3 TIPS FOR BEDRE SELVTILLIT

Annonse

Hei, alle sammen! I samarbeid med SB12 har jeg fått i oppgave å dele mine 3 beste tips for å booste selvtilliten til dere som måtte trenge det. Denne utfordringen tok jeg med glede, for dårlig selvtillit er det dessverre mange som sliter med. Det ødelegger så mye og hinder deg på veien i livet. Før var jeg veldig sjenert og usikker. Jeg var aldri fornøyd med meg selv og følte meg sjelden vel sammen med andre. Selvtilliten min har mildt sagt ikke alltid vært på topp. Altså, jeg vet hva jeg snakker om. I dag er ting heldigvis annerledes. Jeg er trygg på meg selv og liker meg som person, både mitt indre og mitt ytre. Mye handler om alder og erfaring, men selvtilliten kommer likevel ikke av seg selv. Jeg opprettholder den ved å: 

1. VÆRE AKTIV: Jeg vet at jeg ikke er alene om å føle meg ekstra bra de dagene jeg bruker kroppen og forbrenner energi, som foreksempel på trening. Det gir meg en god følelse både den dagen, dagen etter og på langsikt. Kom dere opp av sofaen, folkens! Finn passende aktiviteter for deg hvor du bruker kroppen fysisk, helst flere ganger i uken. Du trenger verken dyre medlemskap eller det nyeste utstyret. Alt du trenger er deg selv og en dæsj motivasjon. Økt selvtillit burde være en motivasjon i seg selv. Er det ikke det? Som vi alle vet gir fysisk aktivitet synlige resultater kroppsmessig, og det er jo ingen hemmelighet at selvtillit handler mye om utseende. Det handler nødvendigvis ikke om hvordan andre ser deg, men hvordan du ser deg selv. Jeg vil tørre å påstå at de som holder seg aktive i hverdagen har generelt bedre slvtillit enn de som bare later seg. 

2. TA UTFORDRINGER: Vi mennesker er vanedyr, og trives best i trygge og kjente omgivelser. Selv er jeg over gjennomsnittet opptatt av rutiner og glad i å gjøre det jeg kan best, som foreksempel å skrive. De siste årene har jeg blitt mer spontan. Det er det som har fått meg til å vokse som person. Jeg tar på meg nye oppgaver og kaster meg ut i ting jeg før aldri våget. Utfordringer gjør meg sterkere, uansett om jeg behersker de eller ikke. Det å faktisk tørre å prøve noe nytt og utfordre seg selv booster selvtilliten til de grader. Beveg deg utenfor komfortsonen, og jeg skal si deg det føles godt. Kanskje ikke akkurat der og da, men selvtillit er noe du bygger opp over tid.  

3. SMILE: Det er ikke uten videre at vi sier: “Smil til verden, og verden smiler til deg.” Jeg sier: “Smil hver dag, og hverdagen smiler til deg.” Jeg mener ikke at du skal gå rundt og glise dagen lang, men start gjerne dagen med å se deg i speilet og gi deg selv et stort smil. Jeg er sikker på at dette er med på å øke min selvtillit hver eneste dag. Det høres kanskje teit ut, men det funker for meg, så kanskje det også funker for deg? Vær så snill og gi det et forsøk 🙂

SB12 har blant annet et munnskyll som gir god ånde i opp til 12 timer. Dette er også en av de små tingene som gir meg et selvtillitboost i hverdagen. Jeg starter derfor alltid dagen med en liten “shot” av SB12 <3

KONKURRANSE

Har du lyst til å vinne en selvtillitsboost i form av en fotoshoot med den profesjonelle fotografen AKAM1K3 og en egen stylist? Klikk deg inn www.sb12.no, lag et kult profilbilde og du er med i konkurransen.

Masse lykke til!

2 kommentarer
    1. Hei:)
      Veldig bra skrevet:).
      Den åpenheten du viser ved å beskrive om hvordan man kan oppnå bedre selvtillit, kan hjelpe andre på sin vei og dette er en god gjerning du gjør :). Fortsett med det:).
      Det er ganske utrolig egentlig, men når en person velger å stå frem med sin åpenhet om det personen sliter med / har slitt med, så har det en positiv effekt på andre. Da viser du det ikke er “farlig” å være åpenhjertig, så all ære til deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg