STYGG KJÆRLIGHET

Annonse

Hei! I dag har jeg lyst til å komme med en bokanbefaling til dere. Nå som vi har lagt rett ut i solen noen dager har jeg endelig fått tid til å lese ut boken “Stygg kjærlighet” av Colleen Hoover. Jeg likte boken veldig godt og blir ikke overrasket over at det er en bestselger i New York Times. 

Boken handler om Tate Collins som møter FLYGEREN (derfor jeg bare måtte lese den) Miles Archer. Deres første møte er slettes ingen kjærlighet ved første blikk, som det var med Ulrik og meg. Tate og Miles anser seg faktisk ikke engang som venner i starten. Men at de har lyst på hverandre skjønte jeg fort. Det er bare det at den lysten handlet ikke om kjærlighet, den handlet om sex. Kun sex. Det er det eneste Tate og Miles har til felles, og etterhvert en avtale som inneholder rammer rundt “forholdet”. Avtalen er ikke til å misforså, men Tate klarer likevel ikke å holde den, spesielt ikke de to reglene som Miles satt opp: 

– Spør aldri om fortiden.

– Ikke forvent noe av fremtiden.

En hvilken som helst jente med et snev av følelser skjønner at dette blir vanskelig i lengden. Jeg ville aldri akseptert noe lignende, men har forståelse for at det kan være pirrende i en periode hvor man ikke ønsker noe form for forpliktelser eller bekymringer, som Miles i denne boken. Men bekymringene kommer. Uansett hvor kalde vi tror vi kan være, så gjør intimkontakt noe med oss. Slik vil det alltid være, tror jeg.   

KONKURRANSE

Jeg skal dele ut 3 bøker til 3 heldige lesere! Har du lyst til at jeg sender denne boken til deg? Legg igjen en kommentar hvor du anbefaler en god bok som du har lest, og du er med i trekningen. Jeg tenkte at dette var en positiv greie for oss alle. Nå er jeg nemlig klar for nytt lesestoff, men aner ikke hva..Jeg anbefaler “Stygg Kjærlighet” til dere. Hvilken bok anbefaler dere til meg og mine lesere?

Vinnerene trekkes i morgen <3 

54 kommentarer
    1. Hei:) Ramlet innom bloggen din og tenkte jeg måtte legge igjen en liten kommentar og ønske deg en fin dag:) du er så vakker!!!håper du vil ta turen innom min blogg også. Gjerne legg igjen ett lite spor etter deg, da blir jeg glad:)
      http://Www.pourfemme.blogg.no
      Klem

    2. Gratulerer så mye med forlovelsen 🙂 Håper du koser deg i varmere strøk! Jeg vil anbefale deg boken om Christoffer. Den heter “Jeg tenker nok du skjønner det sjøl”.
      Du har muligens lest den, men jeg syns det er en bok som alle bør lese!
      Ha en fin dag!

    3. Gratulerer så mye med forlovelsen:-D
      Jeg har ikke hatt så mye tid til å lese i det siste med en liten krabat i hus, men nå har jeg akkurat begynt på en ny bok. Eller, ny og ny -den er gammel som bare det og jeg har lest den flere ganger før, men blir aldri lei. Jeg er svak for klassikere og anbefaler derfor Stolthet&Fordom til alle som ikke har lest den enda. Ahhh, Mr. Darcy altså;-)

    4. Stygg kjærlighet eller stygg (kj)ærlighet, hehe. Ha en fin dag, jeg har ingen anbefaling av bok da jeg aldri leser

    5. Gratulerer med forlovelsen :)) koselig!
      Jeg anbefaler tusen strålende soler av Khaled houssini. Det er en veldig gripende og egentlig tragisk bok om krigen i Afghanistan. Rørende og er ikke lett å legge fra seg. 🙂
      Syns den boken du anbefaler virker veldig spennende, og skal straks på reise til Cuba så skulle så gjerne fått denne tilsendt i posten 😀 er faktisk også en pilotfrue så boken skal uansett leses om jeg vinner eller ikke 😉
      Ha en fin dag 🙂

    6. Vil anbefale “barn forsvunnet” handler om en flystyrt hvor et lykkelig par mister barnet/babyen men moren gir gir aldri opp håpet om å finne han igjen! Tristeste og kosligste boken jeg har lest!

    7. Jeg anbefaler boken Indias Datter. Den handler om livet i India, og de noe strenge reglene og normene som regjerer på landsbygda. Fortellingen er utrolig gripende, og jeg leste ut den på tre dager.

    8. Det hørtes ut som en spennende og interessant bok! Slike temaer er jeg ganske opptatt av hehe. Jeg vil anbefale deg en bok som heter Saras nøkkel. Sinnsykt fin bok, med en rørende handling. Den handler om franske jøder fra 1960 tallet. Sara låser inn lillebroren i et skap for å gjemme han fra politet, og hun tror familien snart kommer tilbake. Det hun ikke vet er at de ikke kommer tilbake på fler måneder, med broren fortsatt innelåst i skapet. Anbefaler også å se filmen! 🙂 hilsen Kristine

    9. Hei! Dette er en gammel bok jeg leste i begynnelsen av tenårene, men det er fortsatt den boken som står nærmest hjertet mitt den dag i dag.
      Anna + Didrik = Baby, skrevet av Unni Lindell 🙂

    10. En av de beste bøkene jeg har lest er kaoskrigeren av Anette Munch. Den er skrevet for ungdom men passer for alle aldre 🙂

    11. Den boken vil jeg gjerne lese, virket spennende! Jeg vil virkelig anbefale boken “Blomstenes hemmelige språk”. Så trist, men fin bok.

    12. Jeg vil anbefale deg å lese Papertown (Papirbyer på norsk) av John Green. John Green har skrevet flere bestselgere, blant annet The fault in out stars. Papertown har du kanskje sett på reklame for amerikanske kinoer, der blant annet Cara Delevinge er hovedkaraktereN. Boken handler om tenåringskjærlighet og spenning og mysterier rundt dette, en fantastisk bok. Den er veldig bra fra første stund, og godgjør seg videre ut i boken. Jeg ELELSKER denne boken, leste den på fire dager, noe jeg ellers ikke pleier å gjøre! Du finner Papirbyer på biblioteket 🙂
      [email protected]

    13. Vil anbefale deg og lese boken Señor Peregrino av Cecilia Samartin. En rørende bok basert på livet til en ung jentes liv og drømmer. Perfekt bok for deg hvis du er keen på lese om denne fattige jenta sin reise 🙂

    14. Jeg har veldig lyst på denne boken ! 🙂 Jeg anbefaler Et helt halvt år av Jojo Moyes! Den er veldig spennende og fin – umulig å legge fra seg !

    15. Jeg anbefaler varmt bøkene til Camilla Läckberg! Det er i utgangspunktet krimbøker, men med en god dose kjærlighet og små intriger i familielivet. Spesielt liker jeg bøkene fordi man blir så glad i hovedpersonen. Hun har karaktertrekk som vi alle kan kjenne oss igjen i 🙂

    16. Hei!
      Jeg vil anbefale “Russisk Vinter” av Daphne Kalotays. En utrolig flott historie som er lagt til Stalins Sovjet, og den handler om en ballerina fra 1930-tallet og livet hennes. Vil ikke røpe for mye – den MÅ leses 😀

    17. Jeg anbelfaler “Russisk Vinter” av Daphne Kalotays! En fantastisk bok der meste parten av handlingen er lagt til Stalins Sovjet. En bok som inneholder godt med historie og en helt nydelig fortelling. Om jeg vinner eller ikke, lov meg at du leser den! 😀

    18. Gratulerer så mye med forlovelsen! Jeg anbefaler “Drømmehjerte” av Cecilia Samartin. Hun skriver så fantasktisk bra og det er helt umulig å legge fra seg bøkene! Kos deg masse <3

    19. Jeg anbefaler Et helt halvt år og Den ene pluss en.Begge av Jojo Moyes. Anbefaler også En mann ved navn Ove av Fredrik Backman. Ha en fortsatt fin dag 🙂

    20. Jeg anbefaler Lavendelhagen av Luncinda Riley. Utrolig koselig bok som omhandler krig, kjærlighet og tilgivelse, og foregår i England og Frankrike =)
      Klarte ikke legge boken fra meg når jeg først begynte å lese! Anbefales på det sterkeste.

    21. Jeg anbefaler “mammas svik”. En skikkelig gripende bok fra Alvdal-saken. Krysser fingrene for at jeg vinner denne. Gøy med alle tipsene her i kommentarfeltet 🙂

    22. Gratulerer med forlovelsen, koselig 🙂
      Jeg anbefaler også boka “Et helt halvt år”, eller hvis du vil ha krim er “Sandmannen” beste krimen jeg har lest 🙂

    23. Anbefaler ps: I love you. Av Cecilia Ahren. Den er både romantisk og trist. Gratulerer med forlovelsen!😄 tenkte at han kom til å fri snart,så det var moro!

    24. Jeg anbefaler Bokbindersken med Belinda Starling, en helt utrolig bok om en dame som må ta over bedriften da mannen dør, og det er veldig tabu på den tiden!
      Gratulerer med forlovelsen og kos dere masse på ferie!:)

    25. gratulerer med forlovelse til dere begge to 🙂 jeg vil anbefale boken Bra nok av Lene Aleksandra, og bli best av Erik Bertrand Larssen…. Gode bøker begge 2… Nyt ferie og kjærligheten <3

    26. Anbefaler deg å lese det meste Kate Morton har skrevet, men mine favoritter er definitivt “Hemmeligheter” og “En svunnen tid”. Kate Morton blander fortid og nåtid på en fortreffelig måte, med en god dose familiehemmeligheter og litt kjærleik. Begge disse bøkene har vært ordentlige page-turners for meg!
      Gratulerer med forlovelsen! 🙂

    27. Hei 🙂
      Jeg anbefaler boka Bli best med mental trening av Erik Bertrand Larssen. <3 Ha en fin dag videre.

    28. Hei!
      Gratulerer med forlovelsen!
      Jeg vil anbefale The Rosie Project: Don Tilman (bok 1, av Graeme simsion), en annerledes kjærlighetshistorie, veldig fin og artig bok!
      Ellers liker jeg godt “Everything I never told you ” – Celeste Ng, “Evolution” (evolution series, fantasysjanger) – Kelly CArrero, Harlan Coben – “Den skogen” (krim), “Love’s executioner” av Irvin Yalom (historier fra terapirommet) og Jane Austens “Pride and Prejudice” 🙂

    29. Hei:) Jeg vil anbefale både deg og dine lesere Alkymisten av Paulo Coelho. Dette er en interessant og litt “dyp” bok, som samtidig er lettlest. Spesielt hvis du er litt interessert i det alternative. Den handler i korte trekk om hvordan ting legger seg til rette underveis og at om du virkelig ønsker deg noe, så vil det gjerne oppfylles etter hvert. Hmm.. tror faktisk jeg vil lese den igjen snart:)

    30. Størst av alt, av Morten Harry Olsen. Jeg holder på meden nå, og den er så spennende og så bra skrevet at jeg vil anbefale den til alle jeg kjenner 🙂 Klarer ikke legge den fra meg, haha!

    31. Anbefaler Kunsten å høre hjerteslag, nydelig bok! Satt igjen med tårer i øynene, og jeg elsket virkelig den boka! Har begynt på oppfølgeren “Kunsten å være den man er” begge er skrevet av Jan Philip Sendker. 🙂 <3 Hadde vært gøy med noe nytt lesestoff 😀

    32. Jeg anbefaler en veldig god bok som gir deg både glede og gråte tårer! Nemlig The Fault In Our Stars som på norsk heter Faen ta deg skjebne:)

    33. Jeg vil på det aller sterkeste anbefale begge bøkene til Linnea Myhre, “Evig Søndag” og “Kjære”. To fantastisk sterke, flotte bøker. Leste begge to uten pause, var så utrolig bra!
      Og forresten; gratulerer så mye med forlovelse! Kos dere videre på ferie 🙂

    34. Gratulerer så mye med forlovelsen! 😀 Gleder meg til å følge veien til bryllupet deres!
      Jeg er sikkert ikke den eneste som anbefaler denne, men “Et Helt Halvt År”. Lettlest og man klarer ikke legge den fra seg! 🙂

    35. Jeg vil anbefale alle bøkene av Sophie Kinsella! Gode, humoristiske chick lit bøker jeg elsker 🙂 Hun er kjempeflink til å skrive, og jeg blir alltid revet med i bøkene hennes 🙂

    36. Gratulerer med forlovelsen.
      Jeg er en skikkelig bokorm. Ble det da jeg endelig fikk briller og innså at jeg ikke var dårlig til å lese, men dårlig til å se.
      Jeg vil på det sterkeste anbefale JoJo Moyes sin bok, et helt halvt år, det er en bok som du blir grepet av med en gang, du lever deg virkelig inn i historien og følger med på oppturer og nedturer. Det er en bok jeg aldri har lest maken til. En helt annerledes kjærlighetshistorie enn hva annet man har lest. Den er lettlest og du kommer veldig fort inn i fortellingen.
      Håper boken gir deg like mye glede som den gjorde for meg.

    37. Dette var virkelig en god ide, her er det mange bøker å velge mellom. Jeg leser veldig mye, og er alltid på jakt etter gode bok-anbefalinger. Jeg er spesielt interessert i nåtidens globale samfunn. – Jeg vil anbefale Kihwar Desai, en indisk krim-forfatter. Hun har skrevet 3 bøker, Witness the Night, The Sea of Innocence og Origins of Love. Utrolig spennende alle sammen ! Jeg bestilte dem gjennom Adlibris.

    38. Den boken hørtes veldig fin ut, hadde vært så gøy å vinne den!
      Anbefaler The Rosie Project. Det er en romantisk komedie om en vitenskapsmann uten soisale antenner som bestemmer seg for å utvikle et spørreskjema for å finne den rette. Veldig søt bok:) Ellers er Gone girl av Gillian Flynn utrolig bra, (men mange har jo allerede sett filmen og synes kanskje ikke boken er så spennende da).
      Og forresten: Gratulerer med forlovelsen <3

    39. Utrolig flott med sånne innlegg! Gratulerer så mye med forlovelsen!! Hurra for kjørligheten!
      Jeg vil gjerne anbefale boken “tusen strålende soler” av Khaled Hosseini. Det er en utrolig gripende og flott bok om hvordan kvinnene har det i Afghanistan. Sann historie. Jeg leste denne på kun noen få dager 🙂

    40. Jeg vil anbefale boken: “Eleanor & Park” av Rainbow Rowell. En lettlest bok med korte kapitler, noe som gjør at boken blir lest på få dager. Det er en bok med en fantastisk histore om den første sårbare men desperate kjærligheten i tenårene. I dette tilfelle mellom den upopulære nye jenta på skolen med rødt krøllete hår og litt tykk, og den kule og populære Park. Kjærligheten er helt uplanlagt og utviklingen i forholdet er spennende, gripende men også på hjerteskjærende på flere punkter.
      Dette er en rørende bok, og hvis du liker kjærlighetshistorier som er litt “annerledes”, er dette en bok jeg virkelig anbefaler.
      Ha en fin dag videre 🙂

    41. Kjekt konkurranse! Fikk mange gode tips til lesestoff over her 🙂 Selv så vil jeg anbefale Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug. En veldig trist og fin bok, som får leseren til å tenke godt over hvordan verden utvikler seg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg