YOU NAME IT

O herlige søndag! Jeg velger å starte deg like bra som jeg startet dagen i går, men med en liten vri. I dag var det smaken av eple og kanel som fristet. Jeg steller i stand, spiser og nyter med GOD SAMVITTIGHET 🙂 

Du trenger:

Tyrkisk yoghurt

Granola

Eple

Kanel

Slik gjør du:

Kutt opp epler, strø litt kanel over og sett de noen minutter i ovnen, mens du gjør klart resten. Bland sammen den tyrkiske yoghurten og den mengden kanel som du ønsker. Her må du bare smake deg til. Jeg elsker kanel og sparer derfor ikke på krydderet når jeg lager denne frokosten, desserten, måltidet? You name it! Godt er det nå i hvertfall, og jeg vil også tørre å si (igjen) at dette ikke er usunt.

Hell over granola og bland den godt med yoghurten. Jeg kjøpte granola på vanlig matvarebutikk. Den er nok ikke av det sunneste slaget, men den smaker utrolig godt. Noen lager hjemmelaget, andre kjøper på helsekoster. Det spiller egentlig ingen rolle, så lenge du finner en du liker.

Sett eplene på toppen da du føler de er klare. Noen liker ikke varme epler i det hele tatt, mens andre digger det. Smak og behag. Når jeg var liten så plukket jeg faktisk ut eplene av eplekaken.. I dag liker jeg det kjempegodt! Nesten, men bare nesten bedre enn selve kaken. Derfor steker jeg alltid mer eple enn hva jeg faktisk trenger, og spiser det som er til overs ved siden av. 

Kos dere!

7 kommentarer
    1. Mmmm,ser så godt ut! Må prøve både denne og ihvertfall den andre du la ut igår. Skal ha noen gjester til lunsj snart.

    2. Usunt er vel ikke så nøye.Hvor finner jeg gresk youhurt? Og er det veldig viktig egentlig ?
      Spis som du vil unge Dame.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg