TAKK FOR ALL STØTTE

I dag har jeg prøvd å holde meg opptatt med alt og ingenting frem til nå. Meldinger og kommentarer har strømmet inn. Tusen tusen takk til dere som har gitt meg varme ord og delt egne historier. Jeg får vondt i magen av å lese hendelsene dere beskriver. Flere av dere har dessverre vært like uheldige som meg. Håper at våre historier kan bidra til å skremme bort noen av disse forstyrrede menneskene på byen, som tror at dette er greit. For det er det ikke. Virkelig ikke. Situasjoner som dette får konsekvenser.

Jeg er glad for at jeg kan bruke min plattform til å advare og opplyse andre unge jenter om å passe på glasset sitt på byen. Selv om denne saken begynner å bli to uker gammel for meg, er den fersk i media. Det er tøft og se bilder av meg selv koblet med ordet “amfetamin”. Det trodde jeg aldri i verden jeg skulle få oppleve. Likevel føler jeg at jeg gjorde det rette ved å dele det som skjedde den natten. 

Jeg får høre at jeg har gjort dette frivillig, at bivirkningene mine ikke stemmer, at jeg burde ha oppdaget dopet på grunn av smaken osv.. Hva vet dere om det egentlig? Jeg kan da fint snakke for meg selv. Dessuten reagerer vi forskjellig på slike stoffer, da det både er doseavhengig og personavhengig, som professor Jørgen Gustav Bramness forteller.

Min reaksjon har jeg beskrevet en gang for alle. Jeg kommer ikke til å diskutere hvordan det føles å bli dopet, men jeg kan fortelle dere at det føles helt forferdelig. Det tok lang tid før stoffet var helt ute av kroppen min. Heldigvis gikk det bra med meg, da jeg ble tatt hånd om av min fantastiske mann. Likevel er jeg livredd for at noe lignende skal skje igjen. 


15 kommentarer
    1. Hei igjen 🙂 må bare kommentere igjen at jeg synst du er veldig modig som skrev om dette! Er en bra ting at du deler det!
      Men jeg håper du har det bra og du får en fin uke videre 🙂 stå på!
      Leser bloggen din hver dag, du har en kjempe kjekk blogg!! 🙂 🙂
      Hilsen Marie

    2. Håper at du overser de negative kommentarene fra forrige innlegg. Det må du bare heve deg over. Stå på videre, og se positivt på framtiden 🙂

    3. Virker som om at det er kultur i mange miljøer i Norge å skylde på jentene om noe tilkommer dem. Blitt sjokkert over mange kommentarer angående vold og voldtekt også. Godt du ble passet på, vet aldri hva som kunne ha skjedd om ikke. Skummelt, og det er overhodet ikke din feil, selv om det virker som om at noen prøver å plassere skyld på deg etter kommentarene å dømme i forrige innlegg.
      Jeg har egentlig aldri vært særlig flink til å passe på drinken min, må jeg f.eks på do går jeg på do og tenker at drikken min er trygg på bordet sammen med de andre, men man vet jo aldri hva som kan skje:/ Fint du belyser det. Er jo om det i media innimellom, men vi trenger en påminner som dette innimellom likevel.

    4. Det er sykt skummelt det du har opplevd på byen, og dessverre mange som opplever. Sykt at noen menn kan finne på slike ting mot jenter. Og at noen sier at det er din skyld å at det var frivillig er det helt på tryne. Som du sier alle reagerer forskjellig på det og det er absolutt ikke sikkert at man smaker om det er noe i glasset eller ikke!

    5. jeg synes du er tøff som deler dette! det er desvere flere der ute som driver meg slikt, det er ikke kun i utland det skjer i Norge også! jeg bor i spania og har sett en del episoder selv! bra du advarer andre med å skremme dem litt! stå på!:) Ha en fin dag

    6. Jeg syns du er utrolig tøff <3
      Dette klarer du kjempe fint. og det er bare du som vet sannheten i det avisen og nettopp slagene var ikke der du var den kvelden.
      håper du har tid til å gå inn å titte på bloggen min også 🙂

    7. sharonrenee: Så godt å høre <3

      Det har du rett i. De som velger å tro noe annet får bare gjøre det. Det spiller egentlig ingen rolle for meg lenger nå. Jeg har kommet meg over hendelsen og fokuserer videre.

      Lykke til med bloggingen 🙂

    8. Saija Skoglund:Ja, det er veldig skummelt og veldig synd at noen dessverre må oppleve det.

      Jeg smakte det nå i hvertfall ikke. Det er mye mulig at jeg ville ha lagt merke til det dersom jeg var helt endru. Men det var jeg altså ikke.

    9. Marie: Hei, Marie! Takk for fine ord. Det varmer når en fast leser legger igjen kommentarer som dette. Tusen tusen takk!

      Ha en fin uke videre du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg