EN GANG UTRO, ALLTID UTRO?

Jeg får stadig spørsmål om utroskap, og fikk det igjen under spørsmålsrunden. Det har vært mye snakk rundt dette temaet i det siste, og derfor velger jeg nå å dele mine tanker med dere..

“Var du i et forhold eller datet andre når dere møtte hverandre, ble kjent og sammen?”

Jeg var ikke i et forhold da jeg møtte Ulrik. Både han og jeg var single, men Ulrik var nok mer singel enn meg, hvis det er noe som heter det? Ulrik ønsket seg ikke kjæreste på det tidspunktet, noe jeg gjorde. Jeg forstod det som at han hadde flere “baller” i luften. Selv hadde jeg heller ikke avsluttet ting som burde avsluttes, men gjorde det så fort det ble seriøst mellom Ulrik og meg. Altså, jeg gjorde det i en fei, for det tok ikke mange dagene før det var vi to, Ulrik og Julianne <3     

“Har du noen gang vært utro?”

Ja, dessverre så har jeg det. Men jeg ville aldri vært det igjen, og jeg ville aldri gjort noe slikt mot Ulrik. Klisje, tenker dere nå, og det forstår jeg godt. For det blir bare teit å si at det ikke skjer når du har funnet “den rette”. For når man er forelsket er jo alle akkurat det. Den rette.. Derfor vil jeg prøve å forklare meg bedre. Jeg tror ikke på de som sier “en gang utro, alltid utro”. Jeg tror og håper at de som har opplevd å være utro og såret et annet menneske har/har hatt såpass vondt med seg selv etter den hendelsen, at de ikke ønsker å føle seg så råtten igjen. Jeg ser ikke på meg selv som et dårlig menneske fordi jeg før har vært utro. Men jeg ser tilbake på en råtten jente som heldigvis har vokst seg til det bedre. I dag er jeg eldre, klokere, mer erfaren og lykkelig. I dag ville jeg aldri verken utført eller akseptert noen form for utroskap.  

“Vet du om Ulrik har vært utro?”

Når man møter hverandre i en alder av 23 og 34, så sier det seg selv at begge har hver sin historie. Jeg må akseptere at Ulrik har levd et liv før han møtte meg, og Ulrik må akseptere at jeg har levd et liv før jeg møtte han. Om Ulrik har vært utro eller ikke i noen av hans tidligere forhold er ikke informasjon jeg trenger. Jeg vet at han ikke har vært utro mot meg, og det er det som teller her og nå. 

9 kommentarer
    1. Fint innlegg,men får litt vondt av deg som får så mange personlige spørsmål. Det å være menneske betyr at man gjør feil,noen ganger til og med flere ganger. Ingen er perfekt. Og ingen er utro fordi man vil såre noen. Det som gjør meg irritert er at folk sitter hjemme og “dømmer” deg og stiller kritiske spørmål,som om de elsker at du en gang har driti deg ut og gjort noen feil en gang i livet. Hvem f… har vel ikke det?:)
      Ble en sinna mld fra meg dette her:) Jeg heier på at det perfekte blir perfekt. Er det ikke det som gjør oss til flotte mennesker med erfaring?
      Ønsker deg uansett en fantastisk helg:)

    2. DET jeg skulle skrive på slutten var: “at det uperfekte blir det perfekte”! Haha,går litt fort unna noen ganger:)

    3. who gives a shit? seriøst. ingen bryr seg om dette lille venn:) Gå av dataen, gå ut av døra, og lev livet. Ikke sitt inne og forsøk noe du ikke får til:)

    4. Personlig likte jeg dette innlegget veldig godt. For det første byr du masse på deg selv ved å være såpass åpen, noe jeg står i stor respekt av. For det andre opptar dette temaet svært mange, og er det noe vi jenter sikler etter å snakke om/lese om så er det jo nettopp slike ting!
      Du er ikke en rosablogger på 19, og du kan med stor fordel skrive om litt dypere temaer nettopp fordi du faktisk har livserfaringen til det. Når det er sagt virker du for meg som en klok og oppegående jente. Jeg vil gjerne lese mer om ditt syn på ting:-) Ha en super lørdag fine deg!:-) klem

    5. Til Who gives: du gjør tydeligvis siden du gidder å lese og til og med kommentere på bloggen. Gå ut døra selv isteden for å spy ut galle. Skaff deg en annen hobby!

    6. Veldig enig i det du skrev ang en gang utro alltid utro. Har opplevd å blitt bedratt og jeg tilga han etter 2 uker fra hverandre. Jeg så hvor vondt han hadde det i lang lang tid etterpå og jeg stoler mer på han en noengang. Nå er vi forlovet og har aldri hatt det bedre. Så jeg er helt enig i innlegget ditt. Flink du!

    7. Setter veldig stor pris på at du skrev dette innlegget!
      Jeg sitter faktisk med en skam og en tung klump i magen.
      I begynnelsen av forholdet til meg og han jeg er sammen med..så lå jeg med en gutt…
      Jeg og typen var begge veldig usikker på forholdet vi gikk inni og vi viste at det kom til å bli komplisert pga høy aldersforskjell (det var aldri et problem for oss to, men tydeligvis for resten av verden)
      Vi hadde vært sammen i to-tre mnd når dette skjedde…og jeg va en usikker sjel…han hadde vært forlovet for knappe et år siden.
      Jeg har nesten akkurat fortalt han dette, enda det snart er to år siden….
      Er det utroskap om man har sex med en man har en ikke oppklart sak med imens man går inni et nytt forhold som man vel og merke er veldig usikker på?
      Jeg var ikke “ferdig” med han jeg lå med, og det var en overgang uten like å bli i et fast forhold så fort….
      Jeg prøver å forklare typen at jeg hadde ting i livet mitt som jeg ikke bare kunne kaste fra meg når jeg ble kjent med han, fordi ting var litt..tja…merkelig om man kan si det slik.
      Men, jeg vet at det ligget der ikke var verdt det…for den dag i dag er jeg ikke noe begeistret over han jeg lå med…og jeg angrer…ikke bare fordi at jeg såret han jeg elsker, men også fordi jeg lovet at jeg ikke skulle feile så hardt at jeg endte opp med å være utro?
      Jeg føler meg som et dårlig menneske, han jeg er sammen med et verdens beste?også gjør jeg slik..merker jeg kunne hatt godt av å snakke med noen om dette..så takk for at du var ærlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg