HØYSESONG FOR UTROSKAP?

Jeg får ofte spørsmål om jeg er redd for at Ulrik er utro mot meg når han er ute og reiser. De siste par måneden har spørsmålene florert. Jeg konkluderer med at det har noe med årstiden å gjøre, men vet ikke om det faktisk ligger noe i det. Hva tror dere? Foregår det mer utroskap om våren og sommeren enn resten av året? Eller er dette bare en klisje?

Jeg har ikke svarene, men jeg tror dessverre at det ligger noe i det. Heldigvis er jeg ikke bekymret for verken Ulrik eller meg selv. Jeg synes ikke vi skal gå rundt og uroe oss for ting, med mindre man har en veldig god grunn til det. Selvsagt er utroskap noe alle som føler seg lykkelige i forhold frykter, men vi må jo bare lære oss å stole på hverandre. Tillit er for meg det aller viktigste for at et forhold skal fungere bra. Dersom ikke tilliten eksisterer begge veier i forholdet vil man på et eller annet tidspunkt møte en konflinkt, og den kan i verste fall være ødeleggende.

Hva med Ulrik da? Burde ikke han være like redd for at jeg skal være utro her hjemme? Jeg er jo like mye alene som Ulrik er når han reiser vekk. Det er da vel ikke noe vanskeligere for meg å gjennomføre et sidesprang hjemme alene enn det er for han, selv om han er i en annen by eller et annet land? Det handler nødvendigvis ikke om anledning. Dersom du virkelig ønsker å være utro, så får du det til, uansett yrke eller livsstil. 

Jeg har hørt mange si at det foregår mer utroskap i visse yrker, som i flybransjen, meglerbransjen, utelivsbransjen osv.. Om det stemmer eller ikke vet ikke jeg. Det er klart at man blir påvirket av de menneskene man har rundt seg til daglig, men en snill og trofast mann eller kvinne vil da ikke forvandles til et monster bare på grunn av bransjen? Hva tror dere?

I mitt hode tror jeg faktisk det motsatte. Jeg tror at den tiden Ulrik og jeg tilbringer fra hverandre minsker sjansen for at noe slikt kan forekomme. Det samme tror jeg om andre yrker som krever lange arbeidsager, reiser og tid fra hverandre. Jeg tror at avstand er noe av det sunneste et forhold kan bli utsatt for, forutsatt at partnerene er trygge på hverandre.

Men igjen.. Jeg har ikke svarene. Dette er bare noen tanker jeg har gjort meg.  


  

10 kommentarer
    1. Jeg kjenner både to flyvertinner og en pilot som jobber i Norwegian, og vet at det er mye utroskap. Det er lettere å være utro utenbys enn å være utro hjemme eller i samme by, i frykt for at partneren skal få vite noe.

    2. Er på mitt 3.år med avstandsforhold, og jeg har aldri vært bekymret for at han muligens er utro. Tror det har noe med at man ikke er avhengig av en person. Man har det fint uten, men velger å ha denne personen i livet som en bonus:) hva er poenget med å være utro da?!

    3. Jeg hadde aldri taklet et avstandsforhold med samboeren min. Vi har vært sammen i snart 4 år, og bodd sammen i 2. Jeg elsker han og er så avhengig av han, så klarer meg ikke uten han, verken i hverdagen eller helg. Vi har alltid vært utrolig opptatt av at man skal bruke tida sammen, og at et forhold baserer seg på nærhet. Hva er vitsen med å være sammen med noen hvis man ikke tilbringer tid med personen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg