HVA OM ALT GÅR BRA?

Hva skal du gjøre hvis ditt og hva skal du gjøre hvis datt..Jeg skjønner ikke hvorfor vi hele tiden skal bekymre oss over alle ting som ikke er virkelighet i dag? Det kan føles godt å ha en “Plan B” i ulike sammenhenger, men det føles enda bedre å leve her og nå. Tro på det du gjør, tro på personen du deler livet ditt med med og tro på at dere lykkes sammen.

Hva om det blir slutt med Ulrik og meg? Hva om jeg ender opp alene? Hva om bloggen min ikke går så bra som den gjør i dag? Hva om jeg ikke da får noe annet relevant å drive med? Hva om Norwegian går konkurs? Hva om jeg blir alvorlig syk? Hva om Ulrik blir alvorlig syk? Hva om jeg angrer på at jeg ikke tok bachelor? Hva om vi må selge huset? Hva om jeg ikke kan få barn? Ja, dere skjønner poenget..

Jeg kan ikke gå rundt å bekymre meg for alt dette. Da har jeg jo ikke tid til annet. Jeg velger å tro og håpe at alt går bra, så tar vi heller problemene som de kommer. For problemer oppstår underveis i livet. Det er likt for alle. Det viktigste av alt er at vi er friske og og har hverandre.

Vi kan ikke planlegge alt. Jeg var på et foredrag med Mârtha Louise for en stund tilbake. Hun sa det så fint: “Det kommer ikke an på hvordan du har det, men hvordan du tar det”. Jeg får ikke sagt det bedre. Tilbake til poenget.. Jeg velger å bekymre meg minst mulig for fremtiden. Det blir nok annerledes den dagen jeg fohåpentligvis får barn, da kommer nye bekymringer. Men de tar jeg den dagen da, ikke her og nå. For hva om alt går bra?   

Dagen i dag har gått i jobb for både Ulrik og meg. Nå blir det date night med sushi, bobler og og mer bobler..Vi koser oss når vi kan, og i kveld har vi mulighet begge to.

Sunday funday! 

16 kommentarer
    1. Kan jo hende folk spørr fordi lever i en boble der alt hele tiden er bra, eller så har det rett og slett med at du har blitt hjernevasket av foredraget til Martha. Jeg så at Caroline Berg Eriksen tjente ca 1 mill på blogg i fjor og de andre var godt under, disse har flere 100tusen lesere. Kan jeg spørre hvor mange lesere du har og hva du egentlig tjener penger på når du har en blogg? Bare et interesant spm.
      Ha en fin søndag 🙂

    2. Så bra du skriver som du gjør, jeg har selv en tendens til å bekymre meg for mye. Man får en tankevekker når man leser slike innlegg som dette.

    3. Jeg har etter mange år med bekymringer lært at de fleste bekymringer blir det ingenting av😄Mine sønner mener at jeg alikevell bekymrer meg for mye og de sier at hvis det hadde vært en ministerpost som het bekymringsminister burde jeg vært en god kandidat😜

    4. ikke for å være en kjip bedreviter her. Men kommentaren du så hjertelig krediterer Martha for, er overhodet ikke hennes. Jeg vet ikke om hun krediterte vedkommende da hun sa det, men det burde hun ha gjort. Måtte bare ha det sagt. Ellers et flott innlegg 🙂

    5. Jeg trengte det innlegget! Jeg bekymrer meg så mye, og det tar så mye energi. Det føltes godt å lese det! Takk for at du inspirerer! Ha en fin dag :*

    6. Ikke alle er så heldige at de bare kan sveve gjennom livet og alt bare ordner seg. Noen har svært vanskelige utgangspunkt og faktiske utfordringer og motgang og umulige dilemmaer som skal løses. De som ikke har opplevd slikt har i grunn ikke noe som helst grunnlag for å uttale seg om hvordan slikt er. Märtha er et kroneksempel på det, og det kan se ut som bloggeren her kanskje ikke har allverdens av erfaring heller. Just saying. Å sitte glisende i et boblebad med sjampis og proklamere at “jeg VELGER å ikke bekymre meg”….

    7. Utrolig bra innlegg 🙂
      Alle må slappe litt mer av og lever i nuet, ikke fortid eller fremtid det kan vi ikke gjøre noe med uansett.
      Fortsett med så bra blogging 😀

    8. Tina: Litt av et spørsmål, men jeg har ingen problem med å svare deg. Først og fremst så er det bloggen jeg lever av, men jeg jobber også som prosjektansvarlig for sosiale medier på Model Day Studio. Ulrik er veldig snill og skjemmer meg nok litt bort, men jeg har min egen inntekt 🙂

    9. Kan jeg spørre hvordan inntekter en blogger får? Hvem gir penger for at du skal skrive om deg selv? Vil gjerne dele livet mitt og tjene penger på dette! Virker som et veldig lukrativt yrke sånn som du lever.

    10. Anonym: Alle spørsmål er lov å stille. Jeg skriver for Side 2, som er en del av Nettavisen. Dermed er det de som utbetaler “lønnen” min. Som blogger er det i hovedsak sidevisninger og sponsende blogginnlegg man lever av. Jeg trives veldig godt med dette, men det er ikke for alle. Prøv og se om du liker det. Ønsker deg masse lykke til!

    11. Hei
      Lurer bare på hvor dere har kjøpt den oppblåsbare jacuzzien og er dere fornøyd med den?
      Forøvrig en flott blogg du har:)

    12. Hei! jeg er også nysjerrig på hvor dere har kjøpt den oppblåsbare jacuzzien? og hvor mye betalte dere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg