NÅR DU OPPDAGER AT…

Har du noen gang opplevd at du har gått med matrester i tenna, noe rundt munn eller en pinlig stor flekk et eller annet sted i flere timer uten at noen har sagt ifra til deg? Det skjedde med meg i dag. Jeg startet dagen hos tannlegen tildlig på morgenen, og spiste derfor ikke frokost hjemme. Jeg gruer meg alltid som et lite barn før jeg skal til tannlegen, så matlysten er sjelden tilstedet før det hele er overstått. Men nok om det. Jeg feiret mine “null hull” med en skinny blåbær muffin på Starbucks sammen med min kjære. Besøket ble kort da listen med ærender for dagen var lang. Videre hadde jeg noen avtaler i byen, før jeg dro jeg en tur til Sverige for å hamstre inn litt godsaker nå før sommeren. Først når jeg svinger innom venninnen min i Halden ETTER at jeg har vært i x-antall butikker, forteller hun meg at jeg har noe blått som sitter fast helt foran mellom to tenner. Det var rester etter blåbær. Gud, så flau jeg ble! Ikke fordi hun sa det, men fordi INGEN andre har sagt det på alle disse timene. 

Jeg ble sittende å tenke på det i bilturen på vei tilbake til Oslo. Hadde jeg sagt ifra dersom jeg så en fremmed jente gikk rundt med noe i tenna? Antakeligvis ikke. Hadde du gjort det? Jeg sier selvsagt alltid ifra dersom det er noen jeg kjenner godt, men hvor går grensen her? Det er flere ganger jeg har vært i møter med personer jeg ikke kjenner så godt, hvor jeg ikke tør å si ifra. Men de gangene jeg har sagt ifra, så blir jo personen bare takknemlig og glad. Jeg synes vi, inkludert meg selv skal bli flinkere til å si ifra til hverandre dersom ting ikke er helt på stell. Det kan være flaut i det sekundet du blir konfrontert eller konfronterer noen, men det er bedre enn at du selv eller andre skal måtte gå rundt som en tulling i verste fall flere timer. Fra i dag lover jeg å bli flinkere til å si ifra, så godt det lar seg gjøre ♥

4 kommentarer
    1. En gang jeg tok fly til Trd og måtte på toalettet med én gang jeg landet (må være noe med trykket, må alltid tisse når jeg lander 😃) Anyhu, en fin jente i lekker kjole og høye sko måtte også på toalettet og med det samme hun forlot rommet så jeg at kjolen var dyttet ned i trusa bak. Jeg styrtet etter henne og skremte sikkert vettet av henne da jeg prøvde å unngå at hun skulle forsvinne ifolkemengden. Men selvsagt ble hun kjempeglad da jeg forklarte hvorfor jeg rev i skjørtet hennes😀 En annen gang sto jeg i kø og jenta foran meg hadde jakken på vranga. Hun ble også glad da jeg gjorde henne oppmerksom på det. Nå blir det kanskje litt mer intimt å si fra om blå tenner, men jeg hadde tatt det med et smil og blitt glad hvert fall👍

    2. Altså jeg hadde jo satt veldig pris på om noen sa i fra til meg.
      – Men her om dagen hadde ei jeg jobbet sammen med en liten buse under nesa, som jeg ikke klarte å slutte å stirre på. Men jeg sa ingenting, for jeg var redd for å såre henne 😛 Burde kanskje gjort det, men hva sier man liksom a?
      Ha en fin kveld videre <3

    3. haha huffda! Jeg hater når det skjer! er litt vittig at det skulle skje akkurat en dag du har vært hos tannlegen da hehe!
      Jeg må alltid sjekke tennene mine i mobilkameraet eller et speil hvis jeg har spist noe, hvertfall om jeg er ute blant folk! det er litt flaut det og, men jeg prøver å passe på at ingen ser det :p
      Men jeg syns man burde si ifra til noen hvis man ser de har noe mellom tennene, men jeg syns at det er litt ubehagelig! Men jeg ville satt pris på om noen hadde gjort det samme for meg, selv om det er litt flaut da 🙂 haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg