MIN STØRSTE FLAUSE

Hei, dere! I dag bestemte jeg meg for å kjøpe noe jeg ikke har brukt på lenge. Clip on extensions. Kun for å få litt ekstra fylde nå som vi reiser på ferie, foreksempel hvis jeg skal lage en kul flette eller en annen frisyre hvor jeg ønsker mer volum. Jeg har brukt løshår siden jeg var 16 år eller noe sånt. Helt frest! Jeg kommer nok aldri til å slutte med det, og har vel egentlig prøvd det meste som finnes av fester. Nå for tiden er det teip som gjelder, men når jeg møtte Ulrik brukte jeg kun clips (spenner for de som ikke vet). Mange bruker clips til fest eller de dagene man ønsker å føle seg litt ekstra fin. Jeg brukte det hver eneste dag. Ingen unntak. Jeg sov med de, trente med de og dusjet med de. Ulrik fikk ikke en gang se meg uten. Jeg har aldri hatt noe problem med å innrømme at jeg har løshår/extensions, for det er absolutt ingen hemmelighet. Likevel er det utrolig vikig for meg at det ser naturlig ut, så clips fungerer best til fest i mine øyne, eller på dager hvor man har ekstra god tid på badet. Jeg har lyst til å fortelle dere en god grunn for akkurat det. Grunnen som fikk meg til å slutte og være avhengig av disse denne type extensions.

Vi var tre venninner på tur. En uke i Dubai. Hjemreise: Dubai-Moskva-Oslo. Jeg hadde som vanlig på meg clipsene mine, noe som var like naturlig for meg som å ta på meg mascara. Hvis dere skjønner? Tre slitne, dehydrerte og varme jenter som hadde vært i Dubai i august. Norwegian blant annet slutter jo å fly direkte fra Oslo på denne tiden av året (april), nettopp fordi det er FOR VARMT der. Men neida.. Vi brydde oss ikke om det, og tilbrakte et par tusen timer i Moskva hvor vi mellomlandet både på vei til og på vei hjem. Aldri igjen.

Sikkerhetskontrollen.. Det var der det skjedde. Jeg er en av de som ALLTID piper, og må sjekkes ekstra. Det er jeg vant til. Men denne gang var det verre. Mye verre. Det var ikke smykkene mine eller skoene mine som gjorde utslaget. Det var håret! Gud hjelpe meg, tenkte jeg. Hva gjør jeg nå? Det er ikke akkurat den mest avslappende flyplassen heller. Bare bekledningen til alle de ansatte (Dubai) stresser jo enhver turist.

Jeg blir igjen tatt til side i sikkerhetskontrollen, og damen som sjekket meg ba meg om å ta av spennene jeg hadde i håret. Jeg prøvde å forklare at det var håret mitt, ikke spenner til pynt. Hun forstod meg dårlig og tok meg til slutt med på et eget “rom” rett ved siden av sikkerhetskontrollen. Jeg nektet å ta av meg håret. Det føltes helt forferdelig flaut. Selv om jeg ikke bryr meg et sekund som sagt om at folk vet at jeg har extensions, så var dette lang utenfor komfortsonen min. Uten det håret følte jeg meg rett og slett naken. Den følelsen på et offentlig sted er ikke gøy..I hvertfall ikke på en flyplass med såpass mange tilskuere. 

Utenfor hørte jeg venninnene mine. De lå omtrent på gulvet og lo. Jeg skjønner det, og hadde nok gjort det samme. Det er jo egentlig en ganske morsom historie. Jeg ler av det selv i dag, men kommer aldri til å fly med clips extensions igjen. ALDRI. I morgen blir de med i kofferten. 


Noen som har opplevd det samme?  

7 kommentarer
    1. Haha.. der fikk jeg meg en god latter.
      Jeg har brukt clips i mange år, og hadde de som vanlig på meg da jeg skulle fly fra oslo – egypt. Jeg blir alltid stoppet i sikkerhetskontrollen, da jeg alltid piper. Jeg har aldri gått igjennom en sikkerhetskontroll uten å bli befølt. Denne gangen var heller ikke ett unntak, det pep. Og jeg ble kroppsvisitert. Det var ikke skoene, ikke hårbøylen, neida det var noe i håret. Da skjønte jeg hva det var. Venninnen min falt om på gulvet i latter og jeg ble geileidet bort til ett lite rom.
      Fy flate, etter det flyr jeg ikke med clipons igjen..
      Jeg har også blitt stoppet på tur inn til stortinget.. vi var på klassetur gjennom jussen, og vi måtte gå igjennom en metalldetektor. Jeg var ikke klar over at jeg måtte det. Siden jeg alltid sinker køen, da jeg alltid piper, sa jeg at jeg kunne stille meg sist i køen. Og det var bra. For jeg ble stående i 20 minutter mens mannen funderte på hva det var det pep i. Hele klassen lo, og jeg stor der sprutrød.
      Jeg har sluttet med extentions 😉

    2. Haha, huff, du er så søt Julianne <3 veldig morsom historie, men skjønner godt det var ubehagelig også, men man lærer jo alltid noe:-D

    3. Fantastisk lesing, fikk meg en god latter :-). Takk for at du deler slikt med oss 🙂
      god ferie, kos dere 🙂

    4. Og hvorfor skremmer kledningen til de på flyplassen i Dubai ? Vis du blir så redd som du sier så syntes jeg ikke du skal dra til disse landene. Idiot
      Og grunnen til at du piper hverdag i sikkerhetkontrolleren er vel fordi du enda ikke har forstått at det ikke er en rød løper men en sikkerhetkontroll der du skal ta av metall gjenstander.

    5. Dersom du blir kroppsvisitert hver gang, er det snart på tide at man skal fatte og forstå at man skal ta av seg metall før man går igjennom en metalldetektor, gode gud.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg