerer på kvinnelige bryster fordi det ikke er vanlig, men jeg er sikker på at om du virkelig tenker deg om vil også du forstå og være enig i at en kvinnelig pupp ikke er noe mer vågalt eller skittent enn en mannlig pupp. Vær litt feminist, a. Seriøst! #freethenipple

    23. Hei hva er endelig galt at kvinner Går topp løse.
      For min del kan dem gjerne ligge på ryggen kliss naken da.
      Det er helt naturlig.
      Det er litt Verre for oss gutter å gjøre det samme.
      Vi kan ikke skjule så lett at vi er kåte da.
      Dere kvinner har det letere der

    24. Mye mere delelig å gå sole seg naken og svømme naken for det første er det bra for helsen. og for det andre slipper mann å bytte til tørt bade tøy etter mann har vært uti vannet. Dere jenter bør da kunne vise hele kroppen til oss menn uten å være flaue over det. som du vet har jeg aldri på meg noen ting på noen strender. jeg prøver å skjule at jeg kan være kåt da, det er i så fall dere som får meg det slik er det bare
      Ha ett godt høst og vinter

    25. Det blir uaktuelt å ha på meg verken truse eller badebukse på noen strender.
      Da skal jeg både gå og ligge kliss Naken. Det må dere jenter bare finne dere i

    26. Hei!
      Hva er galt med å vise hud?
      Om selvsikre, vakre norske jenter soler seg toppløse i string så
      Skader vel ikke det noen?
      Sunne friske jenter i string truser er nydelig!
      Det styggeste jeg vet er kritt hvite rompe baller.
      Brun på rygg og lår, og en kritt hvit rompe, og en liten string i tillegg! Da er det bedre å få farge på rompa!

    27. liker ikke å se nakne hårete menn uten klær jeg heller, skal jeg be de fint ta på seg gensern da? eller nei, det er diskriminering hæ

    28. Jeg syns det å være naken er greit. Kjenne vinden stryke over kroppen, for en herlig følelse. Og når det kommer til brystene. Ja! Hva kan enn si? Bryster er bryster, manne bryster, damme bryster, store bryster, små bryster, runde bryster, flate brytser. Det alle bryster har tilfelles, er det at alle har brystvorter. Så la folk få gå toppløse, uansett kjønn og legning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg