DESSERT TIL FROKOST

Hei, lørdag! Endelig er du her. I dag føler jeg for dessert til frokost.. Eller bare en skikkelig lørdagsfrokost! Mmm<3

Du trenger:

Tyrkisk yoghurt

Belgian chock (sjokoladepulver)

Jordbær

Mørk sjokolade

Slik gjør du:

Bland sammen sjokoladepulveret og den tyrkiske yoghurten først. Her er det bare å smake seg til. Jeg liker at det smaker sjokolade, så jeg bruker ikke akkurat teskje når jeg lager dette. Skjær opp noen jordbær eller eventuelt annen frukt og ha det i youghurten. Hakk opp mørk sjokolade og strø det over. Voila! En kjapp, sunn og himmelsk god dessert/frokost. 

Det skal sies at jeg strødde mer sjokolade over bærene etter bildet var tatt 🙂 

Kos dere! 




22 kommentarer
    1. Unnskyld meg, men du skriver i bloggen din om å være forbilde, hva som er bra for barn osv når det gjelder reklame og at du syns den reklamen er teit, men hva i alle dager er det du lager til frokost som er dagens viktigste måltid? Skal virkelig barn gå inn på bloggen din og se dette? Voks opp jente! Det du har laget der er den værste frokosten og den mest usunne frokosten jeg noen gang har sett på en blogg.

    2. Anonym: Unnskyld deg? Unnskyld MEG.. Nå er det vel ikke akkurat barn som er målgruppen for denne bloggen? Dessuten er jo dette et forholdsvis sunt måltid. Tyrkisk yoghurt er da ikke usunt? Jordbær og mørk sjokolade (70 prosent) er da heller ikke spesielt usunt? Sjokoladepulveret jeg bruker har betydelig ferre kalorier en foreksempel oboy, vanlig kakao eller andre lignende varianter..Hvis dette er den verste og mest usunne frokosten du har sett på en blogg, så leser du ikke mye blogger.

      La meg også minne deg på at det er lørdag. Er det ikke lov å kose seg litt ekstra på lørdager lenger? Mange barn spiser sjokoladepålegg til det tyter ut av ørene på de, og gjerne med loff som tilbehør. Det er jo MYE verre? Beklager å si det, men her dummer du deg ut..

    3. Julianne, ja mange barn spiser sjokoladepålegg så det tyter ut av øynene deres og gjerne på loff, jeg sier ikke at det er noe bedre, men det er like ille som den frokosten du lager, det er lørdag, men det betyr ikke man ikke kan spise en god sunn frokost for det. Er kanskje den dagen man kan som en familie nyte en god sunn og koselig frokost. Jeg sier ikke barn ikke skal spise sjokoladepålegg, men det kan heller være en skive med det på slutten etter de har fått i seg et sunt måltid, dessert til frokosten. Om jeg dummer meg ut? Nei jeg syns faktisk ikke det. Du prøver å komme med tips til trening og tips til hvordan man skal gjøre ting, hvis man følger dine tips burde ikke barn få se på tv da det kommer teite reklamer der, men man burde seriøst ikke lese bloggen din heller, for du kommer med usunne teite tips.

    4. Anonym: Dessert til frokost eller dessert etter frokost.. Kall det hva du vil. I mine øyne er i hvertfall ikke dette usunt. Uansett hvordan jeg formulerer meg vil noen mene noe er negativt. Mange synes også det er feil om jeg fokuserer for mye på det å spise sunt, da det kan føre til press for unge jenter i forhold til kropp og utseende. Altså, det blir uansett galt for noen. Har du tenkt på det?

    5. Nei, kan ikke du fortelle meg litt om det at hvis man fokuserer på sunn mat og hvor viktig det er kan føre til press på unge jenter i forhold til kropp og utseende? Kan du lage et innlegg om det i bloggen din?

    6. Du blogger så bra:) Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal bry seg om hva du spiser. Jeg elsker at du er så åpen og ærlig på bloggen, og at du tør å vise hva du faktisk spiser, og at du ikke bare spiser sunt. Jeg er kjempe positiv til deg og denne bloggen! Blir så glad hver gang du oppdaterer 🙂

    7. Linn: Det smaker like godt som det ser ut 😀

      Jeg teller som sagt ikke kalorier, men alle ingrediensene står jo der, så det er fullt mulig og finne ut av det for de som ønsker det 🙂

    8. Heisan- utrolig hva folk kan gidde å kommentere- slike damer( går utifra at anonym er en dame) hun e bare misunnelig på deg- gi blaffen!!!! Eat ehat tou want- when you want!!! Mvh karianne

    9. Hei Julianne! Har tenkt lenge på dette, så må bare spørre! Hva skal du kalle bloggen din for hvis det skulle bli slutt med Ulrik? 🙂

    10. Ryanairpilot: Det var da et lite hyggelig spørsmål. Jeg velger å tro at vi holder sammen i lang tid, kanskje til og med for alltid? Hvem vet.. Vi har det bra i dag og det er det vi skal fokusere på. Synes du ikke det? 🙂

    11. Hei:-)
      Den Dessert til Frokost som du har bilder av, ser virkelig innbydene ut, så den skal prøves:)
      Ha en fin søndag:)
      Hilsen ei kollega av din mann

    12. Tove: Den smacker like godt som den ser ut, synes jeg i hvertfall 🙂

      Hyggelig med kommentarer fra kolleager av Ulrik 🙂 Ha en fin søndag kveld!

    13. Heisann:-)
      Såg mld din nå jeg, ser fem til å prøve den:)
      Så kjekt du synes det, ønsker deg og Ulrik en fin mandags kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg