MITT DRØMMEYRKE

Hei fra Spania! Nå ligger vi på en beachclub i Puerto Banus og koser oss. I dag ble det english breakfast og lunsj på stranden. Tipper vi kommer til å bli liggende her noen timer til. Kjenne litt på varmen, og ikke minst feriefølelsen. Det er deilig det! Jeg har forresten på meg den nye bikinien fra VS som jeg fikk av Ulrik. Liker den kjempegodt allerede! Jeg har plukket ut noen flere spørsmål fra spørsmålsrunden, og tenkte at akkurat disse passet bra i dag.. 

“Hva er ditt drømmeyrke?”

Det må være en jobb hvor jeg er min egen sjef. Fri til å strukturere hverdagen selv, fri til å reise, fri til å jobbe hvor jeg vil og når jeg vil, og fri til å jobbe hvor mye jeg vil. Mitt drømmeyrke har jeg faktisk i dag, og det er å leve som blogger. Akkurat nå føler jeg meg veldig heldig som jobber to uker fra Marbella. 

“Hvilken utdanning har du?”

Det er ikke uten videre at jeg valgte å starte en blogg. Jeg er for det første veldig glad i å skrive, og tok utdanningen min på Norges kreative fagskole (I dag: Norges kreative høyskole). Der gikk jeg to år sammen med mange herlige studenter og lærte masse nyttig. Ved siden av skolen praktiskerte jeg både hos IN magasiet, Kvinneguiden og i Klikk helse. Jeg ønsket ikke å gå videre på tredje året (bachelor), nettopp fordi vi den gang ikke hadde noe tilbud i Norge. I dag er det blitt det, men jeg er likevel ikke motivert til å sette meg på skolebenken igjen. Jeg opplever at det er den erfaringen jeg har som teller i slike kreative yrker, ikke nødvendigvis mange år med skolegang.  


“Var du flink på skolen?”

Jeg har aldri vært best i klassen, men heller ikke den dårligste. En pliktoppfyllende elev som både skuffet og imponerte. Jeg kan hvis jeg vil. Det er det viktigste. Nå vil jeg, og defor kan jeg. 

Hvordan er været hjemme i Norge? Det ble jo så fint før vi dro.. Håper det holder seg fint for dere! Ha en fin dag videre, alle sammen <3

10 kommentarer
    1. Så deilig å reise bort en tur! Kjenner jeg misunner deg. Synes du har vært utrolig flink som har klart å oppnå drømmeyrket ditt, å leve som blogger. Det er nok mange som drømmer om en slik hverdag, og få som klarer det. Du virker som ei super herlig jente! Stå på 🙂

    2. Hei,
      2 års utdannelse og masse erfaring er mye mer verdt enn 3 års utdannelse. Du har gjort et smart valg virker det som. Flink har du vært:)
      Kos dere på ferie,å ta gjerne en drink for meg også:)

    3. så deilig å høre at du har fått enda en bikini som du eeelsker! Selv har jeg bare en bikini, og jeg er ikke en gang sikker på om vi har et kjærlighetsforhold…. Never mind. Naken på ensomt svaberg er uansett best! Tips: hvis du lurer på været hjemme, er det ganske enkelt å sjekke på yr.no….

    4. Akkurat som om Julianne ikke vet at hun kan sjekke yr.no.
      Kos deg så mye, søte. Du er flott i din nye bikini.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg