DOPET NED PÅ BYEN

Husker dere jeg skrev dette innlegget, hvor jeg opplevde et mareritt som varte i to dager? Nå har jeg fått svar på urinprøven jeg tok, og det var dessverre som jeg fryktet. Et levende mareritt..

Jeg sov som sagt ikke på over to døgn, hadde ingen matlyst, følte meg konstant varm og svimmel, og hjertet slo i hundre. I starten trodde jeg at kroppen kun var sliten etter alkohol og muligens på vei til å bli syk, men når jeg begynte å se ting som jeg visste ikke stemte med virkeligheten ble jeg redd. Veldig redd. Det var slanger i sengen og mennesker opp etter veggene. Alt jeg fokuserte på i mer enn i to sekunder begynte å bevege seg. Hallusinasjonene og hjerteslagene skremte vettet av meg. Det er det skumleste jeg noengang har opplevd. Jeg var redd for å dø. 

Hvorfor jeg velger å dele dette? Jo, det skal jeg fortelle dere. Jeg håper at min historie kan fungere som en vekker for andre unge jenter. Ja, jeg vil rett og slett skremme dere. Skremme dere med god hensikt. Jeg trodde aldri dette ville skje meg, og har fått høre sikkert tusen ganger at jeg aldri skal sette fra meg glasset mitt ute eller ta i mot drikke fra andre. Likevel har jeg ikke tatt dette så alvorlig som jeg burde. Jeg er overhodet ikke naiv, og jeg føler selv at jeg alltid har god oversikt når jeg er ute og fester, men denne gang var jeg tydeligvis ikke oppmerksom nok. Nøyaktig hvor det skjedde velger jeg å holde for meg selv, da jeg er hundre prosent sikker på at dette ikke hadde noe med de utestedene vi var på den kvelden, for jeg vet hvem som står bak dette. En stakkarslig og syk mann. Beklageligvis finnes slike menn i oslo uteliv. Mange av de treffer du på oslos vestkant. 

Vær forsiktige, jenter. Dette kan hende hvem som helst, og jeg unner virkelig ingen samme opplevelse. Sett ALDRI fra dere glasset og ta ALDRI i mot drikke fra fremmede/bekjente du ikke kjenner godt nok.   


60 kommentarer
    1. Så forferdelig! Skjønner godt at du ble skremt av denne episoden. Det er helt sykt hvordan noen kan dope et annet menneske, mot deres vilje. Rett og slett helt for jævlig om jeg skal si det stygt. Håper du er på bedringens vei, både fysisk og psykisk, og at du blir godt ivaretatt.

    2. Bra at du tar opp dette, har selv nesten vært utsatt for noe slikt.
      Kommer innom noen ganger på bloggen.Du har en veldig fin blogg og virker veldig reflektert☺️ Stå på, du er flink👍🏼👍🏼

    3. Hvordan kom du deg hjem dersom du var dopet ned? Huff, skjønner det er vanskelig! Alle jenters mareritt…

    4. Å bli dopet med amfetamin gjør en ikke sløv, derimot eksakt det motsatte, og en kan miste hemninger. Mange gutter doper jenter med amfetamin fordi det visstnok skal gjøre jentene nettopp det, hemningsløs og kåt. Denne stakkarslig fyren ser ut til å ha vært desperat etter et ligg. Snakk om å aldri få noe fra noen, når man føler for å dope noen for et eventuel ligg.
      Glad du kontakten legen, håper politiet står for tur 🙂

    5. Dette er virkelig skremmende og jeg håper det går bra med deg. Jeg har ikke vært utsatt for dette selv, men vet det er svært utbredt og at jeg har vært heldig. Du er utrolig modig og tøff som står frem med dette.
      Din historie kan hjelpe andre, den kan flytte fjell.

    6. Siden du skal redde verden fra menn som dette og du vet hvem dette er så regner jeg med du kommer til å politianmelde dette. Dette er en stor sak for politi og kampen mot narkotika. Du som den superhelten, må redde verden ved å gå til politiet for å anmelde han så han får sin straff så han ikke gjør det mot andre. Som en skriver, du blir ikke sløv av amfetamin, men du blir mer gira, du tror du er en, mister hemninger og får masse energi. Siden du skriver det desverre finnes mange av slike menn og mange av de treffer du på Oslos vestkant så virker det som du vet om så mange, her kan du virkelig slå til å redde verden, du vil bli en heltinne som får masse klikk også kan tjene penger. Er en del bloggere som har gått ut og sagt hva de tar ut i mnd i lønn, kan ikke du også gjøre det siden du lever et luksus liv av å drive en blogg og reklamerer for piller og sjokolade?

    7. Det er ikke vanlig å få hallusinasjoner av amfetamin, så det må vel ha vært noe mer i dopet? Eller kanskje en overdose? Uansett, det er bare så grusomt å utsette noen for dette og når Pilotfrue mener å vite hvem gjerningsmannen er så skulle saken vært tatt videre. Jeg håper i hvertfall det blir gjort kjent i miljøet fyren beveger seg.

    8. Ja, da regner vi med at du anmelder fyren, siden du VET hvem han er og siden du nå har bevis på dette? Om du ikke gjør det så viser du jo mer eller mindre at det er greit at han driver på sånn fordi det ikke får noen konsekvenser for han. Ser ingen grunn til/nytte ved at du skal dele dette med omverdenen ellers. Alle er oppdratt til å ikke sette fra seg drikke eller ta imot alkohol. Det trengs ingen rosablogger til for at folk faktisk skal bruke hodet sitt og ikke gjøre det.

    9. Det der har du trøkkt i deg frivilligt, amfetamin smaker heeeelt jævli og det er absolutt ingen mulighet for og lure det i deg uten at du selv er klar over at du får i deg noe kjemisk!
      Det at du har prøvd det og gikk på en smell er forståligt. Men herregud, ikke lag en sak ut av det.
      Amfetamin smaker HEEEELT JÆVLI!

    10. Uff!! Synst virkelig synd på deg! Det var ikke kjekt å lese 🙁
      Leser bloggen din hver dag så fikk med med det innlegget der du skrev at du var dårlig.. det er jo tragisk at noen faktisk holder på sånn …
      Stå på videre!!!!! 🙂

    11. Ingen andre greier i blodet, kun amfetamin. Da kan du ta det helt med ro. Jeg kjenner stoffet ut og inn, det er sjelden man får halliser, men det kan skje. Overdose er som regel ikke farlig, du sovner bare og våkner et par timer etterpå, høy som et hus. Når det nå en gang har skjedd, vær glad vedkommende ikke puttet mer alvorlige ting i drinken din.

    12. Synes det er trist at uvitende personer slenger ut spydigheter. Det er utrolig bra og viktig at du deler din historie! Når man drikker mister man jo også hemninger og glemmer bort hvor viktig det er å passe på drinken sin, så å bli minnet på det er absolutt nødvendig.
      Du har nok ikke hatt hallusinasjoner av selve rusen men når man ikke sover, spesielt hvis man ikke er vant til å gå våken, kommer hallusinasjonene raskt. Og hvis man blander ut amfetamin med alkohol er smaken lett å kamuflere. Synes du er tøff som deler historien din!

    13. Kjæresten min opplevde det samme da hun var ute og feiret på Chateau Neuf med klassen sin for to år siden. Hun hadde kjøpt en øl og satt og pratet med venninnene sine, og selv om hun hadde ølen i hånda så satt hun ikke og stirret på glasset (man gjør jo ikke det..)
      Etter ca en time og uten å ha drukket mer enn halve glasset ble hun sinnsykt trøtt og sliten, men gikk på toalettet fordi hun også måtte tisse. Der sovnet hun i over 2 timer, alene og låst inne i båsen. Da hun våknet var hun fortsatt helt borte, men fikk kommet seg ut til venninnene som trodde hun hadde dratt for lenge siden. Heldigvis var det en av dem som brydde seg såpass at hun fulgte kjæresten min hjem til meg (bodde ca 5 min derfra) og visste ingenting fordi jeg ikke hadde pratet med henne enda. Da hun ringte på døra var hun så borte at hun ikke klarte å stå oppreist lenger. Jeg har sett henne drita før, men dette var noe helt annet og jeg er så evig takknemmelig for at jenta som fulgte henne hjem ikke bare tenkte “ah, hun klarer seg nok!”
      Jeg føler også at hun hadde “flaks” at hun sovnet på jentetoalettet istedet for å tusle hjemover, dopet og alene.

    14. ingen som blir dopet ned av amfetamin, det har du garantert sniffet i deg sjøl og antagelig trodd det var kokain

    15. Det skal ekstremt mye til for å ikke kjenne smaken på amfetamin. Det smaker helt forferdelig og kjemisk. Dette har hun nok tatt frivillig. Det ville ikke vært førstegang en kvinne legger skylden på en mann for noe dumt de har gjort selv.

    16. Tror han har stappet 2cb(syntetisk lsd) i koppen din åg, det viser ikke på urinprøver. Skrummle greier

    17. Flott at du snakker om dette, et veldig viktig tema!
      Jeg har selv opplevd å bli dopet ned. Var på en fest hjemme hos en kompis av en kompis, og var nok litt naîv. Satte glasset mitt fra meg når jeg gikk på do, tok slurker fra det når jeg kom tilbake og det siste jeg husker er at jeg ligger i gangen å kaster opp. Heldigvis bar kompisen min meg hjem. Jeg var dårlig i flere dager etterpå.
      Så man må passe på, og det er langt fra bare jenter som blir dopet ned

    18. 1. Amfetamin gjør deg ikke sløv
      2. Det lukter veldig sterkt
      3. Det har en veldig sterk smak av kjemikalier.
      Hvordan dette kan ende opp i en drink uten at du merker det, i så stor dose at du får svært uvanlige bivirkninger er veldig merkelig.

    19. Så forferdelig. Det var i hvertfall godt du kom deg hjem den kvelden, og at du fant ut hva årsaken til at du følte seg så dårlig var. Dette er veldig alvorlig, så jeg håper du anmelder.
      Det er veldig tragisk og unødvendig at folk kommenterer at de tror det er selvforsynt. Om det så er slik at amfetamin smaker herk, så er det mange drinker og shotter som heller ikke er særlig gode. Jeg ser ikke grunnen til å spekulere om dette er sant eller ei, fordi det er en veldig alvorlig sak. Dersom Julianne hadde tatt amfetamin på eget initiativ så hadde hun ikke dratt til legen for å få en journal som beviser at hun har amfetamin i urinen, bare for å legge det frem på bloggen. Det høres jo helt absurd ut.

    20. Jeg syns det er sjokkerende å se alle kommentarene om at dette er noe du har gjort frivillig, at du hadde merket smaken og at reaksjonen ikke stemmer overens med dopet. Jeg ser ingen grunn til at du skulle lyve om noe slik. Og det er, som du skriver, noe mange ikke er oppmerksomme på, men det kan skje hvem som helst. Veldig bra at du deler!

    21. Håper de som doper seg stopper med det..fordi dere vet ikke hvordan det ødelegger livene deres. Depresjoner, ingen livsglede osv, og det selv etter at dere har stoppet med det! Dop destruerer hormonene deres i kroppen! Man jager ofte etter falsk lykke som ikke eksisterer – “And what is the life of this world except the enjoyment of delusion” – http://www.finnveien.no

    22. Jeg opplevde noe lignende for noen år siden. Jeg drakk litt av drinken, måtte på toalettet,da jeg kom ut av båsen og skulle vaske hender så gikk jeg rett inn i veggen, hallusinerte synsmessig, så hodene på folk avskilt fra kroppen. Heldigvis kom en venninne av meg ut på toalettet, jeg hadde 200 i puls i 18 timer, dritredd hele tiden, jeg gikk ikke til lege før på slutten av hendelsen, de kunne ikke fastslå jva jeg hadde fått i meg, men noe var det. Glad for gode venner som tok vare på meg den gangen.

    23. 1. Hvorfor Volvat og ikke legevakten når det er sånn som du beskriver det? I mine øyne ville jeg dratt til lege med engang eller rekvidert en sykebil.
      2. All PR er god PR eller hva Julianne?
      3. Regner med dette blir anmeldt nå som du har laget en så stor sak ut av det og delt både lege journal og et bilde som du ser helt rar ut på…
      4. Du sier du var redd for å dø, du snakker om en et dop som gjør du egentlig ikke føler noe annet enn å nesten gi faen. Mange dør nettopp av dumme ting de gjør etter å ha tatt dette dopet.. ikke av selve dopet.
      5. Lest historien om ulv ulv før? 😉
      6. Siden du må godkjenne alle innlegg så leser du gjennom de du publiserer. Hvorfor svarer du ikke på de negative omtalene du får?

    24. Jævla svin, sånne idioter må stoppes!
      Har blitt utsatt for no slikt piss selv. Sto på dansegulv med noen venninner, hadde en drink i hånden. Så kommer det en kar og gir meg en klem. Jeg fortsetter å danse. Etter kvarter går jeg ut for å ta en røyk. Da kommer samme karen bort, smiler og spør om ikke vi kjenner hverandre, jeg avviser han. En halv time etter jeg var ferdig med drinken ble jeg jævlig dårlig, kaldsvettet, kvalm og svimmel. Dopet han ga hadde nok i den effekten han ønsket, da jeg er større en vanlige jenter. Men det er jævlig creepy og sleskt. Så å få dop i drinken kan skje selv om du står med den i hånden.
      En anen ting i tillegg til voldtekt, er at en del doper ned folk for så å bli med dem og rane de. Verden er gal.
      Vet du hvem det er, så anmeld det. Selv om du tenker at det ikke er noen vits. Omså det blir henlagt, så ligger navnet hans der hvis det skulle skje at han er idiot flere ganger.

    25. Så vemmelig opplevelse og tross alt det du beskriver er jeg gla ikke det skjedde deg noe ennå værre som nok den som dopet deg ned hadde tenkt på. Og bare overse dem andre her som må spy ut av seg stygge kommentarer sånne mennesker håper jeg skammer seg.

    26. Skjedd med meg også. Var ute på byen i Oslo og husker svært lite. Var faktisk på LaWo. Hadde merkelig nok klart å gå opp fra utestedet og til Grünneløkka og kommet meg inn i et borettslag hvor jeg hadde blitt sint fordi jeg ikke klarte å åpne det såkalte hotellrommet jeg hadde. (Som viste seg og være nede i byen). Beboerne der hadde ringt politiet siden jeg stod å skrek over døren jeg aldri fikk opp og de skjønte jo hva som hadde skjedd med meg og kjørte meg direkte til legevakten. Venninnen min ble plukket opp fra hotellet. Så når jeg plutselig begynner å komme til meg selv så skjønte jeg ikke hva som hadde skjedd og lurte på hvorfor jeg satt der. Og da ble jeg fortalt at jeg hadde blitt dopet ned på byen og at jeg ikke var den eneste jenta som hadde blitt det den kvelden på samme utested. Det er en helt forjævlig følelse. Takk Gud for at politiet er tilstede sier bare jeg!

    27. Anonym bruker, som ikke tør å vise seg og beskylder Pilotfruen for å ha trøkt dette i seg frivillig: Du sier at det smaker helt for jævelig.. Hvorfor i alle dager skulle hu trøkt det i seg frivillig? Pr-kåt ? Du kan ikke beskylde henne for å ha trøkt dette i seg frivillig. 1. Du har ingen bevis. 2. Du kommer med motsigelser på dine egne utsagn. 3. Du har sånn eksperpise på dette at jeg lurer: Har du prøvd å dope noen ?
      Jeg leser at folk sniffer eller tar amfetamin med sprøyte, de blander det ikke i drinken eller ølen.. Så jeg tviler sterkt på at hun har gjort det frivillig.
      Det er bra at du belyser temaet, slik at folk kan se at det ikke bare er rohypnol og GHB som folk bruker.

    28. Stakkars deg som fikk i deg noe sånn dritt.
      Men en ting jeg ikke fatter er hvorfor?
      En annen ting som ikke stemmer er at man skal være ganske drita for å kunne drikke utblanda amfetamin.
      Forstår det rett og slett ikke.

    29. Hvordan klarte du ikke å oppdage at det var amfetamin i drinken din ? det lukte og smaker bokstavelig talt som om du blander samilakk og eksos til et pulver. Det er ikke overdrivelse en gang.
      Og hvem i helvette bestemmer seg for og dope ned en ukjent person med amfetamin? Det gir jo absolutt ingen mening i det hele tatt. Man blir jo totalt motsatt av det f.eks. en overgriper vil at man skal være. Sikker på du ikke visste hva du tok, og angret etter? Fordi den nedturen der er helt jævlig.
      Men et poeng har du likevel. Ikke lurt og la drinken stå ubevoktet.

    30. Voldsomt så mange bedrevitere som mener du har inntatt amfetamin av fri vilje.
      Ikke all amfetamin smaker like sterkt. Dere tar heller ikke høyde for tabletter som inneholder amfetamin (Dexamin/Dexedrine) som er en type ADHD-medisin, som i bunn og grunn er i amfetaminfamilien og vil derfor vises på blod/urinprøve. Denne tabletten smaker lite, er lett å dele/knuse og gir lik effekt som amfetamin, mer eller mindre.. Jeg er ikke narkoman, men bruker denne medisinen daglig selv. Det er et ettertraktet preparat nettopp fordi det er i amfetaminfamilien og såpass sterkt. Så det trengs ikke være amfetamin fra gata hun har fått i seg.
      Bra du opplyser om dette. Amfetamin kan ha en hemningsløs effekt, der folk finner på ting de normalt ikke ville tord å gjøre, og i store doser kan man fint få hallusinasjoner, søvnmangel, minsket matlyst og hjertebank og høy puls. Jeg visste ikke at folk brukte amfetaminpreparater eller liknende stimulanter for å dope folk. Grusomt, rett og slett.. Håper du anmelder så denne personen har det på rullebladet, i tilfelle det skjer med noen andre. Som noen før meg har tatt opp, er det viktig at du anmelder, selv om du risikerer henlagt sak. Da blir han iallefall i systemet.

    31. Takk for at du deler dette. Har selv opplevd det selv, uheldigvis med en person jeg hadde kjent i 5 år. Jeg husker ingenting fra ned kvelden annet at jeg var redd noen skulle skyte meg. Skulle ønske jeg kunne si dette kun har hendt meg en gang, men det har det ikke. heldigvis så har jeg vært en av de heldige som har kommet meg hjem med god hjelp av venner som skjønte noe var galt.
      Beste kompisen min også har opplevd dette. jeg skjønte ikke helt poenget med å dope en mann, men heldigvis så var venner og kjente i nærheten av han.
      Vi bør alle være forsiktige med drikken vår ute. jeg drikker som oftes øl ute nå og holder tommelen over når jeg ikke drikker av den.
      Eller så er jeg mye mer varsom på både hvem som er i nærheten og hvor jeg har drikken.

    32. Dere leser jo ikke nøye. Det står amfetamin /extacy å extacy blir ofte blandet med lsd, amfetamin og masse annet rart som Gjør at man får halliser. Det gjør også og at hjertet banker fort å man føler seg veldig varm. Det et nok det som er puttet i drinken hennes.

    33. Anonym: Det skjedde heldigvis ikke noe mer enn at jeg faktisk ble dopet, som jo er ille nok i seg selv. Jeg var heldig som hadde Ulrik. Han tok vare på meg 🙂

    34. jørgen: Det er et godt spørsmål, men jeg har dessverre ikke et godt svar. Poenget er at jeg ikke smakte det, og det kan godt hende at det var fordi jeg hadde drukket alkohol. Dersom du har rett i hvordan det lukter hadde jeg vel mest sansynlig smakt det dersom jeg var edru. Ikke vet jeg, da jeg aldri før har smakt dette stoffet.

      Jeg er heldigvis ingen ekspert på narkotiske stoffet, men jeg kan google og når jeg googler ordet “amfetamin” får jeg opp flere av mine bivirkninger. Det virker som om har personlige erfaringer rundt dette. Jeg råder deg til å søke hjelp.

    35. Anonym: Jeg var overhodet ikke drita, men det stemmer at jeg hadde drukket alkohol. Kanskje jeg ville ha oppdaget det dersom jeg var edru. Du sier det er vanskelig å forstå. Tror du ikke at jeg synes det samme?

    36. May Iren: Det er jeg veldig glad for selv også. Ulrik passet på meg og fikk meg hjem. Heldigvis har jeg lært meg å overse slike type kommentarer, May Iren. Men jeg er helt eng med deg. De burde skamme seg.

    37. Største problemet er antagelig uroen for at man ikke vet hva man har fått i seg, og selvsagt er det ubehagelig å ikke få sove når det er det man føler for. For en tid siden var det noe som ble kalt for voldtektsdopet eller noe sånt, og en slik sløvende virkning har jo ikke amfetamin. Spedd ut i en drink, må det bli snakk om relativt små mengder, sånn at det er relativt harmløst – og antagelig å foretrekke fremfor en bedervet pølse kjøpt på by’n en sen nattetime, som kan føre til alvorlig magasjau. Men å gå rundt og ikke vite hva man har fått i seg, og dermed være totalt uviss på hvilke effekter som kan ventes må jo være det verste. Amfetamin ble i utgangspunktet utviklet for militært bruk, for å få soldater til å være på alerten lenger og holde ut mer. Ellers får jo stoffet folk til å ble mer hyperaktive, men skal det bli noen sterk slik virkning må det nok være snakk om større mengder enn det man kan få droppet i en drink. Mens de som allerede er hyperaktive fra naturens side gjerne behandles med slike preparater, f.eks. ritalin, for å roe seg. Og det var i gamle dager et utbredt dopingpreparat, nettopp fordi man kunne holde ut lenger. Det første dødsfallet på grunn av det vi idag kaller doping, skjedde jo med det danske lagtempolaget under OL i 1960. Nå var det ikke amfetaminen som tok livet av syklisten, men det at han totalt mistet kontakten med egen yteevne og overanstrengte seg til døde. Så beinhard trening er vel neppe heller å anbefale om man ikke skulle få sove…

    38. Uff, så utrolig ekkelt! Så bra at det ikke skjedde noe mer og at du kom deg hjem 🙂 Og herregud så mange syke kommentarer over her! Ikke bry deg om dem. Haters gonna hate..

    39. Hahahahahaahhaahahahahaha hvor dum i hue går d an å bli, dette har frøken pepper helt å holdent puttet i nese av egen fri vilje 😉

    40. Det er jævlig rart å dope noen med amfetamin på fest, men jeg fatter ikke at det liksom skal være av interesse for folk flest og bli en nyhetssak. Så deg nettopp på VGTV, og det er ikke bare for å være hater at jeg sier det, men jeg synes ikke det er noe å lage en nyhetssak av. (Du trenger ikke godkjenne kommentaren:P Ble bare provosert å måtte få det ut X) )

    41. Dere som sier det ikke går an å få i seg amfetamin uten å vite det tar feil. Gateamfetamin lukter og smaker høgg ja, men dette er på grunn av hvordan produkter er framstilt, urenheter osv. Legemiddelet amfetamin smaker så og si ingenting, og lukter ingenting.
      Jeg har selv resept på dette, og blandes tabletten ut i et glass vann smaker det absolutt ingenting av vannet. Kom inn på bloggen ved en tilfeldighet, men blir irritert av å lese folk med liten erfaring kommentere på noe de absolutt ikke har peiling på.
      Det er fint mulig at personen bak bloggen her har blitt gitt f.eks metamina eller dexedrine uten sin godkjenning, som er helt ren dextroamfetamin. Det vil ikek være mulig å smake en slik pille i en drink…

    42. @Anonym: Det der er bare tull. For det første så er ikke det noe du får tak i. Og for det andre så gir ikke amfetamin slike virkninger som hun forteller om. Det er bare å søke opp utallige forskningsrapporter. Sånn som dette blogginnlegget fremstår så er det enten bare en bløff eller så er prøveresultatet feil eller mangelfullt. For at tvilen bør komme forfatteren til gode så tror jeg at prøvesvaret er mangelfullt og at det også var andre stoffer innblandet. MDMA kapsler f.eks. inneholder ofte helt andre ting enn MDMA og er ofte også blandet ut med amfetamin for å forsterke rusen. Dette ville vært mer meningsfullt siden brukeren blir veldig desorientert og kan begynne å hallucinere. I tillegg er det å få “overalt”. Problemet er selvfølgelig at det smaker dritt (meget kjemisk) det også. GHB, rohypnol eller et benzodiazepin medikament derimot ville vært enkelt å lure i folk uten at de merket det, men det vises ikke som amfetamin på en prøve.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg