INTERVJU MED VGTV

Hei, dere. I går gjorde jeg et intervju med VGTV. Jeg har aldri vært med på noe lignende før. Det var litt skummelt, men de sa jeg klarte meg fint. Klippet kommer i ettermddag. Jeg er veldig spent. Det er noe helt annet å uttrykke seg muntlig foran kamera, enn å skrive og formulere seg her på bloggen. Jeg føler meg naturligvis mye tryggere bak den lille søte macen min, men tar likevel en utfordring når jeg får den. Spesielt når jeg tror og håper at det kan føre til noe positivt. Jeg er altså ikke helt ferdig med å skremme og advare andre unge jenter når det kommer til å være våken på byen. Temaet er dessverre fortsatt aktuelt, og vil nok være det i lang tid. 

Selve intervjuet gikk veldig fort. Jeg satt igjen med sikkert tusen ting i hodet som jeg burde ha sagt, men slik er det vel alltid for alle. Det meste jeg sier blir jo bare en repetisjon av hva jeg har skrevet og forklart her på bloggen, og i saken for Side 2. Håper dere vil klikke dere inn og se snutten litt senere i dag. 

For dere som ennå ikke har sett denne filmen, bør absolutt sette av noen få minutter. Så enkelt kan det altså gjøres. Skremmende! 



34 kommentarer
    1. Fint du ville stille i VGTV, men kanskje litt dumt at det virker som om du helst ikke vil svare på det han spør om. Han har en tung jobb med å få noe nyttig ut av deg.

    2. Jeg skjønner ikke.. Du sier du vil gå ut med dette for å advare andre og unngå at det skal skje med flere, da fatter jeg ikke hvordan du kan være i tvil på å anmelde? Selv om det er vanskelig å bevise så er det jo mye bedre å prøve enn å ikke prøve? Da har su gjort alt du kan. Nå lar du jo fyren “gå” og gir han muligheten til å gjøre det igjen uten så mye som en skremsel av en anmeldelse?

    3. Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor du advarer andre og ikke anmelder dette. Er så useriøst av deg. Virker som du har veldig vanskelig for å svare på spm han kommer med og han må dra ting ut av deg mens du tenker på hva du skal finne på å svare. Lurer på hvem som doper ned folk med dette dopet og bruker penger på det for å oppnå ingenting. Du sier veldig mye ting som ikke holder grep.

    4. går det Ann å være så dum. Du er den mest oppmerksomhetssyke personen i norge. Det som skjedde deg var da ikke noe å ta så dramatisk. Greit å fortelle andre at de skal være forsiktig, men du overdriver sånn..

    5. Hva er dette? Hvorfor er du i tvil med å anmeldele det? Bra du har fått mindre lesere etter du sier det

    6. Jeg ville bare si at jeg synes du har veldig pen stemme, haha. Veldig viktig tema å få frem, men synes du kunne fremstilt dette på en litt annen måte. Jeg ville uten tvil anmeldt dette, men dette hysteriet setter nok en liten støkk i gjerningsmannen uansett.Du virker veldig skjønn da, Julianne, det skal du ha.

    7. Du klarte jo ikke svare på noen av spørsmålene, greit nok at du ikke klarer det. Men om dette som du sier, er det veldig alvorolig tema, hvorfor tar du det ikke seriøst? Golddigger 🙂

    8. Hei Julianne! Nå tar du tak i et veldig viktig tema…. Og kritikken du får her, synes jeg mangler fullstendig fundament… Noen nevner at det ikke skjedde deg noe, men du ble faktisk utsatt for noe som kunne ha medført både hjerteinfarkt og slag… Det er et stort stressmoment for kroppen å få amfetamin i seg… Jeg har opplevd noe tilsvarende, men følte at jeg mistet evnen til å røre meg, skrike eller beskytte meg… Ville slå fra meg, men var helt lammet… Klarte til slutt å ringe en venn som kom til unnsetning før det gikk helt galt… Dette er en realitet,, jeg tror ikke det er helt uvanlig, -så stå på…. Og når det gjelder anmeldelse, så forstår jeg at du nøler…. Det er ikke bare det at det er usedvanlig vanskelig mht det bevismessige, men det er også en knallhard prosess…. Ta vare på deg…

    9. Hei😊 Synes det er tøft gjort å stille opp på dette. Er ikke bare bare å sitte i studio når man ikke er vant til det. Du svarte veldig bra på spørsmålene. Må ha vært en skremmende opplevelse som heldigvis endte bra.

    10. Hvis du synes det er viktig at flere får vite om temaet osv, og at du synes dette er noe ille, hvorfor ikke anmelde? Er jo bare som å la det fare..

    11. Jeg synes Julianne får mye unødvendig kritikk, ikke bare på dette innlegget, men på bloggen generelt. Hun er da ikke oppmerksomhetssyk bare fordi hun vil informere om faren ved å ikke passe på glasset sitt på byen? Hun virker heller som en ekstremt snill og god person som tenker på andre, noe det de som skriver stygge kommentarer IKKE virker som. Å hate bare fordi man ikke har noe bedre å gjøre er bare latterlig. Julianne er en flink blogger, som er veldig vakker og virker utrolig snill.

    12. Dwightinha: Virket det slik? Det var ikke den tilbakemeldingen jeg fikk av både programlederen og film teamet. Men, men.. Vi tolker ting forskjellig 🙂

      Jeg satt meg noen grenser i forkant av intervjuet i forhold til hva jeg ville svare på og ikke. Det var noe både jeg og VGTV forholdt oss til.

    13. Helene: Det om jeg vil anmelde saken eller ikke er vel fullt og opp til meg å avgjøre? Jeg skjønner ikke hvorfor alle andre tror at de har noe med det å gjøre..

    14. Anonym: Skal man ikke tenke før man snakker? Det er heldigvis jeg opplært til. Både programleder og film teamet var meget fornøyde med opptaket. Altså, han følte det ikke vanskelig og føre en samtale med meg 🙂

      Vet du.. Det lurer faktisk jeg på også. I dette tilfellet vet jeg hvem som stod bak, men det er dessverre mange som holder på med dette ute på byen. Bakgrunnen til det er ikke alltid godt å si, men det skjer. Det er det som er poenget her.

    15. Marte: Jeg overdriver? Ikke dramatisk? Du mener altså at det er normalt å få amfetamin i glasset på byen? For meg var denne hendelsen det verste som har skjedd meg. Jeg unner ingen den samme opplevelsen.

    16. Sandra: Hehe! Jo, takk for det 🙂

      Hvordan ville du fremstilt dette da? Jeg har aldri opplevd noe lignende før, og er dermed ingen ekspert på dette feltet.

      Det er absolut meningen at “hysteriet” skal gjøre vondt for mannen som står bak dette. I mine øyne er det en straff nok i seg selv. Jeg kommer ikke til å kommentere noe mer rundt om det har blitt/blir en anmeldelse, da jeg mener at dette er fullt og helt opp til meg.

      Ønsker deg en fin uke videre!

    17. Herregud: Nå er det vel strengt talt mine svar som har noe å si i denne saken. Det var mine tanker, følelser og ord de ønsket. Ikke dine 🙂

      Hva har mitt intervju på VGTV med ordet “golddigger” å gjøre? Fortell meg det er du snill.

    18. Monica Jenssen: Hei, Monica! Takk for forståelse og at du deler din egen opplevelse. Det høres ut som en forferdelig natt. Jeg er glad for at det “gikk bra” med deg, og at du fikk hjelp av en venn. Huff.. Håper alt er bra med deg sånn ellers <3

    19. Lene: Hei, Lene. Takk for at du sier det. Jeg grudde meg veldig, og var ganske nervøs, men synes selv og har fått høre av mange at jeg klarte meg bra.

      Jeg har heldigvis kommet meg over det som skjedde, men er utrolig redd for at noe lignende kan skje igjen.

      Ønsker deg en fin uke videre 🙂

    20. Heisann igjen Julianne. Jeg mente absolutt ikke å virke som en bedreviter eller noe sånt, men jeg mente rett og slett bare det at jeg føler at jeg ville først og fremst advart andre, men også vise at slikt går ikke uten konsekvenser. Jeg føler at dette er et tema man burde ta mer tak i generelt, og det er ikke bare ditt ansvar som blogger. Det er jo et stort samfunnsproblem, så jeg ville heller fokusert på dem som gjør slikt heller enn å advare andre og passe seg mer. Som sagt er jo dette ikke ditt ansvar å sette fokus på, men du har en mulighet til det 🙂

    21. Sandra: Hei, igjen. Jeg er enig i at det burde bli større fokus på dette sånn generelt. Som sagt har jeg flere ganger uttrykket at denne saken får konsekvenser, men ønsker ikke å utdype noe mer enn det.

      Hensikten bak alt “oppstyret” var ment som en vekker for andre unge jenter. Jeg håper inderlig at min historie har bidratt til noe positivt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg