OVERFLADISK LYKKE?

Er jeg overfladisk bare fordi jeg gleder meg over all planlegging frem mot bryllupet? Jeg får høre at jeg må ta det mer med ro og bare nyte det å faktisk være forlovet. Men det er jo akkurat det jeg gjør! Jeg nyter hvert sekund av bryllupsplanleggingen. Jeg er stolt som en hane av forlovelsesringen min, men jeg går da ikke med nesen høyt i været for det. Jeg går med et stort smil om munnen. Er det ikke lov å vise at man er glad? Noe annet ville jo vært unaturlig. Men okei.. Unnskyld for at jeg er lykkelig. 

Sted, kjole, smykker, dekorasjon og alle disse materalistiske tingene må faktisk på plass. For meg har dette ALT å si for at dagen skal bli slik jeg og Ulrik drømmer om. Ja, vi har hverandre og det er det viktigste, men hallo? Jeg blir ikke mett av å tenke på at andre sulter, eller varm av å tenke på at andre fryser. Jeg blir tilfredstilt ved at jeg og de rundt meg har det bra. Det er hva jeg ønsker på den store dagen. At vi alle skal få en fantastisk og minnerik feiring av kjærligheten. 

I mine øyne skal bryllupet skje innen et år etter selve frieriet. Det hender for noen at ting kommer i veien, som foreksempel barn, men det ideelle er jo at planleggingen settes i gang. Hva er vitsen med å forlove seg dersom man ikke planlegger å gifte seg? Da kunne man jo like greit “bare” vært kjærester og samboere. Det er ikke noe galt i det, og jeg respekterer at ikke alle ønsker å gifte seg. Det jeg ikke ser meningen med er å kun forlove seg for å være forlovet. Jeg tar forlovelse veldig seriøst, og ville derfor aldri svart “ja” dersom jeg ikke så giftemålet komme. 

26 kommentarer
    1. Nei, det er ikke feil i det hele tatt og være glad over det, så bare NYT det! Du skal jo gifte deg med en du elsker (håper man da) og da vil man jo at det skal være perfekt, og alt mulig man har drømt om 🙂 Gled deg over tiden nå, og drit i om andre sier noe annet, for er du lykkelig så er du LYKKELIG.

    2. Enig med deg! Gleder meg til å følge med på planlegginen videre:) Tenker bryllupet ditt blir utrolig fint:)

    3. Hele, så den kommentaren der. Reagerte litt selv. Det blir for dumt for min del å Være forlovet ikke årevis og mange ender opp med å Være evig forlovet ikke stedet for å gifte seg. Da er jo det totalt bortkastet med en forlovelse, mener jeg.
      Skjønner virkelig ikke hva du er overfladisk med angående dette. Du og jeg er født samme året og jeg hadde Vært like lykkelig om noen fridde til meg. Enkelte tåler ikke at andre er lykkelige uansett hvordan man vrir og vender på det. Smil og Vær lykkelig du! Har du all grunn til. 🙂

    4. Gratulerer med forlovelsen! Mannen min fridde til meg i august og vi giftet oss i januar. Klarte fint å planlegge bryllup og bryllupsreise på den tiden. I januar har vi vært gift i 10 år 🙂 Sjekk ut: http://www.weddingpaperdivas.com/?cid=CB-TP-headerwpd
      Jeg hadde gaveposer til alle gjestene med “favors” funnet her. Vi gav bort små snøkuler med to snømenn inni. Lykke til! Å stå vinterbrud er supert!

    5. Planlegg ditt bryllup som du har lyst til for det er tross alt deres dag deres ønsker, så kan alle andre som ikke er enig i det eller bare må ha noe negativt og komme med holde munn. Jeg gleder meg ihvertfall til og se planene fremover.

    6. Spm, har du eller Ulrik vært forlovet før?
      Jeg ser du er veldig opptatt av ting til bryllupet, men har du tenkt på hva det koster osv? Jeg tror du lever veldig på at Ulrik tjener penger, jeg skal ikke si du er golddigger, men noen ganger tror jeg du må tenke realisisk, tenke før du skriver og snakker osv.
      Du sier du lever av bloggen din, skulle gjerne vist hvor mye nettavisen gir til en som har under 7000 lesere/klikk. Mye av klikkene er jo pga tåpelige innlegg folk bare må se.

    7. Jeg er enig med deg om at forlovelse må bety noe. Jeg skjønner heller ikke poenget med å forlove seg om man ikke ser for seg giftemål i nær fremtid. Men for all del, folk får gjøre som de vil. Om de syns det er stas å bare være forlovet for å være forlovet så kjør på.
      Nyt tiden sånn som du selv ønsker, det er ditt bryllup, og du er ikke overflatisk fordi du syns det er gøy å planlegge bryllup. Jeg selv har aldri vært særlig interessert i bryllup, og har heller ikke som ønske å gifte meg, men jeg har jo venninner som har drømt om den dagen omtrent siden de var barnehagebarn:) og etter som hva jeg har forstått av venninner som har giftet seg tar det jo tid å planlegge et bryllup, om man bare utsetter det blir det i alle fall stress.
      Ingen kan si noe på hva du ønsker til ditt bryllup, husk at det er din og Ulrik sin dag, ingen andres.

    8. Jeg er så enig med deg Julianne! Jeg ser heller absolutt ikke noe poeng i å være forlovet om det ikke skulle komme et bryllup, hva er da poenget med å forlove seg? Også vil jeg spørre vedkommende som kommenterte at du bare tenkte på “overfladiske ting” ifm bryllupet ditt; hva mener du at er viktigst over bryllup?
      Selvfølgelig er det totalen av hår, sminke, kjole, god mat & drikke, lokale, vielsen, den første dansen og ikke minst at alle koser seg!
      Tanken er st man gifter seg en gang i livet og har da et ønske om en perfekt dag hvor man ser ut som en prinsesse! <3
      Nyt forlovelsen, prosessen med å velge kjole til å fikse alt som skal fikses, jeg er glad på deres vegne! Gleder meg til å følge deg i prosessen! 🙂

    9. Anonym: Nei. heldivis har ingen av oss vært forlovet før. Det gjør det ekstra romantisk og spesielt.

      Okei..Det er det dummeste spørsmålet jeg noen gang har fått. Selvsagt har jeg tenkt på hva ting koster. Det er jo en stor del av planleggingen, og ofte derfor folk begynner tidlig.

      Nå nå du vite at det er forskjell på antall lesere og antall klikk. Det er klikkene man får betalt for, og de er gjerne dobbelt så høye som antall lesere da de aller fleste klikker seg inn to ganger i løpet av dagen. Tallene er offentlige, så det er ikke noe å diskutere. De fleste bloggere, inkludert meg selv lever av oppdragene man får (annonser). Det får man dersom man klarer å bygge seg opp til et visst antall faste lesere 🙂

    10. Du må jo bare gjøre det på din måte, helt greit det 🙂 Jeg har vært forlovet siden nyttårsaften, og vi kommer ikke til å gifte oss før tidligst sommeren 2016. Har alltid hatt lyst til å være forlovet en stund før jeg gifter meg, man blir jo litt nyforelsket igjen 🙂 Men vi skal gifte oss, selv om det går over 1 år 😉 Trenger ikke å være noe galt i det, som du skriver i innlegget 🙂

    11. Gleder meg til å følge deg med tanke på planleggingen fremover nå. Oppdater oss underveis 😀 dette blir såååå bra!!

    12. Hei! Har lest bloggen din en stund nå og jeg syns det er kjempekoselig og spennende å følge med på livet ditt! Det virker som at du og Ulrik har et veldig bra forhold og jeg syns dere virker som et flott par! Det er jo dere det handler om så det er jo dere som bestemmer hvilket tempo dere skal ta det i 🙂 Jeg syns det bare er kjempefint jeg!
      Videre lykke til med planleggingen! Er spennende å følge med 😀

    13. ingunn: Helt sant med den nyforelskelsen! Det spiller jo ingen rolle om det går over et år for dere. Jeg snakket om mitt og Ulrik sitt ønske. Vi er alle forskjellige. Jeg synes bare man skal ha en plan om bryllup når man er forlovet, og det har dere jo. Masse lykke til med det! Sommerbryllup er også fantastisk 🙂 🙂

    14. Jeg er helt enig! Jeg syns det er tullete å være forlovet dersom man aldri klarer å sette i gang med planleggingen, og i mine øyne skal det også skje innen 1-2 år. Jeg heier på deg og gleder meg masse til å følge bryllupsprosessen 🙂

    15. Ærlig talt. Folk som slenger dritt er utelukkende sjalu. Selvfølgelig skal du være glad og glede deg over planleggingen, og alt annet den fører med seg! Jeg synes ikke du trenger å bruke et innlegg som dette for å forsvare deg en gang! Du er en “rosa”-blogger som lever av å skrive om slikt, og jeg tipper det er kjempemange som har interesse av å følge med på det. Du må bare se helt forbi alle som kommer med negative kommentarer. De kan jo bare gjøre noe så enkelt som å la være å lese bloggen din hvis det plager dem så mye? :-p

    16. Takk for det ! 🙂 Lykke til dere også! Hadde jeg fått bestemme helt selv ville jeg også tatt vinterbryllup, men min forlovede har alltid hatt lyst til å gifte seg på sommeren. Så da må jeg bare la han få viljen sin på det 🙂 Hehe

    17. Er enig i at når man først forlover seg, så skal man gifte seg innen rimelig tid. Har venner som er ‘evig forlovet’, og i mine øyne er det mer en ‘promise’ ring. Men for all del. Jeg skal så absolutt ikke blande meg i det 🙂

    18. Gled deg over forlovelsen og kos deg med planleggingen 🙂 jeg er veldig enig med deg at når man er forlovet, så er det fordi man har tenkt å gifte seg i nær framtid. Jeg skjønner ikke poenget med å være forlovet i årevis – hva er vitsen med å være forlovet om det ikke betyr at man skal gifte seg ?? Nei, kos deg med planlegging og vær glad over forlovelsen, ikke noe feil i å vise gleden 🙂

    19. Vi var forlovet i omtrent nøyaktig et år før vi giftet oss. Synes det er koselig å holde på den “tradisjonen” med at man gifter seg innen et år og ikke bare er “evig forlovet” som du også nevner 🙂
      Masse lykke til med bryllupsplanleggingen – det er kjempegøy! 😀

    20. Forsvarsfrue: Det hørtes jo helt perfekt ut! Helt enig med at det er koselig å holde “tradisjonen” 🙂

      Jeg storkoser meg med planleggingen! Så vidt kommet i gang, men fått til mye på kort tid 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg