SKAL, SKAL IKKE?

Nå trenger jeg litt hjelp av dere. Jeg har så lyst på tatovering, men får ikke helt bestemt meg. Det skremmer meg at valget jeg tar vil være med meg livet ut. Likevel er jo det også litt av det fine med det. Et symbol eller en tekst som skiller deg fra mengden.

Jeg har snust på forskjellige tatoveringer i flere år, men aldri klart å bli enig med meg selv. Det er viktig for meg at tatoveringen betyr noe, da det mest sansynlig kommer til å bli med den ene tatoveringen. For jeg har nemlig ingen fra før. Det er også viktig for meg at den tas på et sted hvor jeg har mulighet til å skjule den, derfor har jeg falt litt på tanken om ribbeina..Er det noen av dere leserne mine som har tatovering her?

Neste spørsmål er jo hvordan type tatovering. Jeg ser for meg et symbol eller bilde av noe, ikke tekst, men hvem vet. I morgen sier jeg kanskje noe annet. Det er det som er så frustrerende. Jeg ønsker meg en slags “kjærestetatovering”, og har heldigvis fått med meg min bedre halvdel på den ideen. Noe vakkert som binder oss enda mer sammen, som om vi ikke er mer enn nok forpliktet til hverandre med både forlovelse og hus.. Hehe! 

Siste spørsmål: Hvem er flinke i Oslo? Kommer det ann på type tatovering, eller hvordan finner jeg frem til det rette tatoveringsstudioet for oss? 



Skal, skal ikke? Hjelp! 

28 kommentarer
    1. hei. Jeg har ikke over ribbene men det er jo veldig fint å ha der da. Har en venninne som har der og hun kler deg virkelig. Jeg har selv på virst ned til storetå og rundt ankel. For meg er det en tatovering som sier noe om meg. Den var veldig impulsiv og jeg elsker den forsatt like mye. Jeg vet at jeg helt klart skal ha flere. Lykke til med tatoveringen 🙂

    2. Har selv tatoveringer som betyr veldig mye for meg selv. En på skulderbladet og en på ankelen. Den på ankelen tegnet jeg selv, men ble litt mislykka siden jeg fikk latterkrape (første tatoveringen).
      Uansett, når du ikke er sikker i din sak. Råder jeg deg som alle andre til ikke å ta tatovering. Å tatovere navnet til noen på kroppen er også en tabbe som veldig mange gjør. Det kan være lurt å ha en tekst eller et symbol som betyr veldig mye for deg. Noen tar VIF tatoveringer fordi det er et lag de virkelig elsker. Mens andre igjen bruker dyr eller ord til å symbolisere hvem de er.
      For min del virker det ikke ut som du er klar for å ta tatovering. Selv visste jeg hva jeg skulle ha i mange mange år før jeg ble 18 og endelig kunne ta tatovering. Vet om veldig mange som ikke har tenkt så mye gjennom det før de tar og de har angret ganske mye på de tok. De endte opp med en laserbehandling som mange sier er ti ganger verre enn det er å ta selve tatoveringen.
      Dette er min mening. Håper du ble klokere i valget ditt, det er jo ditt valg. Om du bestemmer deg for å ta i Oslo, sjekk ut om de har lisens til å drive salongen. 🙂

    3. Hei:-)
      Jeg fikk tips om å plassere min første (og eneste!) tatovering et sted hvor man ikke ser den-når man møter sitt eget speilbilde hver morgen:-)
      Dersom man ser den hver morgen i speilet, kan man se seg litt lei på den…
      Valget falt på skulderbladet-hvilket jeg er glad for i dag!
      Lykke til:-)

    4. Hei 🙂
      Har tattoo på ribbeina og synes ikke det var noe spesielt vondt å ta. Og er veldig fornøyd med den 🙂
      Har et dikt der på engelsk som handler om bror og søster 🙂 <3

    5. Jeg har to tattoveringer, en med symbolene for tro, håp og kjærlighet på ankelen og et med verdenskartet på armen. Jeg skulle ALDRI ta tattovering, men endte opp med to stykker og er så glad for det! Har ikke angret et sekund på at jeg tok dem. Go for it sier jeg bare :-). Jeg tok min første på Tro Håp og Kjærlighet Tattostudio i Oslo! Kan anbefales på det varmeste. Utrolig dyktige, koselige og behagelige tattovører. Ellers har jeg hørt mye bra om Lucky7 tattoo i Oslo! :-). Lykke til!

    6. Har selv flere, også nedover ribbeina…jeg har tatovert en engel og 4 blomster som symboliserer mine søsken:) det viktigste er å finne ut hva du ønsker, så finner du et studio som gjør den slik du ønsker:) lykke til 🙂

    7. Jeg har et hjerte på fotbladet. Tok det veldig spontant for 3 år siden. Det var ikke gjennomtenkt i det hele tatt, men har ikke angret et sekund. Som du sier så er det veldig lurt å ta en som man kan skjule. Men du burde være 10000% sikker på at du skal ta så du ikke angrer. Haha ikke at jeg har noe jeg skulle sagt siden jeg tok det så spontant. Men go it!!!!

    8. Jeg har fjernet en med laser, det er overhodet ikke vondt og tar veldig kort tid. Og huden er like fin. Så permanent trenger den ikke være 🙂

    9. Sofie: Ulrik har også fjernet, og han synes det var sinnsykt vondt. Det varierer nok ut ifra sted på kroppen, størrelse og metode, men uansett greit å vite at det faktisk går ann. Hører det har kommet noen nye metoder i det siste også.. Er det lenge siden du fjernet din? 🙂

    10. Anja: Hehe! Jeg skulle heller aldri ha tatovering da jeg var yngre, men tiden forandrer seg. Nå har jeg virkelig lyst på. Kanskje jeg også ender opp med to 🙂

      Takk for anbefalinger! Skal sjekke ut begge stedene.

    11. studentbe: Tegnet selv? Wow! Mer personlig blir den jo ikke 🙂

      Jeg vet at jeg sier jeg ikke er sikker, men jeg har jo tenkt på dette i mange år. Blir man noen gang sikker? Hehe!

      Det med lisens var et godt poeng. Takk 🙂

    12. Har en fjær på underarmen med tekst under. Har aldri angret en dag på at jeg tok den, men tenkte også mange år igjennom det før jeg gjorde det. 🙂 tenker å ta en eller to til.
      Hvis du skal ta en kjærestetatovering vil jeg anbefale noe som kan bety noe bare for deg, eller noe som det er lett å tatovere over. Tenker selv på å ta en kjærestetatovering, men tenker også tanken om at man aldri vet hva som skjer i livet og at man må tenke over hva man kan gjøre med denne tatoveringen dersom ting skulle gå skikkelig skeis. Håper du finner ut av det 😀

    13. Jeg har et kallenavn på kjæresten min og har tatt en tatovering som billedlig beskriver det – om du skjønner. Bare han og jeg og de nærmeste som vet betydningen, og den er jeg godt fornøyd med. Håper du finner noe du liker godt du også. Så at du skrev at det sannsynligvis blir den eneste, men du skal ikke se bort fra at du ønsker flere når du først har fått en – det gir ofte mersmak 🙂

    14. Jeg har et par tatoveringer, og når man først har tatt en er det lett å bli bitt av basillen og ta flere! Per dags dato har jeg en på ankelen og en nedover siden/ribbeina. Og det blir flere!
      Å ta på ribbeina var pain! Ingen hemmelighet det, og det er et av stedene det visstnok er verst å ta, siden det er så tynn hud der. Men jeg angrer ikke!
      Og en tatovering blir som et arr eller andre merker, du vet at de er der, men du tenker ikke noe over de etter en stund, de bare er der.
      Anbefaler deg “Ink Cotoure” som ligger i Oslo – superflinke!

    15. Jeg synes helt ærlig tatoveringer ikke er noe fint, uansett hvor lenge jeg ser på de, haha. Dessuten er det så utrolig mange som har det nå at det nesten er mer spesielt uten!

    16. Jeg har selv en god del tatoveringer og er i gang med å ta en sleeve. Jeg er kjempefornøyd med alle mine, og det er ikke så skummelt som alle tror! 😀
      Det er veldig lurt å vite at folk ofte blir litt hekta og ender opp med å ta flere, men det gjelder jo selvfølgelig ikke alle 🙂
      Ribbeina er et veldig vondt sted å ta en tatovering, men om du bare skal ha skrift så kommer det nok ikke til å gjøre særlig vondt, det er litt verre med ting hvor tatovøren må lage mye lange linjer og det er som regel det folk syns gjør vondest 😛 Og om du har lyst på barn en gang i fremtiden, så er ikke ribbeina det lureste stedet. tatoveringen vil ofte strekke seg mye om du blir gravid og da kan det hende at den blir litt ødelagt, men det er mange ganger det går fint også 😛
      Jeg vil anbefale Timeless Tattoo i Oslo, Lucky7 Tattoo i Oslo. Det er der jeg har tatt mine! 😀 De ansatte der er ekstremt talentfulle, du kan virkelig se at de elsker det de driver med og de kommer med masse god råd! 😀

    17. Ville aldri tatt tatovering om du alt nå trøster deg med at den kan fjernes med laser om man går lei eller vil ha den vekk. Ta tatovering fordi du kan se for deg at dette er noe du vil ha for resten av ditt liv, ellers ender du opp som alle de andre som skal ha det for at det er kult. Da kan du heller kjøre flashtattoos.
      Hilsen ei med MANGE tatoveringer, som aldri har angret 🙂

    18. Hei!
      Jeg tenkte i ca 4år før jeg tok, var frem og tilbake på hva, men så i 2013 mistet jeg min kjære bestemor og da bestemte jeg for at jeg skulle ta noe som representerte henne, bestefar og mamma, de 3personene som står/sto meg aller nærmest og som alltid har vært der for meg. Etter å ha tenkt i et halvt år ca så gikk jeg for 3roser på skulder/skulderblad. Finner mer og mer betydning i den og er enda mer fornøyd nå et år etter.. Og så kan jeg gjemme den under en tskjorte eller lignende, noe som var viktig da jeg valgte sted da jeg har eldre familiemedlemmer som virkelig hater tatoveringer. Vil ikke provosere med den så derfor dekker jeg den til når jeg er hos de. Jeg ble anbefalt stedet av ei venninne og da jeg sjekket instagram var valget lett. Anbefaler Leading light(jeg tok i Sandvika, men vet de har i Drammen også, veldig dyktige begge steder!) har også hørt mye positivt om Timeless i Oslo. Så lenge du har tenkt nøye gjennom hva du vil ha og er fornøyd med tattovørens tegning så trur jeg ikke du angrer 😉

    19. Jeg tok selv tatovering på ribbeina for ca et år siden og har ikke angret et sekund. Veldig greit sted å ha den, da man slipper å vise den frem hele tiden, samtidig som det er veldig fint å vise den når man har åpne topper osv. Jeg tok en tekst som betyr mye for meg, og syns egentlig ikle det var noe særlig vondt i det hele tatt. Go for it, men ikke før du er 100 % sikker på hva du vil ha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg